Gewicht

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
jess
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-11-2010 13:01

Bericht door jess » 04-05-2011 09:32

Apple is echt precies haar broer.
Nu je zegt dat Apple niet veel eet, ik had het ergens anders geloof ik ook al gezegd: Aslan eet ook niet goed.
Waar hij eerst idd 500 gr en zelfs meer at, zo moeten we hem onderhand met een vork voeren wil hij eten.
En hij krijgt toch genoeg variatie in diersoorten en merken.

Qua bouw denk ik dat ze genetisch toch veel van Elven mee hebben gekregen. Rachel zei het de laatste keer nog dat ze bij ons was, dat de hondjes allemaal anders waren dan ze gewend was.
Dus ranker en net wat hoger op de poten.
Ik vind Aslan ook een smal koppie hebben, maar dat komt miss ook wel door die giga oren van hem. :mrgreen:

Toch frapant dat ze beide zoveel op elkaar lijken. Ok, ergens wel logisch natuurlijk. Maar toch, dat ze beide niet veel eten.
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 04-05-2011 16:09

8)
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 04-05-2011 16:59

Ati, misschien heb ik het mis maar volgens mij heb jij inmiddels wel een idee over wat er aan de hand zou kunnen wezen :wink:

maar ik brainstorm even mee,

sky heeft soms ook een periode van slechter willen eten en wij zijn er nu achter dat dit altijd samenhangt met een onstoken piemeltje.
Als we regelmatig spoelen eet hij met smaak zijn 400 gram carnibest naar binnen (en hij is 13 maanden dus zou minder mogen maar is niet te dik en niet te dun dus waarom zouden we minderen :wink: ).
Nu is hij natuurlijk superverwend door ons en dat ook speelt mee 8)
maar over het algemeen eet hij graag, ook de tussendoortjes gaan graag naar binnen...
Dus in jullie geval zou ik persoonlijk de eventuele medische oorzaken willen uitsluiten.
De dierenarts kan aan de hand van een bloedtestje, ontlastingstestje en een algeheel onderzoekje al een hoop vertellen.

Wat ik wel raar vind, is dat zowel broer als zus hier last van hebben.
Hebben jullie nog veel contact met de andere hondjes uit het nestje?
Hebben alle pupjes dit?
En wat denkt de fokker ervan?
Kan er een erfelijk iets meespelen?

Er kan van alles wezen, van zere tandjes tot superverwend... :mrgreen:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 04-05-2011 17:32

8)
Afbeelding

Apple
Berichten: 272
Lid geworden op: 29-04-2011 21:21

Bericht door Apple » 04-05-2011 17:50

Ik denk dat het al wel een grote rol speelt dat zowel Apple, alsmede Aslan, gewoon een stuk lichter gebouwd zijn dan een gemiddelde corgi, dat zie je gewoon. Of ze nog flink gaan uitzwaren is uiteraard de vraag. Kijk als ze echt extreem mager zou zijn, en Aslan ook, dan snap ik dat we vooral gaan kijken naar een medische oorzaak. Maar Aslan is echt perfect op gewicht voor zijn bouw vind ik zo vanaf de foto's. Apple mag van mij iets aan, maar is niet veel te mager. Apple is een actief hondje, gek op poep, tussendoortjes en botjes. Poept en plast goed. En ook drinken doet ze gewoon in normale mate. Ik zou dus in die zin geen aanleiding vinden voor een medische oorzaak. Ik denk dat we simpelweg te maken hebben met miezerige eters, die nu (nog?) erg licht gebouwd zijn.
Nou ben ik wel benieuwd waar jullie aan dachten dan eigenlijk?
Overigens gok ik dat ze de hoogte heeft bereikt die een corgi hoort te bereiken, maar zeker weten doe ik dat niet!

Ik ga in ieder geval even weer wat andere dingen erbij halen, en eventueel een zak brokken! Misschien ook maar weer overschakelen naar 3x per dag ( dat laatste doe ik als we een erg lange wandeling hebben gemaakt ipv het normale dagelijks ) Maar misschien dat ik dat weer standaard moet invoeren.
Afbeelding

welshclan's
Berichten: 236
Lid geworden op: 25-11-2010 12:18

Bericht door welshclan's » 04-05-2011 18:05

Ik vind 8,5 kilo voor een hond van bijna 6 mnd ook niet zwaar.
Heb deze middag net met Esther gesproken en haar Soes ook een teefje van bijna 6 mnd weegt 14 kilo.
Ook Soes krijgt een vleesmaaltijd
Gelukkig is ze volgens jou goed gezond en wie weet hoe ze zich in de toekomst gaat ontwikkelen.

Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 04-05-2011 18:32

8)
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 04-05-2011 18:58

In het kader van de brainstorm: misschien is het wel gedrags-gerelateerd.
Dat ze meer aandacht krijgt als ze slecht eet.
Of dat ze wat over laat voor die labrador in huis ;-)
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 04-05-2011 18:59

8)
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 04-05-2011 19:00

8)
Afbeelding

Plaats reactie