Groningen Martinidogshow

Waar en wanneer er cardigans en hun baasjes op de catwalk te zien zijn en welke de catwalk-resultaten zijn vind je hier.
Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 04-03-2012 21:05

courtly schreef:
Sanne en Sky schreef:Ati, de ellende is dat er mensen zijn met een bepaalde virusscanner die gewoon de hele site blokkeerd vanwege "het trjojan paardje".
Dan opent zich de site dus gewoon niet en krijg je een melding van een virus.
Of je de scanner nu update of niet maakt niets uit.

Bij mij is het zo dat ik wel de melding krijg maar ik klik hem weg en kan er dan gewoon op.
Maar krijg AVG ook niet aan het verstand dat hij die melding moet laten voor wat het is :mrgreen:
Sanne, dit is voor mij allemaal abracadabra :mrgreen: , geen idee wat AVG is en wie een bepaalde virusscan is. :cry: Ik snap dit soort zaken niet :oops: .

Virusscan is zoals jou Norton antvirus, maar dan van een ander merk zeg maar:wink:
Bepaalde virusscan betekend dus van een ander merkje
AVG is een van z'on merkje.
AVG doet dus hetzelfde als jou Norton maar waarschijnlijk iets te enthousiast :mrgreen:
En dan heb je nog meer merkjes die het nog enthousiaster doen en bv een indringer (Zoals een tjojan paardje) zien als bedreiging en er dan voor zorgen dat je gewoon de website niet meer kan openen.
vergelijk heb het met een overactieve cardi.
De een zal de indringer begroeten als een oude vriend en de ander eet zijn broek (of haar rok) op :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

leontine
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15-11-2010 22:03

Bericht door leontine » 04-03-2012 21:38

Allemaal gefeliciteerd met jullie resultaten :D

luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Bericht door luc.vdberghe » 04-03-2012 22:18

courtly schreef:
... Luc, kun jij het probleem aan de forummers duidelijke maken?
Het blijkt hier over een probleem met een soort "Trojan horse downloader" te gaan. Ik heb daar het één en ander over opgezocht, en het blijkt dat het niet steeds goed uit te maken is of dit al dan niet schadelijke software is. Bij ons hangt het al dan niet verschijnen van de melding af van zowel de virusscanner, het stuurprogramma als van de gebruikte browser. Een combinatie van AVG Free met Google Chrome en XP doet de melding verschijnen. Dezelfde virusscanner met Windows Explorer en XP geeft geen problemen. Een computer met Windows 7, Kaspersky antivirus en eender welke browser (Explorer, Google Chrome, Firefox) toont steeds de melding.
Vermoeden is dat het dus geen schadelijke "virus" is, maar dit is niet met zekerheid te zeggen. Is het een onschuldig virusje, dan blijft dit een lastigaard voor zij die niet meer op de website geraken. Wel is het blokkeren veelal te omzeilen door aan te geven dat je de verdachte software vertrouwd, maar best ben je daar toch voorzichtig mee.
Ik tracht in ieder geval er iets meer over te weten te komen. okokok
Afbeelding

Plaats reactie