Wie heeft tips tegen hongergevoel?

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 11-01-2012 12:33

Oja. Over barfen gesproken, op de boerderij van Lotgering in Abcoude (www.lotgering.nl) kan je eendennekken en kipkarkassen e.d. per kilo kopen.

Tegenwoordig verkopen ze de gemalen vleespakketten ook per halve krat = 9 kilo (18 kleine langwerpige pakjes van 500 gr. Ik ga binnenkort 's proberen of dat in onze vriesla past :D ).
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 11-01-2012 13:40

Ik heb met interesse mee zitten lezen en net even de website van lotgering bekeken. Het is hier ook dichtbij te koop zag ik, maar als je het besteld dan heb je wel de bezorg kosten erbij, maar dat bedrijfje wat het hier in de buurt verkoopt die heeft dat weer in de prijs verwerkt.

Ik las op de site dat een hond van 40 kilo aan 6 ons, dat is dus 600 gram, als ik het goed heb, genoeg heeft.
Django van 20 kilo heeft dus aan 300 gram genoeg. Jimmey die nu 18 kilo weegt, maar eigenlijk maar 13 kilo mag wegen moet dan zo een beetje 175 gram krijgen. Is dit per dag vroeg ik me af???
Ik stond verteld op die site wat ze allemaal verkopen en hoe het gemaakt ed is.

Wat bij mij dan weer oprijst is de vraag, hoe ruikt het en vooral hoe ruiken de honden, Tja meestal ruik je dat niet zelf, maar mensen die in je huis komen...... hier staan mensen altijd verbaast als ze honden manden zien staan en de honden zijn er niet, je ruikt ze niet........ ja als het keihard regent dan wel, dan ruik je de honden.

Django heeft in zijn eerste jaar op het vlees van prinse gezeten en dat vond ik toch een partij stinken, niet te praten over de geur uit zijn bek vandaan, dat heeft hij nu ook niet meer......

Ik vind er wel wat in zitten....... maar ja ik ben ook wat sceptisch want wat ze nu krijgen is helemaal goed en daar doen ze het ook goed op....... maar dit lijkt me ook wel wat....... en ik zag dat lam en rijst daar per 18 kilo iets van 35 euro koste.... ik betaal nu voor een zak van 12 kilo al bijna 60 euro.... en qua voer gewicht krijgt Django nu 360 gram en Jimmey 220 gram..... Tja dan moet ik eens uitrekenen hoe lang ik met zo een zak doe (Let ik nooit op!), dus misschien loont het qua prijs ook wel.....

Oja wat ik nog vragen wou, ik las van Hanna, dat ze zei dat ze dan voor hun voer moesten werken, hoe zit dat dan?

Nou ja, jullie zien veel vragen...... en hopelijk geen "domme", ik hoop dat ik antwoord op mn vragen krijg, dan kan ik eens gaan overwegen of dit iets is..........
Tja natuurlijk moet je dan ook een grote vriezer hebben, voor 18 kilo... dat is ook nog even het nadenken waard!

Grtz Daane
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 11-01-2012 14:19

Domme vragen bestaan niet he ;-)

Gijs eet hier net zoveel van als van Carnibest, of een ander merk rauwvoer
(zo'n 600 gram per dag, 't is nogal een vreetzak).

Wij wisselen af tussen verschillende merken voer (ik bestel nooit ergens, we kopen zoiets als we toevallig in de buurt van een goed adresje zijn) en ik vind het niet erger stinken dan andere merken, Gijs stinkt ook niet.

Het is leuk geprijsd, vooral als je het bij Lotgering zelf haalt. Sommige winkels die Lotgering-vlees verkopen verdubbelen bijna de inkoopprijs, en dan kan je qua kosten net zo goed Carnibest kopen (3,50 / kilo).

Werken voor je voer = rauwe vleesbotten voeren. Dat is meer werk voor de hond. De maaltijd duurt langer, en het knagen zelf vinden veel honden ook leuk.
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 11-01-2012 14:38

Weegt jimmey 5 kg teveel dan?

Cadell krijgt nu een 400gr/dag
maar hij nog een pup, dus ik weet niet hoe dat gaat evolueren
wij voeren op het oog, niet op het gewicht :wink:

de algemene regel is een 2% van het lichaamsgewicht/dag
dus voor een hond van 20kg is dat 400gr/dag
en dan zie je zelf wel of dat voor jouw hond teveel of te weinig is :wink:
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 11-01-2012 20:26

Van Lotgering kun je minder dan 2% geven. Op hun website staat 1% tot 2%. Dog4U verkoopt ook Lotgering en de meeste mensen die het hun hond voeren, geven 1% van het lichaamsgewicht. Ik heb het dan over volwassen honden. Toen ze in eerste instantie 2% Lotgering gaven, werden er aardig wat hondjes te zwaar.

Zelf geef ik af en toe de vleesmix of de mix met vis van Lotgering en houd er dan ook rekening mee dat ik ze wat minder voer dan van bijvoorbeeld Carnibest.

Ik vind Lotgering kwalitatief goed en ook fijn geprijsd. Bovendien vinden de honden het lekker, dat is het belangrijkste :wink:
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 11-01-2012 22:22

Ehhh, wij dus geen 1procent hoor amy. Gijs wordt ook helemaal niet dikker van lotgering dan van andere vleesmaaltijden.
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 12-01-2012 09:31

Hanne schreef:Weegt jimmey 5 kg teveel dan?
Dat Jimmey hier kwam woog meneertje ruim 20 kilo! Hij was echt vierkant en lopen dat was zo moeilijk en hij was zo buiten adem.
Na bezoek aan de dierenarts en na overleg met de herplaatsingsite kwamen we tot de conclusie dat Jimmey 13 kilo ongeveer moet wegen, dit gezien zijn lengte ed. Dus ja op dit moment is hij nog 5 kilo te zwaar, maar hij is er al 2 kwijt! Dus dat is alweer mooi en hij begint nu ook met zijn koppie te lijken op de foto die wij van hem hebben tot hij ruim 1 jaar was en netjes op gewicht was.
Ook is hij nu steeds zelf aan het spelen, met een botje of bal en gaat daar helemaal in op....... de eerste weken was hij na de kleine wandelingen al zo moe dat hij de rest alleen maar sliep...... dus het gaat de goede kant op! :D
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 12-01-2012 09:35

Oja dan nog even de vraag over de rauwvleesbotten..... is dat niet gevaarlijk dan? ik heb altijd begrepen dat je ze nooit botten mag geven ivm splinteren..... Maar ja jullie doen dat ook, dus dan zal het wel kunnen...

Nou iig is mijn interesse gewekt! Helaas zag ik dat lotgering hier niet aan huis levert, heel raar in de dorpen links en rechts van me wel....... nou ja we zullen eens zien.....

Iig bedankt voor al jullie info!!
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 12-01-2012 09:47

botten die rauw zijn splinteren veel minder vlug.
toch is er altijd een risico, oa op obstructie of maagdarmperforatie, maar bij ongekookte botten is die kans dus kleiner (maar niet onbestaande)

cubby, onze pem, die woog tussen de 16 en 18kg
denk dat voor hem 15kg ideaal was geweest (hij stond niet bepaald mager, maar minder konden we hem echt niet meer geven :? )
13kg, dan zou echt wel te mager gestaan hebben, vandaar dat ik het zo weinig lijken vond...

nu, het beste is nog steeds naar de hond zelf kijken ipv naar de weegschaal hé :lol:
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 12-01-2012 14:05

Oja wij kijken ook echt naar de hond hoor! Maar omdat Jimmey toch een stuk kleiner is dan Django, hebben we het maar even nagevraagd.

Django weegt nu 20 kilo, hij woog altijd 17,5 kilo, maar volgens onze nieuwe dierenarts mocht hij wel wat meer wegen, dit omdat wij veel met hem doen aan lopen naast de fiets ed.
Bij Django nu met 20 kilo voer je zijn ruggengraat heel licht (moet echt drukken) en zijn ribbenkast is te vinden, maar je ziet die niet, hij is nu heel mooi op gewicht.
Bij Jimmey voel je niet eens zijn ribben hoe hard je ook voelt...... nu na die 2 kilo eraf, zie je nu wel dat hij een mannetje is, eerst moest je zoeken, ook als hij op zijn zij lag! :? Maar Jimmey is gewoon nog veel te dik en nu weet ik dat een pem een hele dikke vacht heeft, maar hij heeft echt zoveel vet, hij heeft bijna een bierbuik eronder hangen en hij krijgt niet eens bier!! donald_D
Dus ja wij kijken wel naar de hond, dat komt goed....... helaas ik zie zoveel te dikke honden lopen, dat is zo zielig!!! Dus Jim staat op dieet....... maar hij zoekt niet verder naar eten en piept niet of zo, dus dat komt goed!

Daane
Afbeelding

Plaats reactie