Wie heeft tips tegen hongergevoel?

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Loes
Berichten: 847
Lid geworden op: 07-12-2010 11:33

Bericht door Loes » 12-01-2012 16:13

Max is niet echt afgevallen maar wel iets strakker geworden volgens mij. Hij ziet er eigenlijk gewoon heel erg goed uit. We fietsen nu ook regelmatiger met hem en dat doet hem goed. Ik geef ook eerder een runderoor nu dan een dentastick of bullepees. En natauurlijk mijn zelfgemaakte snoepjes. Die vindt hij heerlijk en zijn zeker weten beter dan de anders tussendoorsnoepjes.

Hopelijk komen we uiteindelijk toch op zijn oude gewicht uit want iets slanker vind ik mooier en het voelt op de een of andere manier ook gezonder.

Ach, het is maar 1,5 kilo dus waar hebben we het over-)

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 12-01-2012 16:38

edit ging niet goed
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 12-01-2012 16:39

Django schreef:Oja wij kijken ook echt naar de hond hoor! Maar omdat Jimmey toch een stuk kleiner is dan Django, hebben we het maar even nagevraagd.

Django weegt nu 20 kilo, hij woog altijd 17,5 kilo, maar volgens onze nieuwe dierenarts mocht hij wel wat meer wegen, dit omdat wij veel met hem doen aan lopen naast de fiets ed.
Bij Django nu met 20 kilo voer je zijn ruggengraat heel licht (moet echt drukken) en zijn ribbenkast is te vinden, maar je ziet die niet, hij is nu heel mooi op gewicht.
Bij Jimmey voel je niet eens zijn ribben hoe hard je ook voelt...... nu na die 2 kilo eraf, zie je nu wel dat hij een mannetje is, eerst moest je zoeken, ook als hij op zijn zij lag! :? Maar Jimmey is gewoon nog veel te dik en nu weet ik dat een pem een hele dikke vacht heeft, maar hij heeft echt zoveel vet, hij heeft bijna een bierbuik eronder hangen en hij krijgt niet eens bier!! donald_D
Dus ja wij kijken wel naar de hond, dat komt goed....... helaas ik zie zoveel te dikke honden lopen, dat is zo zielig!!! Dus Jim staat op dieet....... maar hij zoekt niet verder naar eten en piept niet of zo, dus dat komt goed!

Daane
Voer je nu brokken Daane?
Dan moet je wel even goed uitkijken met overstappen op KVV he.
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 12-01-2012 16:41

Loes schreef:Max is niet echt afgevallen maar wel iets strakker geworden volgens mij. Hij ziet er eigenlijk gewoon heel erg goed uit. We fietsen nu ook regelmatiger met hem en dat doet hem goed. Ik geef ook eerder een runderoor nu dan een dentastick of bullepees. En natauurlijk mijn zelfgemaakte snoepjes. Die vindt hij heerlijk en zijn zeker weten beter dan de anders tussendoorsnoepjes.

Hopelijk komen we uiteindelijk toch op zijn oude gewicht uit want iets slanker vind ik mooier en het voelt op de een of andere manier ook gezonder.

Ach, het is maar 1,5 kilo dus waar hebben we het over:-)
Loes, kan je zijn ribben voelen? zonder door een laag vet heen te moeten? en zijn ruggraad kan je die ook voelen zonder dat je moet zoeken?
En welke zelfgemaakt snacks geef jij????
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 12-01-2012 20:48

ow yee zeg, jimmey klinkt inderdaad vreselijk dik
erg dat mensen het zo ver kunnen laten komen hé :(
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 15-01-2012 14:01

Wij geven nu brokken. Lam en rijst van Nutro choice. Dit was eerst al een strijd omdat Jimmey altijd aan tafel mee at dus geen honden voer gewent was. Maar zo een overstap zal het dan naar het verse vlees niet worden, dat lust Jimmey echt wel!!!
Tja Jim is dik, maar we zien nu wel dat hij spieren krijgt, zijn bovenbenen zien er nu mooi uit, net zoals die van Django, eerst was het één blubberende boel, maar rond zijn nek, zit nog 1 vetkraag, dat waren er eerst twee!
Ja heel erg dat mensen het zover laten komen!

Grtz Daane

Oja waarom moeten we uitkijken om naar het vers over te stappen dan?
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 15-01-2012 14:09

de vertering van brokken is heel anders al die van vers.
daarom wordt dit ook vaak afgeraden om dit samen te voeren.
Het kan wel maar dan moet er minstens 8 uur tussen zitten.
Omdat ze nu heel lang brokken gehad hebben moet je het overzetten even langzaam doen.
En (Hanna, Amy, Suzan en Olga en iedereen die ik nu vergeet) hebben er meer verstand van maar volgens mij moet je ze eerst een dag laten vasten.
De dag erna 1/4 van hun uiteindelijke maaltijd geven, dan de helft en dan op dag 3 volledig.
Correct me if i am wrong jongens.
Dan heb je de minste kans op maag/darm problemen.
Ook heb je de eertse weken wat last van extra haarverlies/ rotzooi uit de oogjes ed dat komt dan door de ontgifting.

Vaak staat er wel op de site waar je het vers vandaan wilt halen hoe je het beste over kan stappen van brok naar vers
ik weet dat carnibest en farmfood het heel duidelijk beschrijft.

Wat betreft verse botten zou ik ook heeeeel langzaam opbouwen want ze zijn deze vertering nog niet gewend.

Het kan prima en zou ook heel gezond voor ze wezen maar rustig opbouwen zeg maar :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 15-01-2012 14:37

De makkelijkste manier om over te stappen van brokken naar vers is om eerst over te gaan op kvv. Het is nl de bedoeling dat het maagzuur zuurder wordt en de ph in de maag flink verlaagt, om botten te kunnen verteren heb je een lage ph nodig in de maag. Brokken halen de ph van de maag omhoog. Met de kvv ga je hem dus verlagen en als ie dan een poosje(probeer eens een week of twee) op kvv staat dan kun je overstappen op barf. Eerst de beginnersbotjes en de ontlasting goed in de gaten houden. Zitten er nog stukjes bot in dan is de vertering nog niet goed, zie je mooie drollen dan kun je ook wat heftiger botten gaan geven. Je hond zal je dankbaar zijn, je dierenarts wat minder :D
Afbeelding

Plaats reactie