Wat voeren jullie?

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 09-08-2011 22:56

Dreamer schreef:Hoi Hanne,

leuk dat je ook even reageert!! :D
leuk om te weten wat Cadell te eten krijgt!!
Ben zeer benieuwd hoe zijn menu eruit ziet, hihi!!
(P.s. ik lees ook graag zijn dagboek+foto's, hihi)

Maar begrijp ik het goed dat Cadell dus 500 gram KVV per dag krijgt??


Groetjes
Cadell krijgt nu (12,5 week) 3x per dag 135 gram kvv
en dan 's avonds als ie gaat slapen nog eens een 25gr ongeveer (dat weeg ik niet af)
Ik voer op zicht, niet op percentages enzo...
ik weeg wel af wat ik geef, zodat ik kan opmaken op wat hij het goed doet en dat zo kan aanhouden of aanpassen :wink:

dit is zijn menu van de voorbije 2 weken
27/7 Carnibest lam
28/7 Carnibest puppy
29/7 Ropa zalm
30/7 Ropa kip
31/7 Carnibest lam
1/8 Carnibest natuur
2/8 Carnibest kalkoen
3/8 Ropa kip
4/8 Carnibest natuur
5/8 Carnibest eend
6/8 Ropa lam
7/8 Carnibest kalkoen
8/8 Carnibest natuur
9/8 Ropa zalm
Hij zal vanaf volgende week ook Naturis bijkrijgen :wink:
en nog wat later zal Alaska, Degomeat en Energique in zijn menu komen
maar dat is pas vanaf september/oktober ofzo :wink:
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 10-08-2011 07:38

Hier was het gisteren Tinlo - eend!!
Ik had nog een rol in de vriezer vandaar :wink:

Eentje ging er dicrect voor en de ander at met lange tanden :lol: :lol:
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 10-08-2011 08:34

Hoi Hanne!

Bedankt voor het menuutje, hihi!! :D

Begrijp ik het goed dat Cadell straks 6 verschillende merken KVV krijgt....???
Of ga je de merken die Cadell nu krijgt straks vervangen door de nieuwe merken??
Ik heb her en der ook gelezen dat het goed is om bv 2 merken te combineren en afwisselen in de week maar 6 verschillende merken....
Hahaha!!

Maar om even op een eerdere vraag terug te komen;
Als men bv doordeweeks KVV van Lotgering en Haaksbarf met elkaar afwisselt en zo ook ieder dag dus een andere smaak en in het weekend BARF en ook dat ieder weekend afwisselen met soort..
krijgt een hond dan voldoende voedingsstoffen van alles binnen..??

Wat valt er precies onder vleesbot en spiervlees??

Groetjes
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 10-08-2011 09:34

Dreamer schreef:Hoi Hanne!

Bedankt voor het menuutje, hihi!! :D

Begrijp ik het goed dat Cadell straks 6 verschillende merken KVV krijgt....???
Of ga je de merken die Cadell nu krijgt straks vervangen door de nieuwe merken??
Ik heb her en der ook gelezen dat het goed is om bv 2 merken te combineren en afwisselen in de week maar 6 verschillende merken....
Hahaha!!

Maar om even op een eerdere vraag terug te komen;
Als men bv doordeweeks KVV van Lotgering en Haaksbarf met elkaar afwisselt en zo ook ieder dag dus een andere smaak en in het weekend BARF en ook dat ieder weekend afwisselen met soort..
krijgt een hond dan voldoende voedingsstoffen van alles binnen..??

Wat valt er precies onder vleesbot en spiervlees??

Groetjes
Wij hebben niet echt veel plaats in de vriezer, dus ik probeer steeds min 2 verschillende KVV's in de vriezer te hebben.
Van Ropa en van Carnibest ben ik in ieder geval tevreden, dus die zullen er zeker blijven komen...
Zo zal hij een maand bvb meer Ropa en Carnibest krijgen en een andere maand meer Naturis en Degomeat en een andere maand meer Carnibest en Naturis etc...
Maar alle KVV's waar ie het goed op doet zal ie wel blijven krijgen :wink:
Ik wil nl niet op 1 paard (lees KVV) wedden :lol:
Van Alaska zal hij waarschijnlijk enkel de fazant krijgen (aangezien die ik in de andere kvv's niet vind) en van Ropa vnl de zalm (zelfde reden als Alaska Fazant)

Denk dat je hond genoeg voedingsstoffen zal binnenkrijgen als je door de week KVV geeft en tijdens het weekend BARF hoor...
Bij KVV's mag je trouwens altijd hetzelfde geven hé (maar daar ben ik niet zo happig op :wink: )
van Haaksbarf al veel goeds gehoord, is wel vrij duur....
vleesbot zijn bvb geiten- of schapenribben, bevleesde karkassen,...
spiervlees is enkel snijlingen :wink:
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 10-08-2011 18:15

Ik zou een hond die voornamelijk kvv krijgt zeker geen ribben geven in het begin. Begin veilig met kippennekken, eendennekken, kipkarkas, eendkarkas, konijnkarkas. In het begin als honden nog niet gewend zijn goed te kauwen geef dan alles platgeslagen of houdt het zelf vast tijdens het eten. Het eten van botten is niet 100% ongevaarlijk en moet met verstand gebeuren. Als je in de toekomst wel ribben wilt gaan geven(hele jonge ribben die met een snoeischaar door te knippen zijn) geef ze dan altijd in grote stukken met meerdere ribben aan elkaar.
Spiervlees is vlees zoals wij het ook eten biefstuk, kipfilet, soepvlees enz. Ik koop het meestal via barfplaats.nl of bij lupa diervoeding. Het hoeft geen supermarktkwaliteit te zijn.
Ik raad aan als je wilt barfen om eens goed rond te neuzen op barfplaats.nl.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 10-08-2011 19:18

Of barfplaats of www.rauwevoedingvoorhonden.nl/ kan je alles vinden over rauw voeren.

Gijs was BARF gewend van pup af aan, en hij kon prachtig knagen torn we hem kregen. Bot werd zorgvuldig cm voor cm naar binnengewerkt en nekjes eerst helemaal gekraakt voor ze doorgeslikt werden ;-)

Ribben e.d. hebben we nooit gegeven, alleen kleine prooidiertjes (grotere dieren zijn harder maar niet gezonder dan kleinere).
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 10-08-2011 19:23

Hoi Hanna,

het zou dus bv zo kunnen dat een hond (ook als pup..??) doordeweeks KVV krijgt, iedere dag een andere smaak en dan in het weekend bv zaterdags
kippennekken en zondags vis, die week daarop zaterdags eendennekken en zondags kipkarkas, de week daarop zaterdags eendkarkas en zondags weer een soort vis enz. enz....??
Of bv zaterdags kippennek en zondags spiervlees en het weekend erop zaterdags spiervlees en zondags vis..??

Bedankt voor de tips en adviezen!!
Ik blijf dit onderwerp gewoon volgen en ga ook idd op Barfplaats kijken!!

Groetjes
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 10-08-2011 19:27

Hoi Suzan!

Ook die website heb ik al eens voorbij zien komen, hihi!!
Ga ik ook ff bekijken enzo!!

Oh ja en geeft iemand hier de hondjes wel eens kuikens??

P.S. hoe kun je een pup het dan leren, om BARF te eten, zoals je zei, Hanna, het vasthouden en de hond laten scheuren en roppen, hihi..??

Groetjes
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 10-08-2011 19:32

Nog geen kuikens geprobeerd hier, wel eend en kip. Heb een winkel gezien die hamsters verkocht maar dat vond Stijn zielig ;-)
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 11-08-2011 12:52

Ik zou vleesbot altijd liever in combinatie geven met spiervlees of orgaanvlees. Anders kan het zijn dat ze moeilijk kunnen poepen. Dat zal bij een karkas eerder gebeuren dan met nekjes. Nekjes kun je makkelijk plat slaan, je doet ze in een stevige diepvrieszak en dan erop meppen met een hamer. Zonder zakje kan ook, maar dan spettert het zo :D
Ik heb Frank vroeger ook kuikens gegeven, hij vond ze heerlijk, was hap-slik-weg :D Kuikens zijn geen volledig voer, maar meer een snack, er zit niet veel voedingswaarde in.
Karkassen kun je makkelijk vasthouden als ze eten. Bij Zoë heb ik het geen van beide gedaan, die is uitermate voorzichtig en kauwt erg goed. Frank kon erg eng doen en proberen grote stukken door te slikken.
1X per week vis is goed, meer zou ik niet doen, let dus ook op of je al kvv geeft met vis en hoeveel vis daar al in zit.
Afbeelding

Plaats reactie