Vaccineren

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 09-05-2011 21:05

courtly schreef:Even simpel samenvatten, hihi, 1e jaar coctail, 2e jaar parvo/weil, 3e jaar parvo/weil, 4e jaar coctail.
Zo bedoel ik het, snappie?
zit dan in de cocktail van jaar 1 en 4 ook parvo/weil?

enten is inderdaad niet steeds ongevaarlijk, sommige honden kunnen hier op reageren, gaande van een entreactie op de plaats van inspuiting tot fatale reacties...
gelukkig is dit niet standaard zo.
vaccinaties hebben zeker en vast ook hun voordelen :wink:

Een DA hoeft niet steeds iets vol te houden aan iets of iets niet te doen uit geldredenen of koppigheid hoor, maar ook soms uit praktische overwegingen...
een vaccin koop je nu eenmaal niet per aparte entdosis :wink:
Afbeelding

jess
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-11-2010 13:01

Bericht door jess » 10-05-2011 09:26

Een vaccin moet een da idd per 50 of meer bestellen. Dus als ik perse de DHP wil kunnen ze dat niet alleen voor mij bestellen.
Maar dat ze aan de rest van hun klanten kunnen vertellen dat de Pi niet noodzakelijk is, of dat je maar 1x in de 3 jaar een grote cocktail hoef te geven doen ze niet.
Want bij hun draait het wel om geld.

Ze doen de grote en kleine cocktail alleen maar als je er zelf om komt. Je wilt ook niet weten wat een discussies ik al heb gehad over voer.
Eerst zeggen, ik ken geen KVV, maar vervolgens wel zeggen dat het slechter is dan brokken. sssst
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 10-05-2011 11:37

courtly schreef:Met de bus kun je ook ver komen hoor en anders wil er vast wel iemand met je naar een DA die aan je wensen tegemoed wil komen.
Bus? BUS? Gewoon met die mooie fietskar natuurlijk! ;-)
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 10-05-2011 19:22

Hanne schreef:zit dan in de cocktail van jaar 1 en 4 ook parvo/weil?
Yep
Afbeelding

jess
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-11-2010 13:01

Bericht door jess » 11-05-2011 09:14

Suzan schreef:
courtly schreef:Met de bus kun je ook ver komen hoor en anders wil er vast wel iemand met je naar een DA die aan je wensen tegemoed wil komen.
Bus? BUS? Gewoon met die mooie fietskar natuurlijk! ;-)
:lol: Geen probleem met dit weer, alleen is Brego in november aan de beurt. En dan ga ik niet een uur fietsen. :oops:
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 11-05-2011 18:50

Dat zou wel iets te sportief worden he :lol:
Afbeelding

jess
Berichten: 145
Lid geworden op: 23-11-2010 13:01

Bericht door jess » 12-05-2011 10:27

Uhuh. Ik fiets al genoeg. :mrgreen:
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding

Olga
Berichten: 384
Lid geworden op: 26-03-2011 17:49

Bericht door Olga » 16-05-2011 20:20

Omdat we een dagopvang hebben en geen pension hoef ik volgens het honden en kattenbesluit geen entingsadministratie te hebben. Toch ben ik een entadministratie gaan opbouwen en heb me daarin laten adviseren door de faculteit in Utrecht.

Wij kwamen op de school en de dagopvang de meest vreselijke dingen tegen" Puppen die met 12 weken 3 x de cocktail hadden gehad en zelfs een pup die geent was tegen katten/niesziekte. (vlgns het boekje)

Ik ben me er in gaan verdiepen en zet nu de mensen bij ons op de school/ tenminste aan het denken over wat ze in hun hond stoppen en dat ze daar ook verantwoordelijk voor zijn. De mensen denken snel: hier DA, is het boekje en doe maar wat jij denkt dat goed is.

Het is inderdaad heel lastig om een discussie met een DA aan te gaan........je moet idd stevig in je schoenen staan en weten waar je t over hebt en dat wordt vaak niet gewaardeerd.

karen
Berichten: 345
Lid geworden op: 18-11-2010 11:04

Bericht door karen » 17-05-2011 16:39

jess schreef:Een vaccin moet een da idd per 50 of meer bestellen. Dus als ik perse de DHP wil kunnen ze dat niet alleen voor mij bestellen.
Maar dat ze aan de rest van hun klanten kunnen vertellen dat de Pi niet noodzakelijk is, of dat je maar 1x in de 3 jaar een grote cocktail hoef te geven doen ze niet.
Want bij hun draait het wel om geld.

Ze doen de grote en kleine cocktail alleen maar als je er zelf om komt. Je wilt ook niet weten wat een discussies ik al heb gehad over voer.
Eerst zeggen, ik ken geen KVV, maar vervolgens wel zeggen dat het slechter is dan brokken. sssst
en nu even de dierenarts aan het woord :mrgreen:

Bij ons draait heus niet alles om geld. Ok, het is onze job, ok we moeten ervan leven en ok zonder geld kunnen we dat niet. Maar nummer 1 voor ons is en blijft het welzijn van het dier! Of het nu gaat om een vaccinatie of welke andere behandeling dan ook, wij (mijn collega en ik en met ons een heleboel andere dierenartsen) zullen dan ook nooit iets wel of niet aanbevelen enkel en alleen omwille van onze portemonnee.
Ik kan van mezelf zeggen dat ik een dierenarts ben in hart en nieren die als doel heeft het beste te doen voor alle dieren. En ik wil er hier gerust bijzeggen dat mijn haar ervan overeind gaat staan als ik dergelijke dingen lees of hoor!

Ik geloof best dat er dierenartsen zijn die het anders bedoelen, of liever dat weet ik wel zeker. Maar daarom zijn niet àlle dierenartsen geldwolven die enkel en alleen dingen doen voor het geld!

Ik word er soms echt ziek van als mensen dierenartsen maar beschilderen als grote geldwolven die enkel met geld bezig zijn en die door "hills" gesponsord worden.
En zeker nu, nu ik weet hoe hard en hoeveel uren wij moeten werken voor een niet zo schitterend maandloon. Ik kan soms beter in de plaatselijke supermarkt gaan solliciteren :lol: en mijn vriend lacht er nu soms zelfs mee dat ie dacht dat ie een dikke vis aan de haak had geslagen maar nu vreselijk bij de neus genomen blijkt te zijn :mrgreen:

Maar goed, dat maakt allemaal niet uit. Ik doe mijn job ongelofelijk graag en dàt is onbetaalbaar. Alleen dergelijk geklets... sorry, maar daar kan ik wild van worden!


Wat de vaccinaties betreft: wij enten hier bij ons pups slechts 2 keer tegen alles en dat in 3 fasen:
6w pupenting (zonder lepto), 9wcocktail, 12w lepto
Daarna geven wij ook niet ieder jaar de cocktail, maar wordt er afgewisseld met enkel parvo-lepto.

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 17-05-2011 17:03

Groot gelijk Karen.
DA's zijn net mensen; sommige kunnen niet met klanten omgaan en anderen houden zich strikt aan wat ze tijdens de studie geleerd hebben.
Afbeelding

Plaats reactie