Pupjes voeden.

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 27-08-2011 17:32

Ati, mag ik je mening even over deze foto's?
en dan bedoel ik niet de kwaliteit van de foto's want die zijn niet al te best, maar wel over zijn houding en rug :wink:
Persoonlijk vind ik het verschil met de foto van een paar weken terug wel groot :)

Cadell (8-8-2011)
Afbeelding

Cadell (27-8-2011) -de foto was onderbelicht en is daarom bijgewerkt qua kleur...)
Afbeelding

Cadell (27-08-2011) -jammer van zijn voorpoot maar aan deze foto is niet gekomen qua licht enzo :wink: -
Afbeelding

Bedankt alvast :)
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 27-08-2011 17:59

courtly schreef:
Hanne schreef:Dan is de lijn waarin Cadell en Willem schelen ook min of meer gelijk hé...
Ze waren hetzelfde in het nest (of toch aan elkaar gewaagd) maar dan is Cadell op het "belgische regime" :mrgreen: gekomen en is hij trager bijgekomen dan Willem...
Inderdaad, bij willem zie je ook een duidelijke trend en zolang ze goed bijkomen is dat het belangrijkste, niet? :)
@ Sanne, je hebt het prima gedaan hoor, goed geluisterd naar Christie en op het oog gevoerd. Je hebt alles uit Sky gehaald wat erin zat.

@ Hanne, hoe bedenk je het: 'Belgisch regime' duh .
Maakt niet uit, het is jou hond en jou methode. Ik geef altijd mijn mening, maar het staat een ieder vrij om er lering uit te trekken.

@ Amy, zo mag ik het graag horen, jij bent goed bezig.

@ Suzan, van Gijs ben ik echt onder de indruk, je hebt er alles uitgehaald wat er in zit.

Allemaal lekker slapen en morgen weer gezond op
:wink:
Ik luister altijd naar Christie :D :D
Maar ik ook erg blij met jou mening thumbsup
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 27-08-2011 18:03

Max&Willem schreef:
Hanne schreef: Amy, enig idee hoeveel Willem weegt momenteel?
Op speciaal verzoek de weegschaal van zolder gehaald. Willem is al te groot om er zelf op te gaan, dus moet ik er ook aan geloven :evil:. Hou je vast: Willem weegt nu 9,4 kg!! Dat is redelijk in lijn met zijn eerdere groei, namelijk gemiddeld ongeveer 100 gram per dag, dus 700 gram per week. Volgens mij een mooie gelijkmatige groei.

Nog even en hij heeft Max ingehaald qua gewicht. In ieder geval mag hij vanavond wel een schepje extra 8)
Yep die groei herken ik wel.
Sky kwam dat ongeveer aan in de week.
Met een uitschieter van rond de 5 maanden van 1 kilo :!: :wink:
Nu doet hij het veel minder maar groeid nog steeds :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 28-08-2011 10:32

@ Ati Da's leuk om te horen, zeker van iemand die de 'foklijn' kent :)

@ Hanne op die laatste foto's ziet de rug er al een stuk rechter uit toch

@ Amy nog even en hij heeft Max op alle fronten ingehaald hahaha. Hoeveel eet Max eigenlijk? :lol:
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 28-08-2011 12:55

@Suzan Dat zal inderdaad niet lang meer duren :wink: Max krijgt 5x per week ongeveer 300 gram en 2x per week ongeveer 400 gram, dat is op de dagen dat hij naar de dagopvang gaat (verbruikt meer energie). Hij weegt ongeveer 10 kilo, dus krijgt 3 tot 4%. Voor Max stel ik sinds een tijdje zelf samen, maar af en toe krijgt hij kvv omdat het makkelijk is. Bijvoorbeeld vanavond omdat we bij vrienden eten en vaak tijdens de vakantie.

Vooralsnog krijgt Willem kvv met om de dag een botmaaltijd (kwartel, kipkarkas oid). Over een tijdje eet Willem ook gewoon 'met de pot mee' (ik bedoel dus wat Max eet :lol:).
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 28-08-2011 20:07

Antwoord op jou vraag over de foto's:

Ik zie natuurlijk dat hier zijn rug rechter is, ben niet blind :wink: . Maar zie jij ook dat de houding van Cadell anders is t.o.v. de ?

Foto 1) Hij kijkt wat naar voren/beneden (de rug gaat dan omhoog).
Foto 2) De hand achter de hond zet hem rechter neer, hoofd omhoog, de rug gaat naar beneden.
Foto 3) De achterhand is naar achteren geplaatst, rug gaat naar beneden, hoofd omhoog en poot er bij, rug gaat naar beneden.

Overigens heeft hij op foto 3 een fraaie hoeking achter :lol: .
Voor mij mag hij nog steeds meer eten hebben zodat hij zijn, nu nog, goede botwerk niet kwijt raakt.

De tijd zal het leren :wink: .
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 28-08-2011 21:27

courtly schreef:Antwoord op jou vraag over de foto's:

Ik zie natuurlijk dat hier zijn rug rechter is, ben niet blind :wink: . Maar zie jij ook dat de houding van Cadell anders is t.o.v. de ?

Foto 1) Hij kijkt wat naar voren/beneden (de rug gaat dan omhoog).
Foto 2) De hand achter de hond zet hem rechter neer, hoofd omhoog, de rug gaat naar beneden.
Foto 3) De achterhand is naar achteren geplaatst, rug gaat naar beneden, hoofd omhoog en poot er bij, rug gaat naar beneden.

Overigens heeft hij op foto 3 een fraaie hoeking achter :lol: .
Voor mij mag hij nog steeds meer eten hebben zodat hij zijn, nu nog, goede botwerk niet kwijt raakt.

De tijd zal het leren :wink: .
Ja, zoals hij stond op de eerste foto was echt niet ideaal...
was ook de eerste keer dat ik een stand van hem vroeg :lol:
Inderdaad, doordat hij gewoon zijn achterhand anders plaatst (en zijn kop ook hoger houdt) staat zijn rug dus wel recht(er)

En die hoeking, was me ook al opgevallen...
Heb 3 jaar in de sledehondensport gezeten, ben er zeker van dat menig musher zou staan kwijlen met zo'n hoekingen bij hun honden :lol:
Zijn goede bone moet ie inderdaad zeker behouden, zou jammer zijn dat ie dat zou verliezen :)

Ben ook wel benieuwd wat de tijd brengt en hoe Cadell gaat uitgroeien :)
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 29-08-2011 11:29

@ Amy ook een lekkere eter die Max dus :lol: Maar kleinere honden krijgen geloof ik procentueel meer dan grotere?

Kvv is idd handig als je ergens anders eet, al was het maar om te voorkomen dat 'ie met zn vleesbot door andermans huis aan de wandel gaat :mrgreen:
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 30-08-2011 20:24

@Suzan Oh, dat wist ik niet van die percentages. Ik ken alleen het verschil in percentage tussen pups en volwassen honden. Weer wat geleerd :wink:

Kvv is wel een must in andermans huis. De meeste mensen vinden 'dat vlees' al vies genoeg :mrgreen:
Afbeelding

Plaats reactie