Gijs & de Suprelorin chip

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 20-07-2012 16:17

Nu de balletjes zijn hier inmiddels gehalveerd.
Ipv 2 blozende eendeneieren hangen er nu 2 gepofte krieltjes, so to speak.

Hij loopt iets beter mee buiten. Hij doet vriendelijker naar andere reuen.
De reuen die we zijn tegengekomen reageren alleen (nog) niet vriendelijker.

Snuffelen en kwijlen aan plasjes doet 'ie nog wel. Markeren ook, maar de plasjes worden wat groter. Het zal ook wel voor een deel ingebakken gedrag zijn, dat er even uit moet slijten. Maar we gaan op dit punt dus vooruit! Ook wel een keer leuk...
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 20-07-2012 17:09

Ja dat is goed nieuws thumbsup
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 20-07-2012 17:30

dat is goed nieuws, wij leven dus hier op goede hoop :wink:

hoelang zit de chip er bij Gijs nu in????? hier nog niet veel verandering maar ' is ook nog maar anderhalve week geleden........ wij houden ons hart vast en hopen dat ie wat milder wordt
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 08-08-2012 13:10

Nou, inmiddels hebben we vastgesteld dat de effecten van de pijnstillers op zijn gedrag veeeeeeeeel groter zijn dan de effecten van de chip :oops:

De chip heeft wel een paar effecten gehad:

-Grotere plasjes. Maar hij staat nog steeds elke 2 minuten ergens tegenaan te plassen.

-Grote Honger. Hij probeert weer van straat te eten.

-Iets meer aandacht voor ons, maar teefjes ruiken nog steeds lekker, en kwijlend over straat lopen doet 'ie ook nog.

-Hij doet nog steeds onaardig tegen de 2 reuen die hier in de straat wonen.
Ook nog niet gemerkt dat andere reuen hem lekker vinden ruiken.

Al met al ben ik er nog niet zeker van dat castreren het handigste is voor ons.

@ Ingrid, hoe is het met Cadell?
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 08-08-2012 15:33

Cadell zit nog in de fase waarbij de gedragen oiv testosteron erger worden ipv milder :wink:
eind augustus/begin september zullen we meer kunnen zeggen...
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 08-08-2012 19:41

Hier nog een menneke met een chip (ruim 2 maanden nu)....

Zag ik "ze" in het begin niet krimpen, nu heeft Willem ook krieltjes ipv eieren :lol: Hij heeft nu gelukkig geen voorhuidontsteking meer en daar ben ik HEEL blij mee!! Willem is namelijk allergisch voor het gebruikelijke spoelmiddel en ook alle huis-tuin-en-keuken-middeltjes hielpen helaas niet. Dus we hebben ons doel bereikt met de chip.

Qua gedrag vind ik hem niet veel veranderd, of eigenlijk helemaal niet. Zojuist nog even gecheckt bij Jeroen en die ziet ook geen verandering. Op de dagopvang is hij nog steeds de grote regelneef van de ren, thuis maakt hij het Max bij tijd en wijle nog flink lastig, hij markeert niet minder, loopse teefjes blijven heul interessant en hij is niet aanhankelijker dan ie al was (dat kan ook eigenlijk niet :mrgreen:).

Ook heeft hij niet meer eetlust gekregen, hij eet iig niets van straat. Ook krijgt hij nog steeds dezelfde hoeveelheid voer, want met minder (wat ik uit voorzorg had gedaan) viel 'ie af.

Wel vinden wij dat 'ie een wat minder brede kop heeft gekregen, maar dat kan ook aan het verharen liggen (rond dezelfde tijd). We hebben het niet gemeten dus is het niet echt objectief.

Tegen de tijd dat de werking afneemt, gaan we kijken wat we gaan doen afhankelijk van de al dan niet terugkerende voorhuidontsteking.
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 08-08-2012 21:05

ben blij dat jullie het gewenste effect hebben met Willem!

ik hoop dat die voor ons ook het gewenste effect zal hebben :?
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 22-08-2012 17:47

De chip heeft toch echt wel een bepaald effect!

Gijs heeft gisteren nl. gewandeld met Max. Voordat ze allebei een chip hadden, was Max eigenlijk wel OK maar Gijs dacht daar toch heel anders over ;-)

Nu was het samen spelen, rennen, zwemmen en snoepjes halen!
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 22-08-2012 18:03

super Suzan, geeft waarschijnlijk een prettig gevoel

hier wachten wij nog op die fase :cry: :cry: maar blijven dus hopen als we dit lezen...laat maar komen die positieve resultaten dat geeft ons hoop :wink:
Afbeelding

Loes
Berichten: 847
Lid geworden op: 07-12-2010 11:33

Bericht door Loes » 22-08-2012 18:36

Wat hadden ze een lol gisteren. Heerlijk om te zien. Max is, na de tuinslang, zijn mandje niet uit geweest! Positieve energie voor Gijs. Misschien helpt het een iniminie klein beetje.... Ik hoop het...

Plaats reactie