in schok na bijensteek.....

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

in schok na bijensteek.....

Bericht door ingrid » 12-07-2012 15:53

effe bekomen van de emoties, maar het waren hier bangelijke minuten.

Een paar weken geleden kreeg Cadell een bijensteek in z'n pootje, Hanne een ijscompress gemaakt en gade geslagen maar geen reactie. Toen kwam de verwittiging dat de volgende keer 'gevaarlijker' zou zijn.

En deze middag was het zover...... Cadell en ik aan het spelen in de tuin en plots kwam hij met opgetrokken pootje terug. :| ik keek en zag niks, een koud ijswashandje op het pootje maar plots ging het fout

hij begon te hijgen, zijn tandvlees en lippen trokken volledig wit, hij begon te braken en kon niet meer op z'n pootjes staan.
Onmiddellijk auto in en naar de DA.....en gelukkig maar want hier zijn minuten van levensbelang. Hij kreeg een inspuiting en we zijn weer thuis en hij ligt rustig te slapen.

Het grote gevaar is dat de reactie bij elke steek nu kan verergeren en een paar minuten fataal kunnen zijn..... ik vind het geen prettig vooruitzicht want op zo'n momenten cortisone pilletjes geven helpt niet daar ze zo braken.....
hier word ik toch effe stil van en mag er niet aan denken door een bij hem te verliezen......

dit zijn momenten waar verstand op nul staat en blik op oneindig maar ze blijven wel kleven maar het is nu goed afgelopen (voorlopig toch)
Afbeelding

Michiel & Esther
Berichten: 495
Lid geworden op: 10-01-2011 19:01

Bericht door Michiel & Esther » 12-07-2012 16:27

Jeetje!!! Wat knap dat je zo kalm bent gebleven en direct hebt gehandeld!
En ik hoop dat Cadell het ook allemaal snel vergeet...
Rustig aan en een knuffel voor het hondje.
Afbeelding

Elly
Berichten: 476
Lid geworden op: 23-11-2010 16:29

Bericht door Elly » 12-07-2012 16:43

Pff, je gevoel is herkenbaar. Mijn vroegere labrador is waarschijnlijk een keer in de keel gestoken. Ik hoorde haar drinken in de keuken en ven later hoorde ik een hoop "geflapper"van een schuddende kop.
Ik ging kijken en haar lippen waren al gezwollen en haar oren werden ook al dik. Direct de dienstdoende DA gebeld (het was 's avonds) in de auto gesprongen en ook bij haar waren we op tijd. Maar met beestjes buiten heb ik lang met angst en beven haar goed in de gaten gehouden.
Het is verder goed gegaan.
Houd hem goed in de gaten en probeer het vangen en happen naar instecten, welke dan ook, te verbieden/af te leren.
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 12-07-2012 17:03

jammer genoeg is het niet door het happen naar de bijen maar gewoon gestoken in z'n pootje al lopend in het gras :twisted:
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 12-07-2012 18:09

t is mss raar, maar kan je zelf geen reservespuit vragen aan de DA? Op zo'n moment zou ik zelf zo'n spuit geven hoor, pffffffffff. k Weet niet of zo'n spuit in de frigo moet, dan is't uiteraard moeilijk die bij te hebben bij een wandeling, maar anders zou ik zoeken en zaaaaaagen om zo'n naaldding thuis te hebben.
En met Hanne als toekomstige DA, .....
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 12-07-2012 18:36

Oooo Ingrid wat eng!!!
Je weet nooit of je allergisch bent totdat zoiets...Gijs plaste nog over een bij vanmiddag, er zitten er hier ook nogal veel.
Hij is nog nooit gestoken, ikzelf als kind wel (auw).

Voor mensen die al eens shock hebben gehad, is er hier de epi-pen.
Adrenaline geloof ik, die jezelf kan injecteren. Geeft wat meer tijd om een arts te bereiken. Misschien weet Hanne/Karen of dat ook voor honden bestaat??

Veeeeel knuffels voor Cadell...
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 12-07-2012 19:14

OMG wat zal dat schrikken zijn geweest pfffff ik kan mij zeer goed voorstellen dat je dit even moet verteren :?

Maar wat het jij goed gereageerd! Denk dat ik helemaal in paniek zou slaan!
Gelukkig waren jullie op tijd en thuis!
Hoe gaat het nu met Cadell? Geef hem maar een dikke knuffel en eentje extra van zijn grote vriendin Arwen hartjes hopelijk voelt ridder Cadell zich vlug weer beter
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 12-07-2012 20:51

Getver Ingrid wat vreselijk. Wat heb jij goed en snel gehandeld zeg!
Ik kan me wel voorstellen dat de schrik er goed in zit. Het zou prettig zijn indien je zelf medicatie in huis zou kunnen hebben...

Een grote knuffel voor Cadell en voor jou, dat kunnen jullie allebei wel gebruiken denk ik....
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 12-07-2012 21:05

Jeetje dat is echt schrikken. Ik hoop dat je zelf iets van een epipen kan gebruiken, net zoals bij mensen.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 12-07-2012 21:13

Pff Ingrid wat een schrik.
Gelukkig is het goed afgelopen maar ik kan me de angst voor een eventuele volgende keer goed voorstellen.
Hopenlijk is er net als voor mensen een anti gif spuit wat je gelijk zou kunnen gebruiken als hij nog een keer gestoken zou worden.

Een hele dikke knuffel voor Cadell en ook voor jullie! hartjes
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Plaats reactie