Fleur als hondenmaatje

Lekker kletsen over van alles en nog wat. Het hoeft niet hond gerelateerd te zijn.
Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 21-12-2012 10:10

Wat goed zeg! Echt knap van Fleur.

Gijs heeft iets tegen mensen met beperkingen :oops: Hard blaffen tegen mongolen en mensen met gescheurde kniebanden enzo. Echt vrij genant is dat.
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 21-12-2012 21:31

Suzan schreef:Gijs heeft iets tegen mensen met beperkingen :oops: Hard blaffen tegen mongolen en mensen met gescheurde kniebanden enzo. Echt vrij genant is dat.
moet je eens bij Noa komen, als bij ons een vreemde op kantoor binnen komt is er geen gesprek meer mogelijk de eerste 5 minuten.
En alleen maar omdat hij doodsbang is voor vreemde mannen ( met name)
Ik heb vanalles geprobeerd, maar gekalmeerd krijg ik hem niet, niet met negeren, niet met "troosten",niet met corrigeren. nu zetten we hem dan maar even in een andere ruimte, zo gauw de vreemde uit beeld is, is hij binnen 1 min rustig ( totdat ie weer in beeld komt) :oops:
Menigeen verteld ons thuis dat we de deurbel niet nodig hebben, de hond heeft al alarm geslagen ( en daardoor hoor ik vaak de deurbel ook al niet meer) :?
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 22-12-2012 09:48

Hahaha, ik ga maar even een nieuw blaf-item openen :mrgreen:
Au3 een emmer met hondensnackjes bij de voordeur, die mannen dan aan Noa kunnen geven, helpt zeker ook niet?
Afbeelding

Loes
Berichten: 847
Lid geworden op: 07-12-2010 11:33

Bericht door Loes » 23-12-2012 12:34

Fantastisch! Er loopt wel eens een groep volwassen geestelijk gehandicapten door het dorp hier en dan wil iedereen met hem spelen en knuffelen. Als er hier zoiets zou zijn zou ik het ook doen met Max.

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 23-12-2012 13:28

Super Fleur!
Sky heeft een beetje hetzelfe als Gijs en Noa, alhoewel hij normaal heel vocaal is blijft er nu ver uit de buurt :mrgreen: en gromt een keer licht om mij te vertellen dat dit in zijn ogen echt niet goed is...
Bryn zou er ook een goede voor wezen, die heeft geduld is heel vriendelijk en niet opdringerig.
We willen dit in de toekomst misschien ook met hem gaan doen maar dan in combi met mijn werk, de ouderenzorg.
Er zijn veel ouderen die door ziekte of omstandigheden geen huisdieren meer hebben en dit vreselijk missen.
Hier is dus een aai project voor en dan kunnen we een keer in de week bv naar het verpleeghuis gaan.
Maar net als bij Clooney wil ook even wachten tot hij wat ouder is.
Het belang van Bryn staat voorop, hij moet zich ook prettig voelen en is hij er nog te speels voor :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 23-12-2012 18:46

Suzan schreef:Hahaha, ik ga maar even een nieuw blaf-item openen :mrgreen:
Au3 een emmer met hondensnackjes bij de voordeur, die mannen dan aan Noa kunnen geven, helpt zeker ook niet?
Zal ik je even voorstellen aan onze noa ?
Mijn collega harstikke gek van honden en ook ervarings deskundige, heeft de eerste 14 dagen elke dag op de grond gezeten met koekjes of iets naders om Noa over zijn drempel te helpen, na 14 dagen werd het eerste koekje geaccepteerd :? Maw een simpel koekje gat het hem echt niet doen.
nu kan die collega niet meer voor zijn stoel gaan STAAN, want dan springt Noa zo al in zijn armen om op schoot te zitten.
We merken wel dat het in de loop der jaren wel beter is geworden, sommige mannen kunnen hem nu al aan hun hand laten ruiken, zonder dat noa hen eerder heeft gezien, andere rent hij met een grote boog omheen en blaft zijn hardst. Dus het gaat beter, maar een allemandsvriendje zal het echt nooit worden. Het vreemde is dat hij dit gedrag naar ons nooit heeft getoont, ook niet bij onze eerste kennismaking, daar was hij direct heel vrij en knuffellig. als hij je vertrouwd is het ook de grootste knuffelbeer en schoothond, maar anders........ ( veel kabaal)
Afbeelding

Plaats reactie