Speciale Teken en vlooienband

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Rietepiet
Berichten: 567
Lid geworden op: 15-11-2010 22:05

Speciale Teken en vlooienband

Bericht door Rietepiet » 26-03-2012 13:08

Hallo allemaal,
sinds wij in Gaanderen wonen, is de omgeving voor onze honden wat teken betreft, toch iets wat we in de gaten moeten houden.
Wie van jullie heeft er ervaring met de speciale teken- en vlooienband die te koop is bij de dierenarts. Merk Bayer, prijs ong. € 37.
Groetjes van Riet

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 26-03-2012 15:25

wij hebben zo iets gehad voor Rock en lacy toendertijd.
Was ook tegen die special gevaarlijke teek en zandmuggen ed
Scalibor was wat wij hadden.
Nadeel je moest hem afdoen als ze gingen zwemmen
en ik vond het lelijk staan persoonlijk :wink:
Maar het werkte wel super.

Sky krijg nu milbemax (4 x per jaar tegen de wormen , waaronder heel belangrijk de hartworm die helaas steeds meer in Nederland voorkomt.
En tegen de teken en vlooien een pipetje van Aventic.
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 26-03-2012 16:14

hier ook geen halsband maar een pipet tegen vlooien en teken (Frontline)
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 26-03-2012 17:14

hier kregen de honden ook zo'n scalibor band om toen ze nog meegingen op reis naar het buitenland. Het biedt wel een aantal maanden bescherming en tegen meer dan een gewone pipet en voor te zwemmen hebben wij die nooit uitgedaan.
Ze waren inderdaad prijzig maar we hebben nooit problemen gehad of met één of andere besmetting naar huis gekomen. Ik zou het onmiddellijk opnieuw doen.

Nu krijgen ze maandelijks een pipetje X- spot in hun hals.
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 26-03-2012 19:10

Ik heb ook de scalibor gebruikt bij Frank, die ging wel af bij het zwemmen, de band is nl heel giftig voor dieren die in water leven. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
Zoë krijgt een pipet advantix en dat spul werkt fantastisch tegen vlooien en ook teken.
In banden die zowel tegen vlooien als teken werken heb ik helemaal geen vertrouwen.
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 26-03-2012 20:23

De Scaliborband hebben wij ook gebruikt voor Max toen we op vakantie gingen naar Italië. Prima, doet wat t moet doen maar wel een lelijk ding ja 8) Zolang we niet naar het buitenland gaan, krijgen de hondjes hier maandelijks een pipetje tegen vlooien en teken. Eerst prac-tic, nu effipro (want die heeft een dosering voor honden van 10 tot 20 kilo, daar vallen Max en Willem beiden in wel zo makkelijk :wink: )
Afbeelding

Anne-Marie
Berichten: 918
Lid geworden op: 16-11-2010 23:41

Bericht door Anne-Marie » 26-03-2012 20:30

Wij geven Joey druppeltjes in de nek van Advantix. Werkt goed. Beschermt tegen teken en vlooien. Op vakantie heeft hij de Scaliborband.
Werkt prima.
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 26-03-2012 20:56

Wij geven ook altijd de druppels van Frontline.
Toevallig hebben we ze 2 weken geleden gedruppeld, het wordt nu weer een beetje de tijd van vlooien en teken en dat wilden we even voor zijn.

Dit herhalen we na 3 a 4 maanden nog een keertje dan kunnen ze er de zomer mee door.

Dan druppel ik ze pas weer in het volgende voorjaar.
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 26-03-2012 22:46

hannabelgje schreef:Ik heb ook de scalibor gebruikt bij Frank, die ging wel af bij het zwemmen, de band is nl heel giftig voor dieren die in water leven. Dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
Zoë krijgt een pipet advantix en dat spul werkt fantastisch tegen vlooien en ook teken.
In banden die zowel tegen vlooien als teken werken heb ik helemaal geen vertrouwen.
en wat is scalibor denk je?? :wink:
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 27-03-2012 11:57

Wij hebben ook de scalibor band, werkt perfect! Wij kopen die via internet, ff google houd veel geld in je zak! Bij de dierenarts 37 euri's op internet 19.95!
Als de honden langdurig zwemmen dan doen we de band alleen maar af. Staat ook zo in de gebruiksaanwijzing. Verder heeft hij even nodig voor hij werkt en dan is het beter om de honden droog te houden.

Wij ontvlooien de honden elke maand en ontwormen 4x per jaar. Bij alle bij de dingen wisselen we qua merk af, dit om resistentie tegen te gaan!

Toen wij vorig jaar naar Tsjechië gingen heeft Django een speciale pil tegen hardwormen gekregen, 1tje voor we weg gingen en 1tje toen we thuis kwamen. In Tsjechië komt nml hartworm voor.

Grtz Daane
Afbeelding

Plaats reactie