Elleboogdysplasie (ED)

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Plaats reactie
elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 02-08-2012 16:03

Suzan schreef:Ook leuk:
alle kosten mbt ellebogen en heupen zijn uitgesloten door onze, tot nog toe heel ruimhartige, verzekering.
Zo dat is ook leuk om te horen! :evil: En waarom als ik vragen mag?
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 02-08-2012 16:04

Suzan schreef: Vanochtend viel het muntje bij mij, mbt waar die agressie van andere honden vandaan komt (het is ook niet minder geworden na de castratiechip):

"Langzame beweging voorwaarts met stijve poten: een actief agressief gebaar van een dominante hond"

Gijs loopt gewoon met pijn in z'n pootjes over straat, en zij denken dat hij wil aanvallen :cry:
Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben!
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 02-08-2012 16:58

Suzan schreef:Ik geef het nog niet op. Zolang we nog niet alles weten, is er nog hoop.

Vanochtend viel het muntje bij mij, mbt waar die agressie van andere honden vandaan komt (het is ook niet minder geworden na de castratiechip):

"Langzame beweging voorwaarts met stijve poten: een actief agressief gebaar van een dominante hond"

Gijs loopt gewoon met pijn in z'n pootjes over straat, en zij denken dat hij wil aanvallen :cry:
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Hij geeft dit signaal onbedoeld af aan andere honden.
Afbeelding

Loes
Berichten: 847
Lid geworden op: 07-12-2010 11:33

Bericht door Loes » 02-08-2012 17:20

Doe een inzamelingsactie! Wij leven in elk geval enorm met jullie mee. Ik vertelde het gisteren tegen Remco en die was er helemaal stil van. Ik moest jullie speciaal van hem nog even een hart onder de riem steken.

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 02-08-2012 17:21

Ik vond het al zo raar, grote reuen die al hun tanden kwamen laten zien toen Gijs niet meer dan een pup was, sommige teefjes die ook agressief reageren (terwijl Gijs echt alleen maar wil spelen, gromt hij inmiddels soms ook terug naar die teefjes), en natuurlijk continu die honden die op hun rug gaan liggen op straat. Vrij genant.

Sja, weer wat geleerd.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 02-08-2012 17:33

@ Els en Loes, de verzekering heb ik net gebeld (onderdeel van Delta Lloyd), ze hebben het nagevraagd (...) maar het antwoord is:

Ze vergoeden de behandeling van elleboog- en heupafwijkingen niet, omdat :

1. deze afwijkingen ontstaan zijn door doorfokken, en
2. zo vaak voorkomen dat de verzekering onbetaalbaar zou worden als ze dat allemaal gaan dekken.

Heb eens gekeken, maar de meeste verzekeringen in NL dekken ED en HD inderdaad niet, of je moet een hele dure verzekering nemen.
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 02-08-2012 17:34

Suzan schreef:@ Els en Loes, de verzekering heb ik net gebeld (onderdeel van Delta Lloyd), ze hebben het nagevraagd (...) maar het antwoord is:

Ze vergoeden de behandeling van elleboog- en heupafwijkingen niet, omdat :

1. deze afwijkingen ontstaan zijn door doorfokken, en
2. zo vaak voorkomen dat de verzekering onbetaalbaar zou worden als ze dat allemaal gaan dekken.

Heb eens gekeken, maar de meeste verzekeringen in NL dekken ED en HD inderdaad niet, of je moet een hele dure verzekering nemen.
Dat is toch wel echt balen hoor!
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 02-08-2012 17:39

'k Zal niet de enige zijn die hier van baalt hoor :|
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 02-08-2012 18:38

Schandalig, en daar heb je dan toch de verzekering voor afgesloten, Nee niet voor de ED , maar wel om dure operaties ed vergoed te krijgen.
Bij de paarden idem dito, de meest voorkomende problemen zijn zelden mee te verzekeren, of het is haast onbetaalbaar, zodat meeverzekeren erg onaantrekkelijk wordt.
Heel veel Beterschap voor Gijsje, ik vind de foto's op FB geweldig, Humor heeft hij zeker nog steeds, de lieverd.
Die knuffel voor jullie.
Andere vraag, dit drama wat jullie nu meemaken, zou je dat tegenhouden om (ooit) nog eens een cardi te kopen ? ( gewoon uit nieuwsgierigheid)
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 02-08-2012 18:44

Dat ivm die verzekering is idd balen.
Ik heb na Desh zijn operatie ook eens mijn licht opgestoken. In België is zo'n verzekering nog uitzonderlijk. Maar toen ik de prijzen zag heb ik bij mezelf gedacht : pffffffffffff, vrij duur, dekt niet zo veel, ik kan maandelijks zelf dat geld opzij zetten en daarmee zo'n operatie betalen. Nu zijn we ondertussen ook al veel centjes kwijt aan ons 4-voetertjes, maar niets daarvan zou door de verzekering vergoed geweest zijn, dus ............ zelf vind ik het hier in België nog steeds niet nodig zo'n verzekering aan te schaffen.
In Ndl zijn die echter zo duur niet als bij ons, dus of het daar al dan niet te overwegen is, daar durf ik me niet over uit te spreken.
Als ik het nu lees van Suzan en kleine Gijs dan vind ik het weer van : 'voor te betalen zijn we goed, voor te krijgen = grrrrrrrrrrrrr'
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Plaats reactie