Hoelang wandelen jullie per keer met je hond?

Wil je weten hoe anderen over iets denken, maak dan hier je poll aan.
Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Hoelang wandelen jullie per keer met je hond?

Bericht door Suzan » 17-09-2012 16:25

Even nieuwsgierig (ook nav de aangekondigde lange GPS wandeling):

Hoelang wandelen jullie (dagelijks) aaneengesloten met je hond?

En met aaneengesloten bedoel ik dat er minder dan bijvoorbeeld 2 uur pauze zit tussen 2 wandelingen (als spieren moe zijn, hebben ze langere hersteltijd nodig dan b.v. je hartslag ofzo).
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 17-09-2012 17:21

Wij wandelen gemiddeld 2x een half uur per dag ( soms 3x) In het weekend kan dat soms 1x een half uur zijn en een lange wandeling, van ongeveer een uur of anderhalf uur!
Maar dat is dus niet zo elke dag!
Dus 5 dagen op 7 ongeveer 2x 30 minuten met uitzondering van het weekend
Afbeelding

Michiel & Esther
Berichten: 495
Lid geworden op: 10-01-2011 19:01

Bericht door Michiel & Esther » 17-09-2012 17:32

's Ochtends een wandeling van een half uur. In de middag een blokje om, hooguit een wandelingetje van 10 minuten en na het avondeten een wandeling van een half uur.
In het weekend kan het verschillen en lopen we ook wel eens een wandeling van een uur. Dan is de avondwandeling vaak alleen een blokje om....
Helemaal als het een weekend is waarin we gaan speuren.
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 17-09-2012 17:38

Michiel & Esther schreef:'s Ochtends een wandeling van een half uur. In de middag een blokje om, hooguit een wandelingetje van 10 minuten en na het avondeten een wandeling van een half uur.
In het weekend kan het verschillen en lopen we ook wel eens een wandeling van een uur. Dan is de avondwandeling vaak alleen een blokje om....
Helemaal als het een weekend is waarin we gaan speuren.
Dat lijkt heel fel op ons schema, zo te lezen :wink:
Afbeelding

Michiel & Esther
Berichten: 495
Lid geworden op: 10-01-2011 19:01

Bericht door Michiel & Esther » 17-09-2012 17:41

@elsje Dat dacht ik nu ook! :wink:
Bovendien een volwassen hond slaapt 17 tot 20 uur per dag... Hoe krijg dan wandelingen van een uur voor elkaar?
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 17-09-2012 19:14

's Morgens, tussen de middag en voor het avondeten ongeveer een half uurtje.
's Avonds voor het slapen gaan een blokje om.

Op zondag altijd minimaal 2 uur.
Op maandag is het voor de honden rustdag, dan moet er gerust worden van de dag ervoor. gn
Soms door de week een extra uitje.
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 17-09-2012 19:30

hier hangt het af of ik op kot ben of niet...
ben ik op kot, wandelen ze maximaal 3x/week (vrijdag, zaterdag en zondag), alhoewel het kan zijn dat mijn ma met Cadell ook een paar keer een half uurtje met cadell gaat wandelen tijdens de week :wink:
ben ik thuis, dan is dat een 4-5x/week
wandelingen variëren meestal van een half uur tot 1 uur

ze komen net terug van reis, daar is opeens elke dag gewandeld (meerdere uren op een dag) en voor Cadell elke dag gezwommen...
Er waren dagen dat we 6u onderweg waren vooraleer we de auto terug zagen, met de nodige tussenstops onderweg om te eten, te zwemmen of foto's te nemen :wink:

jonge gezonde honden kunnen zo'n uitschieters gerust aan, indien je het op een verantwoorde manier doet en de rustpauzes ook de honden verplicht om te rusten.
ken je hond en kijk ernaar... denk dat dat het belangrijkste is :wink:
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 17-09-2012 20:47

Hier beperken we de wandelingen tot 20minuten, max. 30 minuten per keer.
Tot een 2-tal maand geleden deden we een 'toer' van +/- 45-50 minuten maar dan kon Buffa niet mee en Desh was op het einde altijd zooooo moe. Dan toch even een kleiner traject geprobeerd en dat lijkt Desh prima te lukken, toont zih niet meer de zielepoot die door ons afgepeigerd werd :lol: . Sindsdien doen we een kortere wandeling en gaat Buffa terug mee.
De hondjes krijgen hier dagelijks hun toer, meestal s morgens. Desh is wel zo slim dat wanneer Arne ook thuis is, hij Arne blijft volgen tot die ook een 'toerke' gaat doen met hem. Anderzijds als we ergens naartoe gaan op bezoek, nemen we meestal de hondjes mee en dan laat ik hen ginder ook even kennis maken met de buurt, dan zijn ze rustig in huis :) .
Dus : 1 wandeling per dag en soms een extra'tje naargelang. En bij mooi zomers weer komt daar nog een zwembeurt bovenop.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 17-09-2012 21:56

S'morgen gaan ze hier een kleine 20 min.
Overdag ongeveer 3 x 10 minutjes.
Na het eten gaat sjon met Sky een uurtje wandelen en ik met Bryn ongeveer 25 minutjes.
voor het slapen gaan nog een 10 minuten rondje.

In het weekend is het eigenlijk hetzelfde met als verschil dat Sky dan met Sjon s'morgen ook een uurtje aan de wandel is.

Bryn mag natuurlijk nog niet zover dus de "grote" wandelingen doen we apart en de kleine samen.

Zijn ze een dag druk geweest zoals gisteren op de show wordt de ochtendronde een klein rondje en is het de rest van de dag gewoon rustig aan doen.
Vanavond hadden we puppycurcus dus ook morgen even pas op de plaats.
In ieder geval voor Bryn :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Nicole
Berichten: 146
Lid geworden op: 25-08-2012 13:10

Bericht door Nicole » 17-09-2012 23:01

hier wisseld het nogal eens, al naar gelang Tjinta mee wil eigenlijk, soms is ze snel moe (Polleke word nooooooiiiittttt moe hahaha) en dan word het rondje korter, maar gemiddeld 30-45 min.per keer
Groetjes Nicole en een lebber van Tjinta en Polleke

Plaats reactie