Radius curvus

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Wilma
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-11-2013 11:51

Radius curvus

Bericht door Wilma » 27-11-2013 16:18

Hallo corgi liefhebbers

Mijn naam is Wilma Blitz en ik woon in Den Haag. Wij hebben een fantastische corgi genaamd Sir Woody Hij is 4 1/2 jaar.

ik zou graag via het forum wat info en advies willen hebben.

Woody werd op 1 1/2 jarige leeftijd links voor kreupel. Ik werd doorverwezen naar orthopeed dr How , foto's gemaakt van beide voorpoten hij constateerde radius curvus aan beide poten.
Met ong. 2 mnd aan onstekingsremmers en een half jaar voorzichtig gedaan te hebben heeft hij geen last meer gehad tot voor 4 maanden geleden weer linker voorpoot.
Hup weer naar de orthopeed dr How onstekingsremmers gekregen. Na 3 maanden weer langzaam opgebouw. Maar na een week was hij weer kreupel maar nu rechter voorpoot weer naar dr How terug. Zit weer aan onstekingsremmers Carpodyl F Hij vind hem nog te jong om hem te opereren en niet ernstig genoeg. Hier ben ik wel mee eens hoor!!! Maar zou toch graag meningen en ervaringen willen weten van mede corgi's liefhebbers

Groetjes Wilma

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 27-11-2013 21:01

Hey, Woody, het vriendje van Yindee?
Bah, wat naar nu toch.
Bij Joep, een herplaatser is de operatie heel goed gelukt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Knuffel voor Woody. kissss

Op deze link kan je het suksesverhaal van Jip/Joep (met RCS) lezen

http://www.corgiherplaatsing.eu/home/
Afbeelding

Wilma
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-11-2013 11:51

Bericht door Wilma » 28-11-2013 14:30

Hoi Marjo

Ja Woody is idd het vriendje van Yindee. Hij mist haar onwijs. En ik mis ontzettend mijn wandelingen en Sjaan ook .Bedankt voor de info. Maar weet jij ook wie die operatie heeft uitgevoerd? En ik wil toch nog meer info. Zoals krijgen ze op den duur artrose hiervan??? Of wanneer moet je nou zo'n operatie gaan doen??? Is dr How daar de juiste arts voor??? De foto's zijn identiek aan de foto's 3 jaar geleden.
Dus nog geen artrose.

Groetjes Wilma

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 29-11-2013 21:03

Ik heb op al je vragen geen antwoord, maar als je Coo een e-mail stuurt, kan zij je ongetwijfeld vertellen wie haar hond heeft geopereerd.
Coo is degene van de http://www.corgiherplaatsing.eu/home/
Zij plaatst op dit forum ook regelmatig een bericht.
Je kan Coo vinden in de gebruikerslijst en zie je ook haar e-mail.

Ik wist trouwens niet dat Woody daar last van had :(
Echt kl....hoor, niemand wordt hier vrolijk van, maar hij is nog jong en wie weet is hij ook goed te opereren en kunnen jullie daarna weer lekkere wandelingen maken.

Groetjes ook aan Sjaan.
Afbeelding

Wilma
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-11-2013 11:51

Bericht door Wilma » 01-12-2013 22:56

Hoi Marjo

Dat ga ik zeer zeker doen als Woody idd een operatie nodig heeft. Voorlopig wacht ik even af. Ik zal zeker de groeten aan Sjaan doen.

Groetjes Wilma

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 07-12-2013 14:14

Wat sneu, sterkte. Ik heb daar geen ervaring mee, maar afwachten lijkt me moeilijk. Nu is hij nog jong en actiever dan later, dus afwachten met opereren lijkt onlogisch. Maar er zal wel een goede reden voor zijn?
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 09-12-2013 21:35

Hai Wilma, leuk dat je Yindee en Sjaan kent. Doe ze mijn groeten ook even. Yindee is een een zusje van Nipper van Marjo.

Ik begrijp niet helemaal dat jou Woody nu nog geopereerd kan worden aan RCS. Volgens mij gebeurt dit alleen op hele jonge leeftijd als de botten nog groeien.
Afbeelding

Wilma
Berichten: 5
Lid geworden op: 26-11-2013 11:51

Bericht door Wilma » 12-12-2013 23:12

Hoi

Het klopt idd dat ze dat krijgen op hele jonge leeftijd.Dit heeft Woody ook maar is daar niet aan geopereerd toen der tijd. Maar door die groei stoornis heeft Woody irritatie aan de bovenzijde van zijn elleboog. We hopen ook dat het weer met rust en langzaam weer opbouwen met onstekingsremmers goed gaat. Is dat niet het geval dan kunnen ze hem opereren. D.m.v van een stukje bot er tussen uit te halen zodat hij wat meer ruimte krijgt in de elleboog.

Daarom wil ik zoveel mogelijk info hebben van iedereen.
Maar Ik mag nu opbouwen naar 20 min joepie!!! En ik hopen dat hij nooooooit meer last krijg.

Bedankt voor jullie belangstelling,
Groetjes Wilma.

Ps. ik doe de groetjes aan Sjaan voor je.



Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 13-12-2013 22:18

Dus er zit weer vooruitgang in.
Overhaast de wandelingen niet anders begin je weer van voor af aan.

Groetjes.

Misschien kan je de foto van Woody nog even omdraaien, het is zo lastig om mijn PC op zijn kop te houden. :wink:
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 20-12-2013 22:36

Marjo schreef:Dus er zit weer vooruitgang in.
Overhaast de wandelingen niet anders begin je weer van voor af aan.

Groetjes.

Misschien kan je de foto van Woody nog even omdraaien, het is zo lastig om mijn PC op zijn kop te houden. :wink:

Neem een laptop Marjo :mrgreen:


Fijn dat het weer de goede kant op gaat!!
Afbeelding

Plaats reactie