verslag van Chef en Margreet van dd 25-06

Hier kom je te weten waar en wanneer er gewandeld kan worden met onze roedelleden. Ook vind je hier info over cardigan-activiteiten die georganiseerd worden.
Plaats reactie
Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

verslag van Chef en Margreet van dd 25-06

Bericht door Chefke » 26-06-2011 12:30

Wat hebben Chef en ik het naar ons zinnetje gehad!!! Hier volgt een klein verslagje van hoe Chef en ik de dag hebben beleefd....

Helaas heeft het de hele dag geregend, dus ik heb 3 van de 4 workshops mee gedaan. Ik kan ook niets over de regen zeggen, maar het feit dat het regende ligt er en dat was jammer maar niet hinderlijk. sunny

De 1e workshop was G&G. Chef had er veel zin in, want trainen betekent eten. Als je, zoals Chef op dit moment, gekort wordt op je 'normale' maaltijden, dan heb je wel zin in een koekje. (of 40!!! Ik had 20 frolicjes door de helft gesneden thuis. Ik dacht dat dat wel genoeg was ... oo wat naief :? )

We hebben o.l.v. Jeanette verschillende oefeningen gedaan. Het volgen (het heeft vast een andere naam in het echhie, maar die is me ontschoten) klikker oefenen, onder de baas zijn been door lopen (met superrrrrr lekkere kaviaar snoepjes!!! aldus Chef) Een oefening met het hier komen, dan draai je een rondje (met hond) om je eigen as en gooi je het snoepje weg. Zeiknat geregend, maar ondanks dat veel plezier in deze workshop gehad.

Toen was ons groepje (we waren groepje B) met 6 hondjes, klaar voor een workshopje Treiball. Nu heeft Chef al ooit eens een blauwe maandag Treiball gedaan... daar zijn we mee gestopt omdat baas en bazinnetje niet zo gemotiveerd waren en Chef het als 1 groot feest zag om met de bal het veld over te rennen.... Dus ik heb eerst even een bakkie koffie op om op te warmen en ben daarna iets later met Chef bij de workshop gegaan. Kijken wat hij er nog van onthouden heeft.

We hebben 3 commando's geoefend. De 1e was push (de hond duwt de bal met neus/ schouder vooruit). De 2e was Come Bye (de hond maakt een cirkel om de bal heen, met de klok mee) en de 3e Away (de hond maakt een cirkel om de bal heen tegen de klok in) Dat ging goed. Chef ging hier niet compleet los, maar hij is intussen ook wat ouder (en wijzer?) geworden... En ook al hadden we 1 workshop vol lekkernijen gehad.... Chef (en ik denk alle corgi's zijn onverzadigbaar wat eten betreft) dus die wilde nog wel even doorwerken, ware het niet dat het tijd was voor pauze.

We konden lekker in de kantine zitten waar het warm en droog was. Het was 1 bende van natte honden en mensen waardoor er al snel niet meer naar buiten gekeken kon worden. Wel een heerlijk warm soepje op, lekker bakske pleur en broodjes. Na een uurtje rusten moest er weer gewerkt worden. Hoewel rusten; Onze Chef had niet echt pauze want we zaten aan tafel met hondje Luna en ze hebben flink gespeeld onder tafel (wat nou rusten - wij zijn nog lang niet moe -)

De 3e workshop was Flyball. Nou laten we ermee beginnen dat Chef net als vele andere corgi's een tennisballenfetisj heeft. Dus dat samen met zijn onverzadigbare drang naar eten moet goed komen zou je denken....

Het apparaat vond hij prima (hij was er niet bang van) de ballen nog beter, dus waarom zou je met je poot tikken op een plank als je de bal er ook zo uit kan halen, veel makkelijker 8) . Dat werd dus maar even wennen aan het flyball apparaat en na een paar keer 'tik' oefenen werd de oefening gestaakt. (als hij namelijk doorkrijgt dat je de bal er zelf uit kan pakken, is het erg moeilijk dat af te leren) Daarna gingen we over de hordes springen. Dat ging Chef redelijk goed af. Na een paar keer proberen lukte het me om hem, nog aan de riem vast, over de hordes te springen. De beloning was dan de bal die weggegooid werd door de instructrice. Na een keer of 4 had ik het idee dat Chef wat moe begon te worden. We hebben niet meer het hele traject geoefend. Ik ken Chef die gaat door tot hij dood neervalt. Verder was ik koud en nat. Dus we zijn, nadat deze workshop voorbij was, naar huis gegaan.

Helaas hebben we daardoor de workshop agility gemist, maar dames en heren, je moet keuze's maken in het leven. Chef was moe en de baas had het koud.

Na een 1,5 rijden waren we weer thuis (veel file onderweg - op zaterdag?!?) Chef die heeft weinig van de file meegekregen, gaap!

Hij heeft om 18 uur thuis zijn eten gekregen, is op de bank gesprongen, in slaap gevallen en hij lag nog precies hetzelfde om 22.30 uur.

Vanmorgen maakte ik hem wakker en hij was stijf!!! Helemaal zo'n samengeknepen kontje. Na ons ochtendwandelingetje was hij weer wat soepeler maar daarna ging meneertje gelijk zijn bench weer in... lekker doorslapen. Die droomt nu dus lekker verder van alle beleefde avonturen...... Ja, wij maken ons niet druk vandaag laat die Chef maar even bijtanken.

Al met al hebben we een top dag gehad! :lol: Erg leuk!
Trouwens ook leuke reacties aangaande Chef zijn gewichtsverlies. We zijn er erg trots op dat het gelukt is om hem 3,5 kg te laten afvallen. Aan jullie reacties te horen zag hij er prachtig uit.

Tot de volgende keer in corgiland!!!!
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 26-06-2011 12:41

Margreet wat een leuk verslag heb je geschreven over gisteren!
Afbeelding

luc.vdberghe
Site Admin
Berichten: 985
Lid geworden op: 15-11-2010 13:42

Bericht door luc.vdberghe » 26-06-2011 12:48

thumbsup Prachtig verslag van deze leuke belevenis. Chef en baasje hebben zich blijkbaar zéér goed geamuseerd. wooohooo
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 26-06-2011 13:20

leuk dat we zo ook kunnen meegenieten, en Chef heeft wel z'n rust verdiend vandaag maar iedereen heeft het zo wel naar z'n zin gehad thumbsup
Afbeelding

Rietepiet
Berichten: 567
Lid geworden op: 15-11-2010 22:05

Bericht door Rietepiet » 26-06-2011 18:59

Margreet, lekker een verhaal voor iedereen die er niet bij was....... ween
lekker puuuuuuuuhhhhhhhhhhhhh.
Heel goed de sfeer weergegeven!
Gr.Riet

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 26-06-2011 19:34

Zeer leuk verslagje Margreet en de volgende keer........zijn wij er gewoon lekker weer bij okokok

Geniet samen met Chef van je verdiende rust :wink:
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 26-06-2011 20:51

Zoo dat is nog eens een leuk uitgebreid verslag!
En die arme Chefke, helemaal stijf van al dat sporten hihi
De aankomende dagen wordt het megawarm sunny dus dan kunnen die spiertje lekker opgewarmd worden en de nodige rust ingehaald wooohooo
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 26-06-2011 21:07

Leuk verslagje. het gaat goed met Chef!!!! Yeah man, voor een snoepie doe je veel.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

leontine
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15-11-2010 22:03

Bericht door leontine » 27-06-2011 09:54

een mooi verslag

Anne-Marie
Berichten: 918
Lid geworden op: 16-11-2010 23:41

Bericht door Anne-Marie » 27-06-2011 18:03

Leuk verslag.
Afbeelding

Plaats reactie