Meradog brokken

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Pullekes
Berichten: 565
Lid geworden op: 27-03-2011 09:12

Meradog brokken

Bericht door Pullekes » 28-06-2012 20:58

Heeft er hier iemand ervaring met of opmerkingen over Meradog brokken?.
Hier bedoel ik geen vlockenmix mee maar "gewone" brokken zoals we gekregen hebben als probeerzakjes op de jonge hondendag, Meradog Pure en/of Agility ?

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 28-06-2012 21:25

Ikzelf niet, maar m'n zus wel. De honden deden het er goed op. Uiteraard alleen als bijvoer bij de flockenmix met pens.

Is geen verkeerde brok.
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 28-06-2012 22:03

Ik zou bij voorkeur een brok geven waar geen graan in zit. Call of the wild, Orijen, dog lovers gold zoiets. Nog beter is natuurlijk Kvv of barf :D
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 29-06-2012 21:46

De vraag was over ervaring of opmerkingen over de meradog-brok.
Niet of granen goed of slecht zijn.

Sorry dames en heren maar het moet me even van het hart.
Al die hetze tegen de granen. Doe toch allemaal niet zo moeilijk, voer gewoon dat waar de honden het goed op doen.

Hier is nooit gedonder met de honden, geen vrachten hotspots, geen langdurige verharingen, geen..... vul zelf maar in. Geen moeilijk doenerij. De honden vreten gewoon granen met pens en zijn in glanzende conditie, worden normaal loops, nemen normaal op, schijten hun jongen uit en dat allemaal op granen met pens. Nog erger, de pups worden zelfs groot op granen met pens. Prachtig dat veel honden Barfen, KVV'en en wat dies meer zij, maar er mankeert niets aan granen met pens.
Menig hond mag blij zijn met zulk voer en menig hond heb ik overgezet van o.a. alleen vlees op dit voer, van brokken op dit voer en doen het sinds die tijd perfect.

Ik ben een voorstander van vlees voeren, maar het is niet heilig en het gezever over al die merken daar wordt ik langzamerhand tureluurs van. Als een hond ergens niet tegen kan dan ligt het aan het merk.
Nou, ik denk eerder dat het aan de hond ligt. Die word veel te goed gevoerd, die staan stijf van al dat supervoer. Geef ze het maar eens wat minder goed, wie weet wat voor wonderen dat gaat doen.

Zo, .................en dit gezegd hebbende en heerlijk :wink: even m'n gal gespuwd te hebben, haha, geef ik morgen weer granen met pens :mrgreen: .

Enne, terugkomend op de vraag...............maakt geen &^%(* uit wat voor granen er in de Meradogbrok zitten, het is goed als de hond het er goed op doet.
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 29-06-2012 22:29

courtly schreef:De vraag was over ervaring of opmerkingen over de meradog-brok.
Niet of granen goed of slecht zijn.

Sorry dames en heren maar het moet me even van het hart.
Al die hetze tegen de granen. Doe toch allemaal niet zo moeilijk, voer gewoon dat waar de honden het goed op doen.

Hier is nooit gedonder met de honden, geen vrachten hotspots, geen langdurige verharingen, geen..... vul zelf maar in. Geen moeilijk doenerij. De honden vreten gewoon granen met pens en zijn in glanzende conditie, worden normaal loops, nemen normaal op, schijten hun jongen uit en dat allemaal op granen met pens. Nog erger, de pups worden zelfs groot op granen met pens. Prachtig dat veel honden Barfen, KVV'en en wat dies meer zij, maar er mankeert niets aan granen met pens.
Menig hond mag blij zijn met zulk voer en menig hond heb ik overgezet van o.a. alleen vlees op dit voer, van brokken op dit voer en doen het sinds die tijd perfect.

Ik ben een voorstander van vlees voeren, maar het is niet heilig en het gezever over al die merken daar wordt ik langzamerhand tureluurs van.

Enne, terugkomend op de vraag...............maakt geen &^%(* uit wat voor granen er in de Meradogbrok zitten, het is goed als de hond het er goed op doet.
En zo is het!!!! applaus
Ik ben het helemaal met Atie eens.
Over voer raak je nooit uitgesproken........

Als ik eens in een dierenwinkel kom en ik zie wat daar allemaal b.v. aan zakken brokken staan .....voor elk ras hebben ze wel een aparte brok.
Wat een onzin allemaal, dan heb ik het natuurlijk niet over het formaat brokken.
Die fabrikanten blijven lachen :lol: :lol: :lol:
Iedereen moet gewoon voeren wat voor zijn hond het beste lijkt.
Die van ons eten alleen maar carnibest en gedijen daar erg goed op.
Elke avond een pensstaafje als lekkernijtje en af en toe een heerlijk kalfsbot

Afbeelding

Afbeelding

Twee keer per dag smullen ze hun bak leeg alsof de bodem er ook nog uit moet
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 30-06-2012 07:22

Marjo schreef:
Twee keer per dag smullen ze hun bak leeg alsof de bodem er ook nog uit moet
:lol: :lol: Frodo keerde gisteren na het eten zijn bak zelfs eens om :lol:

Hier geen ervaring met de meradog brok,(behalve de pens en de flonker dan) de zakjes van de jonge hondendag krijgen ze tussendoor als beloningssnoepje en ze zeggen er geen nee tegen :wink:
Afbeelding

Pullekes
Berichten: 565
Lid geworden op: 27-03-2011 09:12

Bericht door Pullekes » 30-06-2012 07:52

Dames, ik wilde geen discussie op gang brengen over hoe en waarmee te voeren, er is hier al genoeg over geschreven op het forum.
Wij ook geen Barfen, KVV e.d maar gewoon zoals de fokker voorschrijft, Pens, tussendoor wat brokken en in het bos dagelijks een paar happen paardendrollen en als toetje wat konijnen keutels hahaha. Alis blinkt als een spiegel, ziet er gezond uit en loopt wel een keer of 5 terug naar haar bak om te kontroleren of er echt niets is achter gebleven, maar dat ter zijde. wij gaven dus net als Elsje de gekregen Meradog brokjes als beloning, en ze is er helemaal verzot op, vandaar de gestelde vraag.
Iedereen moet doen wat hem of haar goed dunkt, vrijheid blijheid ! knipoog2

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 30-06-2012 08:30

Hahaha, Ati denk aan je hart :lol:
Hier geen ervaring met Meradog.

Paardenvijgen vind ik altijd beetje eng omdat er ontwormingsmiddel in kan zitten (niet geschikt voor hond).
Afbeelding

Pullekes
Berichten: 565
Lid geworden op: 27-03-2011 09:12

Bericht door Pullekes » 30-06-2012 08:38

Suzan schreef:Hahaha, Ati denk aan je hart :lol:
Hier geen ervaring met Meradog.

Paardenvijgen vind ik altijd beetje eng omdat er ontwormingsmiddel in kan zitten (niet geschikt voor hond).
Ja klopt Suzan, we proberen het ook altijd te voorkomen, en af te leren maar dat lukt niet altijd :mrgreen:
Was meer bedoeld om wat luchtigheid omtrend "het voeren" te houden :lol:

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 30-06-2012 08:45

Ah okay. Ik vind ook dat iedereen recht heeft zijn eigen voer uit te kiezen hoor, zonder steeds opmerkingen daarover te krijgen :)
Afbeelding

Plaats reactie