solliciteren, solliciteren en nog eens... juist

Lekker kletsen over van alles en nog wat. Het hoeft niet hond gerelateerd te zijn.
Milou
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 18:28

solliciteren, solliciteren en nog eens... juist

Bericht door Milou » 28-10-2012 19:12

Jaja de ene sollicitatie na de ander vind plaats.

al een tijd hounk de vacatures.in de gaten.de ene.afwijzing na de ander komt binnen. Ik.heb gesolliciteerd op.dierenartsassistent, dierenwinkel, dierentuin en zelfs hema. Inmiddels heb ik bij 4 dierenartsen gesprek gehad. Eindelijk had ik beet en zou ik een contract krijgen bij een dierenarts in nieuwerkerk, mn blijdschap was.niet heel groot maar ach het is een begin en ondertussen gewoon door zoeken was mn tactiek. De dierenarts had wel even verwacht dat ik zonder loon en contract wel even ingewerkt ging worden en dagen daar ging werken. Ik heb toen aangegeven dat ik mijn contract 1 november in.wil laten gaan dit was goed. Vorige week kwam.ik daar om mijn contract te besprekenn en het loon etc maar dat liep anders voor ik begon al ontslagen. Argument: niet stress bestendig. Tijdens een spreek uur dat ik daar was begon een beagle.plots te gillen waarop ik schrok. Ik stond op de achtergrond niemand merkte.het behalve de assistent.. Schrikken mag niet menselijke emoties moet je uitdchakelen was zijn idee. Prima k heb de beste mensen de hand geschut ze bedankt en.succes gewenst.

Morgen.heb ik weer een.meeloop dat bij een dierebkliniek. Het gesprek was interesant mn cv werd verscheurt er werd me.niks gevraagd behalve hoe het.met.me ging. De dierenarts had het vooral over hoe goed ie is en over de kliniek. Prima. Het boeit hem niet of je alles al weet of niks t gaat erom dat je gezellig ben en leuk in het team past. Klinkt als eeen man naar mijn hart haha.
Morgen dus een dagje mee lopen, mijn tactiek gewoon.mezelf zijn gezellig doen en interesse tonen.

Ben benieuwd
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 28-10-2012 19:27

Succes Milou,
solliciteren is idd niet leuk. Maar niet te vlug de hoop opgeven : sommigen hebben wel 100 gesprekken gehad eer ze eindelijk ergens mogen starten.
We duimen thumbsup
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 28-10-2012 19:34

succes in elk geval en duimpjes omhoog, blijf in jezelf geloven
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 28-10-2012 19:55

Kom op Milou. Voor je het weet 'vechten' ze om je :mrgreen:
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 28-10-2012 22:10

Sukses morgen en je weet...

Wie het laatsts lacht........juist
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 29-10-2012 10:42

Hoi Milou....

Wat zijn sommige "bazen" toch enorm blij met zichzelf.... goed dat je je daar overheen zet......

Ik ben erg benieuwd hoe het vandaag is gegaan! En hoop dat het raak is dat je snel een leuke baan hebt!

Grtz Daane
Afbeelding

Milou
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 18:28

Bericht door Milou » 29-10-2012 17:15

Ik ben inmiddels weer thuis..

En tsja met goede moed ging k erheen. k probeerde me open te stellen en me van een leuke kant te latrn zien. Helaas verliep het moeixaam als ik voorstelde te helpen was het nmm niet nodig of wilde ze t zelf allemaal doen. De dierenarts was erg vriendelijk en gaf je t gevoel noet dom te kunnen zijn dat was een mee valler.

Maar k kon de hele dag niks doen dus weinig alten zien. De dierenarts vond me rustig en bescheiden en ervaarde dat als positief maar vond intresse tonen belangrijk zoals vragen hoe was je weekend.. Tsja als t gesprek gelijk afgelopen is kan ik ook niet veel.

Tis dus even afwachten hoe ze me vonden woensdag hoor ik meer. Maar k heb er een hard hoofd in.
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 29-10-2012 21:31

We blijven positief hoor Milou.
Ik heb je nu even weer gezien en het komt allemaal in orde.
Wordt maar wat brutaler en mondiger, dan staan ze allemaal verbaasd :wink:
Afbeelding

karen
Berichten: 345
Lid geworden op: 18-11-2010 11:04

Bericht door karen » 06-11-2012 20:03

Hey Milou,

hoe is het verder nog gegaan?

In elk geval moet je niet te snel de moed laten zakken... Ik weet nog hoe ik thuiskwam van de sollicitatie van de praktijk waar ik nu al meer dan 3 jaar werk :wink:

Momenteel hebben wij sinds gisteren een stagiaire dierenartsassistente en dat is in het begin gewoon erg moeilijk. Zij weet niet hoe het hier draait, wat er gedaan moet en wanneer, hoe en wat we verwachten.
Wij daarentegen weten niet wat zij kan of weet en in wat we haar kunnen vertrouwen. We zijn op elkaar ingespeeld als team en je hebt gewoon de neiging om daar op terug te vallen.

De ervaring met stagiaires leert dat je na verloop van tijd meer en meer weet wat van elkaar te verwachten en ook meer en meer op elkaar kan vertrouwen.
In veel gevallen in ons beroep is dat vertrouwen nl heel belangrijk. Je moet bv zeker zeker zeker kunnen zijn van iemand die een dier vasthoudt terwijl je iets doet en dat is niet vanzelfsprekend...

Succes!

Milou
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 18:28

Bericht door Milou » 06-11-2012 20:46

De laatste sollicitatie is het dus ook.niet geworden. K werd gebelt en de reden: alle e de mensen van het team hadden geen klik met me. Prima dat is hun goed recht.

K had bedacht dat het de laatste paravet sollicitatie wasaar onlangs zag ik weer een vacature.staan voor een kliniek in abcoude die ook fysio en revalidatie doen. Toch een.brief gestuurd en morgen uitgenodigd voor een gesprek om 13 uur. Ben benieuwd.
Een klasgenootje van vorigjaar heeft daar ook gesolliciteerd en heeft het gesprek.om 2 uur hahaha zal je altijd zien.

Ik snap dat het erg lastig is om goede assistent te vinden.. K mag wel hopen dat het toch wat anders is als een stagiair.. Maar t blijft lastig
Afbeelding

Plaats reactie