cick

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Milou
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 18:28

cick

Bericht door Milou » 09-03-2012 20:19

Zo we zijn er weer de een is nog nie over of we gaan met de volgende.

Een half jaar gelede bleek cick zijn prostaat vergroot. Nu vroeg ik me af hoe het er voor stond en ik vroef me af of cick last had van de manier waarop ie loopt.

T prostaat verhaal was snel duidelijk. Ze voelde m in zijn buik zitten maar met der vingrr kon ze m niet voelen hij was dus weer weg gezakt. De definitieve oplossing zou zijn om zn ene testikel ook weg te halen maar daar had k t niet over gehad thuis dus hij heeft weer een injectie gehad die de hormonen stillegt.
Ik weet niet wat wijsheid is dadelijk blijft ie erin.


Verder had k gefilmd hoe cick loopt en dat had ik laten zien ze heeft zijn rug gevoeld maar daar was niks aan te merken. Toen zijn heupen ze trok beide poten tegelijk naar achter dat bleek niet fijn. Toen ze de achterpoten afonderlijk ging checken bleek dat hij last heeft van artrose links en rechts ook maar minder.

We hebben voor 30 dagen rimadyl ( pijnstiller en ontsteking remmer) gekregen, kijken of dat verschil maakt en dan kijken of er miss meerdere mogelijkheden zijn.
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 09-03-2012 20:31

Hoe oud is Cick? Ik zou zo vlug mogelijk beginnen met het geven van een glucosamine/chondroitine supplement. Ook groenlipmossel heeft hele positieve uitwerkingen op artrose, is wel vrij prijzig, verkrijgbaar bij de tuinen en ook visolie heeft een positieve werking, ook bij de tuinen verkrijgbaar.
Veel beterschap voor Cick!!
Afbeelding

Milou
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 18:28

Bericht door Milou » 09-03-2012 20:37

ik had ook gelezen over dat glucosamine suplement maar waar koop je dat dan?

Cick word in augustus 12
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 09-03-2012 20:41

Glucosamine/chondroitine hebben ze bij de dierenarts te koop. Ook wel bij de kruidvat enzo, maar er zit enorm kwaliteitsverschil tussen de dure en goedkope varianten helaas. Bij de tuinen hebben ze ook goede. Wel opletten dat je een combi hebt van beide en niet alleen glucosamine.
OP het gegeven moment had Frank meer supplementen in zijn voerbak liggen dan vlees :D
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 09-03-2012 20:44

Veel beterschap Cick hartjes
Afbeelding

Milou
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 18:28

Bericht door Milou » 09-03-2012 20:49

Wat bedoel je met de tuinen?
En moet je dat dan bij de pijnstillers geven, ik las dat je die dosering kan verlagen oid?
Afbeelding

Suus
Berichten: 111
Lid geworden op: 01-12-2011 11:56

Bericht door Suus » 09-03-2012 21:01

De tuinen is een winkel met allemaal pilletjes en zo ;) een gezondheidswinkel

http://www.detuinen.nl/

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 09-03-2012 21:07

Dat geef je naast de pijnstillers en als het heel goed gaat dan kun je proberen af te bouwen met de pijnstillers, maar dat ligt heel erg aan de mate van de artrose en hoe de supplementen aanslaan.
Frank had zo'n slechte gewrichten dat ik de pijnstillers nooit af heb kunnen bouwen, maar ik ken ook verhalen waarin dat wel heel goed ging.
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 10-03-2012 08:30

Wat rot voor Cick dat hij last heeft van artrose.

Ik kan je inderdaad Groenlipmosselextract aanraden. De chirurg adviseerde mij dit na de knieoperatie van Max. Volgens hem werkt groenlipmossel beter dan glucosamine. Maar goed dat is ook maar een mening. Je moet kijken waar jouw hond het beste op reageert.

Max blijf ik het de rest van zijn leven geven. Dagelijks poeder van een halve capsule (ze zijn makkelijk open te maken) over zijn ontbijt. Ik heb inderdaad de Groenlipmossel van De Tuinen: http://www.detuinen.nl/de-tuinen-groenlipmossel.html/ Kost €27 voor 90 capsules, daar doe ik dus een half jaar mee. Overigens is mijn schoonmoeder (die heeft artrose) overgestapt van glucosamine naar groenlipmossel en heeft daar veel profijt van.

Het zal even uitproberen worden, kijk waar Cick het meeste baat bij heeft. Succes!
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 10-03-2012 11:47

Het schijnt dat groenlopmossel en glucosamine elkaars werking versterken.
Je hebt ook een preparaat waar alles tegelijk in zit:

Sasha's Blend is niet in de eerste plaats pijnstiller, maar verbetert de kwaliteit van het kraakbeen in de gewrichten. Het moet wel enkele weken achter elkaar dagelijks gegeven worden! Sasha's Blend heeft geen bijwerkingen. Gemaakt van Groenlipmossel, vissenkraakbeen en zeeoor (abelone) en bevat glucosamine en chondroItine. Sommige honden zijn allergisch voor "zeevruchten" en kunnen niet op Sasha's Blend worden gezet.
Afbeelding

Plaats reactie