Gewicht

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Apple
Berichten: 272
Lid geworden op: 29-04-2011 21:21

Bericht door Apple » 04-05-2011 19:30

Suzan schreef:In het kader van de brainstorm: misschien is het wel gedrags-gerelateerd.
Dat ze meer aandacht krijgt als ze slecht eet.
Of dat ze wat over laat voor die labrador in huis ;-)
Er wordt hier in principe geen aandacht gegeven aan niet eten. Ik bied het haar aan tot een bepaalde tijd, daarna gooi ik het weg.
Labrador woont hier niet in huis, dus daar kan het niks mee te maken hebben.

Ik ben jullie ook dankbaar voor het brainstormen hoor! Absoluut.
Ik weet niet hoe het zit met haar broertjes of zusjes, ik heb de fokker gemaild erover, en hoop daar z.s.m. iets over te weten!
Hormonaal gezien zou inderdaad absoluut niet gek klinken, al verklaard dat inderdaad niet de reden waarom Aslan ook een moeilijke eter is.
Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ze soms dus de kans grijpt om poep te eten ( katten poepen hier in de tuin, bedankt buren ) dat ze misschien dus gevoelsmatig soms vol zit, vanwege de poep.
Nou eet ze trouwens de afgelopen 2 dagen weer prima. Het is dus wel een beetje wisselend allemaal.
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 04-05-2011 20:46

8)
Afbeelding

Apple
Berichten: 272
Lid geworden op: 29-04-2011 21:21

Bericht door Apple » 04-05-2011 21:00

Nee hoor, ze poept hele mooie drollen 2x per dag.
Dus ook daar weinig geks eigenlijk. Ze krijgt als beloning kaas of worst.
En er liggen wel altijd botjes in huis waar ze op knaagt, dat eet ze ook allemaal eigenlijk wel, maar zelden in 1x op. Varkensoren die overleven het hier wel een week voordat ze op zijn.
Wij zijn het gewend om als er er rijst of doperwtjes over zijn dat aan de hond te geven, deden we altijd met onze reeds overleden golden, alleen dat soort dingen dat eet ze dus echt niet. :mrgreen: Maar als ze er wat valt van een stukje vlees of een aardappeltje, dat eet ze dan wel weer gewoon op. ( helaas voor haar gebeurd dat dan weer zelden :mrgreen: )
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 04-05-2011 21:43

Als ik even meebrainstorm..
Rocky onze overleden kruising was ook een enorm slechte eter.
Tot tranen toe heb ik hem wel eens gesmeekt te eten.
De ellende bij hem was als hij niet at dat hij gal met bloed begon te spugen.
Uiteindelijk bleek hij teveel maagzuur aan te maken wat resulteerde in het loslaten van het maagslijmvlies.
ook was de afsluiting van maag naar darm te klein waardoor hij veel dingen niet kon verteren..
Medicijnen gekregen en elke vier uur een klein beetje voer en een stikt dieet daarna was het probleem over, meneer at met smaak en gaf alleen over als wij te laat waren met medicijnen en eten..
Hij is er ruim 13 mee geworden..

Ik bedoelde ook verder niets met een bezoek aan de dierenarts, kan me alleen voorstellen dat je je zorgen maakt en ik zou het bij sky zeker doen om het uit te sluiten.
Maar goed dat ben ik :wink: :D

Zou het misschien een mogelijkheid wezen om de botjes en snoepjes ed eens weg te halen en haar alleen haar eten aan te bieden?zodat ze echt trek krijgt?

sky is trouwens ook niet echt laag bij de grond hoor 8)
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 04-05-2011 21:56

8)
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 04-05-2011 22:26

Je kunt ook proberen om de voerbak een andere of rustigere plek te geven. Ik weet niet of de bak ook op de grond staat, maar sommige honden vinden het prettiger als de voerbak van de grond af staat.

Als je hem brokken geeft kan je er ook nog wat warm water over doen en even op de aanrecht laten staan totdat hij aan komt lopen en gaat ruiken wat daar voor lekkers staat.
Zodra hij dan de brokken heeft geroken probeer dan eens of hij aan zijn eten wil beginnen.

Er bestaan ook honden die zo onderdanig zijn dat ze helemaal niet durven te eten waar een eigenaar bij is. Liever eten ze niets dan ook maar enigszins de indruk te wekken te overmoedig te zijn en de hogergeplaatste zijn voer te betwisten. Zo'n timide typetje kan beter op een afgelegen plekje zijn bak voer krijgen. Dan kan hij in alle rust en zonder zich zorgen te maken zijn buik vullen.

Maar er is hoop, onze Nipper was ook een hele slechte eter, WANHOPIG werden we er soms van. Dit heeft zowat een jaar geduurd!!!!
Totdat we er helemaal geen aandacht meer aan besteedden en ook op de carnibest zijn overgegaan. Nu weet hij niet hoe snel hij zijn bak leeg moet eten.
We zetten het neer en roepen hem niet, negeren hem totaal en dat gaat nu al jaren goed.

Sukses er mee

Marjo en Co
Afbeelding

Apple
Berichten: 272
Lid geworden op: 29-04-2011 21:21

Bericht door Apple » 04-05-2011 22:31

Ik las net op een ander forum dat het wel een redelijk gewicht is voor Waggerlandjes op deze leeftijd, dus dat stelt me weer gerust! Ik ga wel de maaltijden verhogen en wat vaker andere dingen erbij halen, omdat ze wel iets erbij mag hebben, maar mijn grootste zorg, dat ze qua groei achterloopt, is nu wel weg gelukkig!
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 04-05-2011 22:44

Gelukkig Aimee, eind goed, al goed.

Succes met de verdere opfok.
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 04-05-2011 22:48

je hoeft je echt niet zo vlug zorgen te maken voor groeiachterstand hoor!

honden kennen iets als "compensatoire groei"
dit wordt trouwens ook heel vaak toegepast om kansen op bvb botproblemen te verkleinen door het te snel groeien
dan gaan ze de hond door oa voederbeperking iets trager laten groeien, maar die honden groeien dan wel langer door en worden even groot dan dat ze zouden worden als er niet aan groeivertraging zou gebeuren.
enkel gebeurt die groei geleidelijker

natuurlijk, als er groeivertraging is door een onderliggende (pathologische) oorzaak, dan spreken we over iets anders. als dit te lang aansleept kan dat wel verdere gevolgen geven op de uiteindelijke (uit)groei van het dier :wink:
maar ik denk -op basis van de klachten te lezen- dat dat hier niet meteen het geval is

al kan een bezoek naar de dierenarts indien je je ongerust maakt nooit kwaad voor een algemeen onderzoek en eventueel een mestonderzoek (parasitaire problemen komen vaak voor bij pups en die kunnen zorgen voor een groeivertraging)
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 04-05-2011 22:51

Nou, hartstikke fijn dat je je geen zorgen meer maakt!
Je moet wel een beetje genieten van je hondje, niet teveel denken dat er iets mis is als daar geen echte reden voor is hoor! Het zijn best sterke beestjes, ze kunnen wel wat hebben.
Afbeelding

Plaats reactie