Verzekering??

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Verzekering??

Bericht door Dreamer-Francis » 07-08-2012 19:08

Hoi allemaal,

na het lezen van het vervelende verhaal over Gijsje, kwam de vraag in mij op;

wie heeft er voor de hond/hondjes een verzekering afgesloten?
Zo ja, waarom wel of waarom juist niet..en heeft het daadwerkelijk zin om het wel te doen want ik heb sterk het vermoeden dat er niet heel veel gedekt wordt.. maar het kan aan mij liggen hoor..

Alvast bedankt!

Groetjes Francis
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 07-08-2012 19:27

Volgens mij had ik het al ergens anders neergezet.
Maar wij hebben zowel Sky als Bryn verzekerd.

Waarom?
Tja na een hondje wat bijna elke weer bij de dierenarts kwam (ons Rocky) wat resulteerde in elke maand een beste rekening aan medicijnen en speciaal voer.
Heb ik toen hij nog gewoon in leven was, als ik oooit een andere hondje krijg dan wordt deze verzekerd.
Toen hij stierf (tot ons groot verdriet) en we op een gegeven moment wisten dat Sky bij ons mocht komen wonen hebben we ook eigenlijk gelijk de verzekering geregeld.
Via de dierenarts kregen we een maand gratis verzekering en daarna heb ik hem gewoon door laten lopen.
Sky heeft als pup groeipijnen gehad en een paar maanden geleden een schouderblessure en heb ik zeker de eerste 4 jaar aan premie er al uit :mrgreen:
Maar daar gaat het me ook eigenlijk niet om, het feit dat je niet hoeft na te denken over de rekening is gewoon een fijn idee.

Waarom petplan?

Omdat deze gewoon goedkoper was als proteq.
En ik uiteindelijk gewoon meer dan tevreden ben over de service van petplan.
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 07-08-2012 21:24

Ik heb ze dus niet verzekerd.
Pippa is gelukkig altijd okay geweest , en behalve de standaard entingen en een sterilisatie geen schokkende en dure dingen meegemaakt.
Noa is pas op zijn 4e bij ons komen wonen en binnen 3 maanden na aankomst lag hij al op de operatietafel. een flinke tumor.
Tuurlijk ook hier zijn de zorgen groot geweest, maar als je beesten hebt, moet je er ook cvoor zorgen, dus wat het kost kost het.
Wij hebben een belgische DA, dat is ook nog eens een stuk goedkoper dan de lokale DA , maar uiteindelijk viel mij de rekening nog mee (€300 incl na controle)
Tuurlijk het is altijd niet leuk om direct zo'n bedrag kwijt te zijn, maar ik ben met de paarden wel wat gewend, als daar de DA voor komt ben je al gauw 150 euro kwijt per keer, zonder dat ie enorm veel doet of medicatie meegeeft.
Ik heb er eigenlijk niet over nagedacht of ik ooit een andere hond zou verzekeren.
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 07-08-2012 22:01

Wij zijn bij Proteq verzekerd en wij zijn per maand €23 per hond kwijt.
Hoe uitgebreider de verzekering, hoe hoger de premie is die je dan moet betalen. Logisch gevolg.
De wachttijd bij het afsluiten van de verzekering is 30 dagen. Ook logisch.

Voor Glenda hebben wij inmiddels al 7 jaar medicijnen nodig. Elke 2 maanden halen we weer een voorraad pillen. De kosten worden binnen 1 week vergoed.
Als ik ga optellen wat ik voor haar al aan dierenartskosten in 7 jaar vergoed heb gekregen, ben ik heel erg blij dat ik verzekerd ben.
Als je meer dan 2 honden hebt begrijp ik wel dat je je dan eens goed achter de oren krabt..
Ik denk maar zo, wij moeten voor onszelf ook een ziektekostenverzekering afsluiten dus waarom dan niet voor onze trouwe viervoeters.
Zij kunnen ook ziek worden of op oudere leeftijd iets gaan mankeren.
Heb je de pech(lees geluk) zoals wij met Glenda dan heb je toch die medicijnen nodig, een hondenleven lang. En die medicijnen krijg je niet voor niets bij de dierenarts.

Voor Glenda hadden wij een franse bulldog.
Toen hij 6 jaar was begon hij ''iets'' te mankeren.
We zijn een jaar aan het zoeken geweest.
Onderzoekje hier, rontgenfoto daar.
Uiteindelijk heeft ons dat meer dan € 3000 gekost en moesten we hem aan het eind van het liedje toch nog laten inslapen.
We hadden liever gehad dat we die laatste stap niet hoefden te nemen en die € 3000, jammer dan, maar dat heeft ons wel doen besluiten om onze volgende hond(en) te verzekeren
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 08-08-2012 10:56

Wij hebben Django meteen als pup verzekerd...... waarom...... omdat wij dat voor ons en de kinderen ook hebben........ en wat ik van huis uit heb geleerd, is dat als je iets niet in één keer kunt betalen, je je er maar voor moet verzekeren..... Want zoals je van Marjo ook kan lezen € 3000,- is niet niks en dat moet je wel even hebben liggen...... dus dan beter goed verzekeren!

Ik heb me toen we Django zouden krijgen goed ingelezen in welke verzekering wat dekt en voor ons kwam toen Proteq als beste uit de bus en nu nog steeds....... Het is misschien een iets duurdere verzekering maar heeft wel de beste dekking...... en tot nu bevalt het me prima!

Jimmey staat nog in de wacht door de situatie hier thuis...... gelukkig is hij gezond en wel en de dierenarts is zeer tevreden over hem, maar zodra hier het tij is gekeerd gaat hij per direct ook in de verzekering......

Dus vanuit mijn oogpunt zeg ik ja verzekeren doe dat maar wel!

Grtz Daane
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 08-08-2012 12:27

Wij hebben Gijs vrij snel verzekerd; omdat hij zo jong was kregen we een lage premie.

Maarja, wist ik toen wat ik nu weet, hadden we natuurlijk ook Proteq genomen...Desnoods alleen voor de eerste paar jaar, tot er een keer foto's gemaakt zijn en je ziet dat het goed is (of niet, maar dan heb je tenminste alle dekking).
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 08-08-2012 15:35

geen verzekering hier...

ik open dan nog liever een extra rekening, waar ik maandelijks een 25 euro/hond op stort, dan dat ik het via die verzekeringen regel :oops:
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 08-08-2012 16:24

Bedankt voor jullie reacties!

Het is een lastig iets, net als met onze eigen verzekering.
Wil je een hoge maandelijkse premie betalen, met dus goede dekkingen, voor het geval als.. of is er nooit wat en is alleen het basispakket voldoende??
Dit zal bij honden ook wel een beetje zo gaan..
Maar als je weet dat er bij een bepaald ras toch wel bepaalde kwalen voorkomen en er is een verzekering die dit (deels of volledig) vergoed, waarom dan niet afsluiten?!
En als ook bv consulten van de DA onder de verzekering vallen dan is al helemaal handig, want alleen het pand binnenstappen kost al geld!

Wat zijn zo globale dingen die gedekt worden eigenlijk??

Zoals Hanne zegt, zou het idd ook kunnen, maar met 12 x 25 eu = 300 eu (met 2 honden dan 600 eu) redt je het bv niet met de kosten die Marjo toen gemaakt heeft, 3000 eu!!!
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 08-08-2012 17:27

Honden houden kost nu eenmaal geld...
Hier in België zijn hondenverzekeringen een rariteit, veel minder spelers op de markt dus...
en degene die er zijn, die hebben me nog niet kunnen overtuigen...

ik kijk nu naar Bo, pas op zijn negenste hebben wij voor de eerste keer echt "kosten" gehad aan hem... ervoor een paar keer naar de DA voor oorproblemen of maagproblemen, maar dat viel allemaal binnen de perken.
als ik 9x12x25 doe dan kom ik op 2700 euro...
ik vind dat toch een hoop geld hoor :wink: en ondanks zijn DH en zijn fysio die hij hiervoor krijgt, heeft dat ons nog niet zoveel gekost...

Het fijne van zelf te sparen vind ik, dat dat geld van jou blijft... heb je een hond van 10 jaar die nooit iets voor gehad heeft, dan heb je op het einde van de rit wel 3000 euro voor jezelf, die anders die verzekeraars in hun zakken hebben...
Je hebt er dan ook nog eens de intresten ervan ook :lol:
als ik alleen kom wonen zal ik het in ieder geval op die manier gaan doen :wink:
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 08-08-2012 18:05

Hanne schreef:geen verzekering hier...
ik open dan nog liever een extra rekening, waar ik maandelijks een 25 euro/hond op stort, dan dat ik het via die verzekeringen regel :oops:
Zelfde mening als Hanne.
Ik heb trouwens deze week nadat dit irem geopend werd eens zitten neuzen bij ons in Belgiën en helaas : veel, heel veel zaken, ... tellen niet mee. Pffffttt.
Ook ik heb (had)zoals Hanne de reactie : elke maand het geld apart zetten op een spaarrekening en zien waar we belanden. Uiteraard is dat spaarboekje al lang leeg en blijft dit leeg. 3 jaar gedeln was er Desh zijn operatie (+/-1600euro) en bijna anderhalf jaar volgt Bufaf elke week hydrotherapie (25x52=1300euro/jaar).
Bovendien dekt zo'n verzekering hier maximum 1 jaar revalidatie/hydrotherapie/... Daarna mag je het toch zelf ophoesten. Vandaar ons eigen hondenzwembad = spaart ons tijdens de zomermaanden toch iets uit.

Dus ook bij ons geen verzekering en zoals de voorwaarden hier nu zijn zal ik nog lang geen verzekering nemen (en blijft het hondenspaarboekje ook leeg :lol: )
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Plaats reactie