Gewicht

De vraag "Wat eet onze cardigan?" krijgt hier een plaatsje.
Apple
Berichten: 272
Lid geworden op: 29-04-2011 21:21

Bericht door Apple » 03-05-2011 14:18

Dat is wel een groot verschil! Heb je nog wat foto's van Pippa op jonge leeftijd?
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 03-05-2011 17:02

Apple schreef:Ik weet niet precies het gewicht, maar haar vader is Foster, dus dat is een flinke hond, haar moeder is een dochter van Blondie's nobleman, maar is wat ranker en wat hoger op de poten. Dus nu lijkt ze qua bouw en wendbaarheid heel erg op haar moeder, maar gezien haar vader, zou er misschien ook een kans zijn dat ze nog iets steviger wordt?
Geen idee, maar ik denk dat je liever hebt dat ze, als teefje, op haar moeder gaat lijken dan op haar vader :mrgreen:

De mama van jullie pup is "Blondie's Eldrin a Careful Elven"? Geboren januari 2009 dus ze was nog geen 2 jaar toen ze haar nestje kreeg. Die zal wellicht nog wat uitzwaren!

Wat heeft Pippa trouwens een mooie taille!
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 03-05-2011 18:02

ik zie een hond (en zeker een pup) liever aan de magere kant dan aan de dikkere kant...
veel beter voor het volledige gestel van het dier!

nu, te is nooit goed natuurlijk :wink:
maar ik zie een slanke pup op de foto (al is een foto interpreteren niet steeds handig) maar geen te magere pup :wink:
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 03-05-2011 18:57

Zo lang je de ribben kunt voelen, maar niet zien zit je goed. De ruggengraat moet ook niet te zien zijn en ook niet heel erg goed te voelen. Daar baseer ik op of mijn honden de mager of te dik of gewoon prima zijn. Frank was altijd aan de magere kant tot hij op vers overging. Zoë is zo'n zeikerd met eten dat die ook echt niet dik zal worden. Ik kijk ook niet naar hoeveelheden met eten qua gewicht maar naar het uiterlijk van de hond. Zoë zou normaal ongeveer 2.5% van haar lichaamsgewicht moeten eten, maar dat wil ze niet eten en aangezien ze niet te mager is krijgt ze gewoon veel minder. Als je denkt dat je hond te dun is dan zou ik haar gewoon wat meer voeren. Zoë kreeg als pup 600 gram per dag en nu nog niet eens de helft.
Hoeveel krijgt ze nu te eten?
Afbeelding

Apple
Berichten: 272
Lid geworden op: 29-04-2011 21:21

Bericht door Apple » 03-05-2011 20:43

Suzan schreef:
Apple schreef:Ik weet niet precies het gewicht, maar haar vader is Foster, dus dat is een flinke hond, haar moeder is een dochter van Blondie's nobleman, maar is wat ranker en wat hoger op de poten. Dus nu lijkt ze qua bouw en wendbaarheid heel erg op haar moeder, maar gezien haar vader, zou er misschien ook een kans zijn dat ze nog iets steviger wordt?
Geen idee, maar ik denk dat je liever hebt dat ze, als teefje, op haar moeder gaat lijken dan op haar vader :mrgreen:

De mama van jullie pup is "Blondie's Eldrin a Careful Elven"? Geboren januari 2009 dus ze was nog geen 2 jaar toen ze haar nestje kreeg. Die zal wellicht nog wat uitzwaren!

Wat heeft Pippa trouwens een mooie taille!
Ja klopt inderdaad dat dat haar moeder is, die was zelf ook nog niet zo oud inderdaad. Apple heeft wel vrij dikke poten, dus wie weet of dat nog wat zegt. Ik zou haar graag wat steviger zien, gewoon qua postuur, zodat ze net iets beter tegen een stootje kan, dat zou fijn zijn met onze labrador als ze elkaar gaan ontmoeten. Maar goed, zo niet, dan niet! Ze is super snel en wendbaar, en een schat van een hond.

Je voelt trouwens wel haar ribben en ruggengraat af en toe duidelijk. Dus vandaar ook dat ik haar op het randje van te mager vindt. Ik hou ook van slanke honden, onze labrador hebben we ook altijd slank gehouden.
Ze eet niet zoveel van haar vlees. Ze heeft een tijdje dagelijks 500 gram gegeten, maar dat krijg ik er nu absoluut niet in. Ze eet nu iets van 300gram per dag. Gek genoeg laat ze dus merken als ze genoeg heeft. ( dat is wel de omgekeerde wereld als je daarvoor alleen maar retrievers gewend bent haha )
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 03-05-2011 21:05

Oei ik vind 300 gram wel heel erg weinig voor een hond in de groei. Kun je niet eens wisselen met wat verschillende soorten? Wat stukken gewoon vlees proberen als kipfilet, kippenpootjes, kippennekken ofzo. Verse penslappen. Bij de halalslager kun je vaak tegen redelijke prijzen lamsgehakt kopen, dat vinden ze vaak ook erg lekker. Bij de halalslager kun je ook aan lamspens komen over het algemeen.
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 03-05-2011 21:29

8)
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 03-05-2011 21:50

Ik ben het wel met je eens dat als ze iets meer gevuld is ze wel beter tegen een stootje kan.
Als ze dan een dagje niet willen eten (zoals sky vandaag, die heeft uit een verkeerde plas water gedronken met als gevolg dat hij een dagje aan het spugen is en aan de dunne) dan kunnen ze dat best wel missen.

Sky wil tegenwoordig ook niet meer zoveel eten als eerder.
(maar goed die is al een jaar)
Heb je al eens overwogen om een ander merk te nemen of een andere smaak?
Wij zijn bij sky overgestapt op eend en dat eet meneer met smaak op.

Maar ik zou zeker Ati haar aanbod aannemen en haar eens bellen, wie weet kan zij samen met jullie een oplossing verzinnen.
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Apple
Berichten: 272
Lid geworden op: 29-04-2011 21:21

Bericht door Apple » 03-05-2011 22:38

Ik bied haar vaak meer aan dan ze dus daadwerkelijk opeet.
En soms eet ze het dan wel helemaal op, maar 9 van de 10 keer laat ze het staan. Ze is overigens wel gek op botjes.
Ze krijgt af en toe ook Smuldier hart of kip, dat eet ze wel goed, maar dat is dan weer niet compleet, dus dat moet ik wel afwisselen. Zit er inderdaad aan te denken om maar brok dan 's morgens of 's avonds te gaan geven. Alhoewel ze toen ze nog wat kleiner was, dus op een gegeven moment haar brokken ook niet meer at ( daarom zijn we toen overgestapt op vlees compleet )

Het is gewoon een beetje een apart hondje met eten, blijkt :mrgreen:
Overigens glanst ze als een spiegeltje, en is ze enorm levendig. Absoluut niet ziek of zoiets dergelijks.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 04-05-2011 07:45

Ik zou ook lekker wat afwisselen. En lust ze (vette)vis? Herby vers heeft mooie haringen in het assortiment en b.v. zalmstaarten kan je zo op de markt halen (en snij je indien gewenst makkelijk in stukken).
Afbeelding

Plaats reactie