Aslan zijn botten zijn niet in orde

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Plaats reactie
Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 22-05-2012 23:05

Ik snap je helemaal, het is zo moeilijk om te kiezen voor een orthopeed want je wil natuurlijk de beste.

Wij hebben zeer goede ervaringen met Edgar Scheepens van SDU. Max is daar geopereerd aan patella luxatie. Een zeer kundig arts met oog voor mens en dier. Vorig jaar maart geopereerd, was vrij complex omdat Max er lang mee door heeft gelopen. Door zijn ervaring en kennis heeft hij het goed op kunnen lossen en loopt en rent Max weer prima.

Wij konden er na verwijzing van de reguliere dierenarts binnen 1 week terecht. Dat was vorig jaar maart. Toen nog in de kliniek aan het Wilhelminapark (voor ons op loopafstand maar wel een lastig pand met veel trapjes). Nu hebben ze alles gelijkvloers op de nieuwe locatie in Leidsche Rijn, naast de A2.

Succes!
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 23-05-2012 06:36

Max&Willem schreef:Ik snap je helemaal, het is zo moeilijk om te kiezen voor een orthopeed want je wil natuurlijk de beste.

Wij hebben zeer goede ervaringen met Edgar Scheepens van SDU. Max is daar geopereerd aan patella luxatie. Een zeer kundig arts met oog voor mens en dier. Vorig jaar maart geopereerd, was vrij complex omdat Max er lang mee door heeft gelopen. Door zijn ervaring en kennis heeft hij het goed op kunnen lossen en loopt en rent Max weer prima.

Wij konden er na verwijzing van de reguliere dierenarts binnen 1 week terecht. Dat was vorig jaar maart. Toen nog in de kliniek aan het Wilhelminapark (voor ons op loopafstand maar wel een lastig pand met veel trapjes). Nu hebben ze alles gelijkvloers op de nieuwe locatie in Leidsche Rijn, naast de A2.

Succes!
Dat klinkt hoopvol voor Aslan, veel succes !!
Afbeelding

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 23-05-2012 09:30

Hoe is het nu, na een jaar, met Max?
Heeft hij nog ergens last van en/of moet je rekening houden met bepaalde dingen?
Is bij Max de operatie ook meegevallen?
Onze Joep heeft er ook lang mee doorgelopen, want zijn vorige baasje had geen geld om hem te laten opereren.

jess
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-11-2010 13:01

Bericht door jess » 23-05-2012 09:31

Ik ga de SDU bellen. Ik had idd van Coo hun aan aangeraden gekregen en een andere vriendin van mij zou ook wel willen rijden.
Super gewoon al die hulp. throwakiss
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 23-05-2012 10:11

nu duimen dat je vlug een afspraak te pakken krijgt en de zorgen en pijn kunnen verholpen worden
succes alvast ....
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 23-05-2012 11:47

Ook hier duimen we mee dat je snel wordt geholpen daar thumbsup
Afbeelding

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 23-05-2012 15:41

Toen wij er 2 jaar geleden met onze Zoï waren voor een eerste onderzoek, kon ze meteen blijven om geopereerd te worden. Dat hebben we maar niet gedaan, er zaten nog een paar hondjes thuis.

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 23-05-2012 16:46

Coo schreef:Hoe is het nu, na een jaar, met Max?
Heeft hij nog ergens last van en/of moet je rekening houden met bepaalde dingen?
Is bij Max de operatie ook meegevallen?
Onze Joep heeft er ook lang mee doorgelopen, want zijn vorige baasje had geen geld om hem te laten opereren.
Met Max gaat het nu, een jaar later, heel goed. Je merkt niks aan hem, hij loopt/rent/speelt gewoon net als alle andere honden. Is dat bij Joep ook zo?


Helaas bleek patella luxatie bij Max een aangeboren afwijking (dat is vaak zo, maar kan ook worden veroorzaakt door een trauma). Alleen heeft hij vanaf pup normaal gelopen/gerend/gespeeld. 2,5 jaar lang hebben wij niets aan hem gemerkt en de dierenartsen, waar hij voor andere kwaaltjes kwam, ook niet. Pas na een ongelukkige val tijdens het spelen met een andere hond begon hij mank te lopen. Gelukkig kwam het toen aan het licht, maar wat vond ik het erg dat hij 2,5 jaar daarmee gelopen heeft. De knieschijf heeft al die tijd over het bot geschuurd, waardoor er erg veel bot was afgesleten. Er moest een hele diepe geul in het bot gemaakt worden om de knieschijf weer op z'n plek te krijgen.

De operatie is goed gegaan, alleen de nazorg vond ik wel pittig. De eerste 24 uur had Max veel last van de narcosemiddelen en daarna 6 weken benchrust. Voor een actieve hond van 2,5 jaar, pffff. Veel gepuzzeld en veel gewandeld met Max in de kinderwagen.
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 23-05-2012 16:48

jess schreef:Ik ga de SDU bellen. Ik had idd van Coo hun aan aangeraden gekregen en een andere vriendin van mij zou ook wel willen rijden.
Super gewoon al die hulp. throwakiss
Ben benieuwd of je snel terecht kan. Fijn dat je vervoer kunt regelen!
Afbeelding

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 23-05-2012 18:14

Ach heden, wat naar!
Joep is verleden week dinsdag geopereerd en hij kan ontzettend veel met dat pootje. Soms te veel.... maar ja met een even jonge Pemvriendin is dat natuurlijk een beetje lastig. Vrijdag gaan de hechtingen eruit .
Weet je soms ook of andere nestgenoten last hebben?

Wij hebben met Joep erbij nu 6 honden, 3 Pembrokes en 2 Griekse hondjes en nu dus zo'n clown onder de Corgi's. Ik ben benieuwd of dat inderdaad zo is.

Plaats reactie