Fietsen?

Lekker kletsen over van alles en nog wat. Het hoeft niet hond gerelateerd te zijn.
Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 19-01-2012 17:11

Sanne en Sky schreef: Ati, even een zeer waarschijnlijke dom vraagje, maar ben niet zo heel erg thuis in de "paardesport" maar draf bij honden is???

Ik denk tussen lopen en rennen in maar even voor de zekerheid vragen;)
vb uit paardensport
Draf ( incl vb flim) ;http://nl.wikipedia.org/wiki/Draf
Galop ( incl flim) : http://nl.wikipedia.org/wiki/Galop
De galop bevat dus een zweef moment, de draf niet. voor gewrichten zeggen ze altijd dat de galop een veel zwaardere belasting is(bij paarden).
Afbeelding

Ester
Berichten: 73
Lid geworden op: 16-12-2011 22:03

Bericht door Ester » 19-01-2012 17:33

Ik heb ook een bloedhekel aan een springer....heb regelmatig honden gezien die opzij springen en dan door de springer terugveren......gevolg? Benen tussen de spaken en soms tot op het bot ontveld brrrrr..
Ik ben waarschijnlijk in jullie ogen wat hard haha want poepen en piesen mag van mij niet als je aan de riem naast de fiets loopt....
Vroeger met de grote honden kon dat envoudig ook niet want dan lig je gelijk op je giegel sEm_oops2

Maar vind het wel heel leuk om te lezen dat er meer zijn die gewoon lekker met hun cardi fietsen applaus

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 19-01-2012 23:45

Sanne en Sky schreef:Ati, even een zeer waarschijnlijke dom vraagje, maar ben niet zo heel erg thuis in de "paardesport" maar draf bij honden is???
@bedankt Au3. Draf is voor mij moeilijk uit te leggen, hihi. Ik ga er altijd vanuit dat ieder mens de drie (gebruikelijke) gangen van een paard kent.
Eh, wat ik er van bakken kan Sanne, is dat dit hetzelfde tempo van lopen is als in de 'ring', hihi, dan snap je het ook wel.
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 20-01-2012 12:07

Weten jullie zeker dat de springerincidenten echt met een springer waren en geen nepperd ofzo? Ik heb honden van 40 en 30 kilo aan de springer gehad die ooit rare dingen konden doen, maar nooit problemen mee gehad. Toen ik zonder springer ging fietsen ben ik gezellig samen met hond over de kop gegaan en daarna heb ik nooit meer gefietst zonder springer. Die hond heeft sowieso nooit meer gefietst, want die kwam niet meer binnen twee meter in de buurt van een fiets daarna.
De veer van mijn springer krijgt het echt niet voor elkaar om een hond terug te trekken richting de fiets.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 20-01-2012 12:14

bedankt voor de uitleg Audrey en Ati :D
Van het voorjaar toch eens beginnen, eerst maar leren netjes naast lopen aan de fiets.
@Ester, hier ook geen geduvel :wink: tijdens het fietsen hoor, plassen en poepen mocht maar alleen als vrouwtje naast de fiets liep en niet als ze erop zat :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 20-01-2012 13:08

Met Bo ga ik fietsen met bo aan de lijn (in mijn hand) en met extra beveiliging aan de heupgordel)
Bo mag periodes me vooruit trekken (via de heupgordel) en moet in periodes in draf naast me lopen

ik heb ook een springer, maar die is nog niet geïnstalleerd geraakt :oops:

Cadell zou ik niet laten trekken, daar hebben ze de bouw niet voor....
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 20-01-2012 14:23

Ik fiets met Django al sinds hij is uitgegroeid en heb dit helemaal opgebouwd. Django vind het echt super om te doen. Ik heb altijd zijn riem in mijn rechter hand en ook Django loopt rechts. Django houd dit wel ruim 7 km vol, hij loopt dan op een "dribbelstandje", tussen lopen en rennen in. Maar goed, dit hebben we wel opgebouwd! En als we weer thuis zijn, dan gaat hij nog even keihard in de tuin rondjes rennen...... heeft dan zeker nog energie over!!!! :D
Ik heb de riem vast, dit omdat ik ooit eens MET springer ben omgegaan, omdat Django iets zag, nu heb ik hem veel beter in de hand en mocht het mis gaan, dan kan ik hem altijd los laten en komt hij niet onder de fiets. Natuurlijk heb ik geleerd dat riem los, gaan zitten betekend en dat is wel zo handig!

Nu met Jimmey erbij zijn we ook aan het opbouwen. Eerst vond hij het maar niets, nu wil hij heel graag ernaast lopen.
Ik heb ze nu dus beide aan de riem vast en het is heel handig dat Django ernaast loopt, want zo kan hij laten zien wat de bedoeling is, en mocht t mis gaan, ze zitten aan elkaar vast, dus dat is fijn.
Django kent de commando's links, rechts, rustig, stoppen en dat is met fietsen erg handig! Ik merk dat Jimmey het steeds beter oppakt.

Ik vind fietsen met de honden helemaal geweldig, hun kunnen de energie helemaal kwijt en het gaat voor mij wat sneller dan wandelen.
Wel zorg ik altijd voor een losloop stuk er tussen in, zodat ze ook lekker kunnen snuffelen en plassen.
Ik kan niet wachten tot Jimmey net zo ver kan als Django!

Grtz Daane
Afbeelding

Ester
Berichten: 73
Lid geworden op: 16-12-2011 22:03

Bericht door Ester » 20-01-2012 15:37

hannabelgje schreef:Weten jullie zeker dat de springerincidenten echt met een springer waren en geen nepperd ofzo? Ik heb honden van 40 en 30 kilo aan de springer gehad die ooit rare dingen konden doen, maar nooit problemen mee gehad. Toen ik zonder springer ging fietsen ben ik gezellig samen met hond over de kop gegaan en daarna heb ik nooit meer gefietst zonder springer. Die hond heeft sowieso nooit meer gefietst, want die kwam niet meer binnen twee meter in de buurt van een fiets daarna.
De veer van mijn springer krijgt het echt niet voor elkaar om een hond terug te trekken richting de fiets.
Kan best zijn hoor dat ze nu van betere kwaliteit zijn....geen idee :). Ik heb destijds besloten er niet aan te beginnen. Maar ja vroeger de bouviers dat zijn ook van kamikaze figuren hahaha die springen ook met alle mogelijke vormen van plezier voor je fiets op een stuk waar ze los kunnen.....maar ik heb ze altijd aan de riem gehad sins ik dat soort dingen zag.
Gelukkig maar want toen onze setter door de fiets sprong kon ik nog iets doen hahaha.
Maar gaaf ook om te lezen dat Django ook gewoon een lekker stuk kan lopen naast de fiets!

Lante
Berichten: 98
Lid geworden op: 21-01-2013 22:18

Bericht door Lante » 02-06-2013 20:49

Oud topic, i now, maar toch nog even reageren; ik heb zelfs de twee loophusky's van mijn ex samen aan de sprenger gehad, had ik aan beide kanten een sprenger, maar ook wel apart, later mijn herders aan de sprenger en nu puck, maar ik ben nog nooit onderuit gegaan. Ook niet bijna en ook geen andere gekkigheden. De mijne zit onder mijn fietszadel vast, maar zie ook wel eens iets dergelijks dat zit bij de as van het achterwiel vast, bedoelen jullie die soms? Anders begrijp ik niet hoe het kan dat je valt met een sprenger.
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 17-06-2013 10:30

Ik fiets tegenwoordig ook met Zoë. Ik gebruik een joggingbelt om mijn middel waar ik Zoë aan heb. Zo heb ik mijn beide handen vrij en kan ze geen kant op. Ze loopt braaf mee en als ze moe is gaat ze in het karretje achter de fiets. We bouwen het heel langzaam op. Ze vindt het echt heerlijk.
Afbeelding

Plaats reactie