Het snijden van de rollen KVV

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Het snijden van de rollen KVV

Bericht door Lousanne » 26-08-2011 13:39

Nou krijgt Sky al heel lang carnibest maar echt een "fijne" manier om de rollen aan plakken te snijden hebben we nog niet gevonden. :?
Persoonlijk houd ik er niet van om ze eerst half te ontdooien en dan te snijden om dan weer in te vriezen.......
Nu doet sjon de rol in een bankschoef en snijd het in plakken met een handzaag of een decoupeerzaag.. maar handig is het niet. :wink:
Hoe doen jullie dit?
Misschien heeft iemand de GOUDEN tip??? :D :D :D
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 26-08-2011 15:17

Oh wat veel moeite! Hier gewoon klein beetje ontdooien en dan met goed keukenmes snijden. Maar als ik heel lui ben, laat ik het helemaal ontdooien en dan vries ik het in porties weer in.

Dus nee, ik heb geen gouden tip voor je :(
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 26-08-2011 15:57

De kilo blokken worden hier in diepgevroren toestand op de zaagtafel gelegd en in 2 gezaagd :wink:
gaat heel vlotjes :)
Afbeelding

karen
Berichten: 345
Lid geworden op: 18-11-2010 11:04

Bericht door karen » 26-08-2011 16:10

Ik deed altijd het omhulsel eraf als het bevroren was en dan in een bewaardoos in de koelkast laten ontdooien. Dan beetje bij beetje opvoeren en gewoon met een vork het gedeelte erafdoen en in de kom scheppen. Meestal was het eerste gedeelte nog niet 100% ontdooid dus daar deed ik dan wat heet water over. Zo kon ik het toch altijd lang genoeg in de koelkast houden om het opgevoerd te krijgen.

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 26-08-2011 18:16

Wij doen exact zo als Karen (vroeger? Nu niet meer?). Zo'n kilo-rol doet er hier wel een dag over om te ontdooien in de koelkast, en gaat er sowieso binnen 2 dagen doorheen.

Als het echt nog keihard bevroren is dan zetten we het een paar min. in de gootsteen in koud water (metalen etensbak geleid goed en dan ondooit het zo).
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 26-08-2011 19:43

Op een ander forum is dit onderwerp ook net besproken en er zijn idd verschillende manieren om dit te doen.
Maar wat mij erg handig lijkt is een electrisch mes;

Afbeelding


Groetjes
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 26-08-2011 20:08

Waarom lijkt je dat handig dan? Waarom zou je het sowieso willen verdelen in porties en die dan weer invriezen? Je kan zo'n rol toch gewoon opvoeren? sCo_hmmthink
Afbeelding

Michiel & Esther
Berichten: 495
Lid geworden op: 10-01-2011 19:01

Bericht door Michiel & Esther » 26-08-2011 20:23

Elke zaterdag kopen wij 4 rollen verschillende smaken carnibest. Op zondag leg ik alle rollen een uurtje in koud water in de gootsteen.
Dan is het niet compleet ontdooit maar wel bewerkbaar. Met een oud broodmes verdeel ik het in porties, zakje eromheen en in de vriezer.
In 15 minuten heb ik alle rollen verdeeld en ligt Cooper z'n ochtend.- en avondmaal voor de hele week in de vriezer. In de koelkast staat een bakje met de porties die hij krijgt.
's Avonds halen we een portie uit de vriezer voor de volgende dag (ontdooit 's nachts) en 's ochtend een portie uit de vriezer (ontdooit overdag).
Voordeel is dat we voor de hele week klaar zijn, ik zonder gedoe in de ochtend een zakje leeg kan gooien en de 4 smaken liggen willekeurig in de vriezer voor de afwisseling. :mrgreen:
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 26-08-2011 20:35

@ Suzan;

Als een pup ongeveer 200gram per dag mag hebben en je zou een rol van 1000gram willen opvoeren, moet het dus 5 dagen liggen, weet niet of dat wel kan dus lijkt me een ingevroren portie per dag heel handig!! :D

Ik lees net dat Lotgering verpakkingen heeft van 500gram en dit kan ontdooid nog twee dagen in de koelkast bewaard worden, dus dan zou het ook zo kunnen zijn dat de pup dan 2 dagen 1 smaak KVV krijgt, dan is het dus wat ruimer gerekend dan die 200gram per dag! :D

Ik denk trouwens dat toch de Lotgering dan handiger is!
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 26-08-2011 20:59

Sky krijgt gemiddeld denk ik z'on 350-450 gram per dag (ik voer op het oog) dat betekend dat de rol dus verdeeld wordt in twee porties van 400 gram en een van 200 gram. (ongeveer)
Maar omdat het gewoon makkelijker is om plakken te ontdooien dan z'on grote rol doe ik het zo.
Als ik hem helemaal ondooi (wat overigens heel lang duurt) dan hou ik dus elke keer een stuk over.. die ik weg kan gooien.
Carnibest blijft maar twee dagen goed ontdooid.
Wat ik eventueel wel zou kunnen doen is rollen van 500 gram kopen... deze dan helemaal ontdooien en wat ik over hou bij het portie van de volgende dag doen...........
ga ik me eens even in verdiepen.........
Is wel duurder maar waarschijnlijk weegt dat weer op tegen de ellende van het snijden :mrgreen:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Plaats reactie