Barfer

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 30-03-2011 17:47

Ja hou op zeg, eerst een nieuw huis ;-)
Hoezo wil je trouwens Sky niet teveel calcium en eiwit geven?
Ik heb daar alleen wel eens iets over gehoord ivm hele grote rassen, die heel snel heel veel groeien?
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 30-03-2011 20:19

Het voordeel bij barf is dat je natuurlijk calcium geeft in de vorm van botten waarin de calcium/fosfor houding perfect is. wat je er te veel van voert komt er aan de achterkant gewoon weer uit. Met supplementen is dat niet zo, in veel soorten kvv worden supplementen gebruikt en dat is voor honden in de groei minder geschikt. Daar kunnen ze wel teveel van binnen krijgen.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 30-03-2011 20:33

Suzan schreef:Ja hou op zeg, eerst een nieuw huis ;-)
Hoezo wil je trouwens Sky niet teveel calcium en eiwit geven?
Ik heb daar alleen wel eens iets over gehoord ivm hele grote rassen, die heel snel heel veel groeien?
Sky heeft een poosje wat last gehad van de zogenaamde groeipijnen (onddanks goede KVV), en door onze dierenarts werd ons het advies gegeven voorzichtig te wezen met teveel calcium en eiwit.
Nu heeft hij nergens geen last meer van, maar blijf er een beetje huiverig voor :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 30-03-2011 20:35

hannabelgje schreef:Het voordeel bij barf is dat je natuurlijk calcium geeft in de vorm van botten waarin de calcium/fosfor houding perfect is. wat je er te veel van voert komt er aan de achterkant gewoon weer uit. Met supplementen is dat niet zo, in veel soorten kvv worden supplementen gebruikt en dat is voor honden in de groei minder geschikt. Daar kunnen ze wel teveel van binnen krijgen.
Ja dat heb ik ook begrepen, daarom heb ik voor carnibest gekozen deze maken geen gebruik van suplementen.
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Plaats reactie