Verzekeren

Wil je weten hoe anderen over iets denken, maak dan hier je poll aan.
hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Verzekeren

Bericht door hummer » 28-11-2010 11:00

Wie heeft zijn hond verzekerd. Waarom wel of niet en bij ja: waar?
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 28-11-2010 11:04

En dan zal ik ook maar even de vraag beantwoorden. Wij hebben Hummer maximaal verzekerd bij Petplan. We hebben dit gedaan omdat wij met onze siamezen veel pech hebben gehad. Omdat corgi's een gevoelige rug hebben en niet altijd de beste voorpootjes kunnen hebben, wilde we voor de zekerheid een verzekering afsluiten. De verzekering vergoed 100 euro aan ontvlooiing, ontworming en enten per jaar. Oja niet onbelangrijk, wij betalen 31 euro per maand en alleen HD operaties zijn uitgesloten. We mogen 3000 euro per jaar declareren. De eerste twee jaar hebben we de kosten eruit gehaald met Hummer. Het afgelopen jaar gelukkig niet.
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 28-11-2010 11:44

zeer leuk voor jullie Miranda dat je het afgelopen jaar hier geen gebruik hebt van hoeven maken (pff wat een zin)
Hier in B wordt een verzekering niet zo gepromoot, weet eigenlijk ook niet waarom?! Ze informeren er ons ook niet over, eigenlijk houden ze ons dus dom :shock:
misschien toch zelf even nakijken :wink: want misschien houdt een verzekering hier niet hetzelfde in! Zou ook best kunnen :lol:
Afbeelding

Marjolein
Berichten: 156
Lid geworden op: 24-11-2010 22:35

Bericht door Marjolein » 28-11-2010 15:01

Ja, ik heb Nelson verzekerd bij petplan, gewoon de standaard, omdat ik onverwachte kosten, als er bijvoorbeeld een auto over hem heen rijdt, niet zomaar kan dekken.

Het lijkt me ook heel vervelend om op basis van kosten te moeten beslissen of je je hond wel of niet gaat behandelen aan een aandoening....

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 28-11-2010 17:34

Hier is niks verzekerd. Ik vind de premies best hoog en heb in België ook nog niks kunnen vinden aan dierenverzekeringen.
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 29-11-2010 12:42

Toen onze Desh vorig jaar geopereerd werd, had de dierenkliniek daar ook folders omtrent. Ik heb thuis toen zo eentje bestudeerd en info genomen. Er waren 2 formules : een iets goedkopere en minder verzekerd en dan een betere, maar uiteraard de duurste.
Uiteindelijk bleek de kostprijs heel hoog en kreeg je toch niet alles terugbetaald. Als we dan uitrekenden wat we voor Desh ebtaald hebben en aan verzekring moesten betalen dan was er weinig verschil en hebben we toen gezegd 'pfffffffffffffffft', k kan evengoed zo veel maandelijks op de spaarboek zetten voor de hondjes en zien wanneer er nog eens iets gebeurd.
Dus hier : 2 hondjes : geen verzekering, wel een hondenspaarboek clever
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 29-11-2010 16:17

Wij hebben Chef niet verzekerd. Gewoon omdat we dat niet hebben, is geen speciale reden voor....
Afbeelding

ine
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 16:39

Bericht door ine » 29-11-2010 16:32

Marjolein schreef:Ja, ik heb Nelson verzekerd bij petplan, gewoon de standaard, omdat ik onverwachte kosten, als er bijvoorbeeld een auto over hem heen rijdt, niet zomaar kan dekken.

Het lijkt me ook heel vervelend om op basis van kosten te moeten beslissen of je je hond wel of niet gaat behandelen aan een aandoening....

Hallo Marjolein

Je eerste zin begrijp ik niet goed?
Letsel t.g.v. een ongeval is toch ook verzekerd?


Ik heb ook ( bewust) de basis bij Petplan.
Heb Proteq en Petplan naast elkaar gelegd en kwam bij Petplan uit.
De kosten voor inentingen en vlooien-bestrijding betaal ik ook bewust
zelf, want de premie van de totale dekking kan daar niet tegenop.


Uit voorzorg ( ja daar zijn verzekeringen voor) gekozen voor een verzekering.
Ook voor de rug en nek-hernia Miranda.
Maar buiten de verz. om ben ik zelf ook enigzins preventief Hannah
aan het opvoeden om haar daarin niet onnodig te belasten.
EN krijgt ze visolie ( EPA,DHA,ETA)


Groetjes Ine.
1 corgi is leuk,2 corgi`s nog leuker,
Blue Merls waanzinnig leuk!
Afbeelding

Corgi Flower
Berichten: 300
Lid geworden op: 17-11-2010 22:50

Bericht door Corgi Flower » 29-11-2010 17:15

mijn honden zijn niet verzekerd en eigenlijk om dezelfde reden als Roosje , het is zo duur dat je het beter op een spaarboek kunt zetten en kijken wanneer er iets gebeurd !
En ik kan je vertellen dat ik al 1000 den euro's kwijt ben aan operaties .
Ik denk dat het in Nederland goedkoper is ?? Of ben ik verkeerd , ik weet het eigenlijk niet .
Er zijn hier dierenklinieken in het Antwerpse die pronken op hun website dat zij met die verzekeringen werken en met die maar dit is echt gedaan om Nederlanders aan te trekken want in België is dierenverzekering bijna niet gekend dus dan denk ik het is een geld kwestie allemaal ...
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 29-11-2010 17:33

Onze honden zijn ook niet verzekerd. Als je meer honden hebt is het natuurlijk erg duur, kun je voorstellen x ? honden.
Maar ik probeer zo goed gezond mogelijk mijn honden te fokken en daarna gezond te houden.
Ongelukken kan niemand voorkomen, ik ook niet, en die onkosten draag ik dan gewoon.
Afbeelding

Plaats reactie