Nekpijn

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 18-12-2011 20:59

Hanne schreef:
Sanne en Sky schreef:
@ Hanne Maar even buiten Gijs om, waarom zou twee halve pijnstillers niet mogen en 1 hele wel?
Wat betreft het maagprobleem dan.
Ik snap de ontstekingsremmers, en de afname in het bloed maar wat dit met de maag te maken heeft daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Temeer omdat mijn vriendin haar hondje pijnstilling kreeg na een kruisband operatie en zij deze dus gewoon in twee keer mocht geven.
Het probleem is niet 2x een halve hoor Sanne...
Ati schreef: "Mocht hij niet genoeg hebben aan 1 volle dan kun je altijd nog overleggen om hem voor de nacht ook een volle te geven. "
dus dat zou zeggen dat Gijs een dubbele dosis krijgt dan dat hij zou mogen hebben :wink:
onstekingsremmers zoals Rimadyl (NSAID) remmen oa de synthese van prostaglandines...
een van de prostaglandines (PgE2) zorgt dat maagzuursecretie daalt en er voor een stijging van de maagslijmsecretie.
dus door een NSAID wordt de maag minder goed beschermd tegen het maagzuur (die dan nog eens meer gesecreteerd wordt dan normaal) en heb je grotere kans op een maagzweer

als je de gewone dosis geeft, heb je dat risico dus veel minder...
1 of 2x daags, zoveel maakt het niet uit
persoonlijk geef ik het liever 2x daags en samen met eten (die reden zal je nu ook wel duidelijk zijn :wink: )
thanks dan heb ik het toch nog goed begrepen van de dierenarts :mrgreen:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 21-12-2011 13:04

Nou de rontgenfoto die (nogmaals) opgestuurd is naar Utrecht zwerft al 4 dagen rond tussen de kerstpost.
Geheel volgens Murphy's law ontraceerbaar, want speciaal aangetekend verstuurd :|
Denk niet dat we dit jaar jaar nog veel te weten gaan komen maar wel een grote nieuwe pot Rimadyl gekregen.

Als het niet zo ergerlijk was, was het komisch.
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 21-12-2011 13:57

Man, wat is dat een dikke pech zeg!! Pfft helemaal niet leuk :?
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 21-12-2011 15:57

wat een samenloop van pech zeg...... ooit zullen jullie het wel weten zeker, en maar doordoen met de Rimadyl...
Afbeelding

Sophie
Berichten: 71
Lid geworden op: 06-08-2011 12:32

Bericht door Sophie » 21-12-2011 16:58

Jeej wat een verhaal! Erg vervelend hoor! Heel veel beterschap met je hondje! Zo naar als je weet dat er iets is maar niet weet wat het is en je er niets aan kunt doen :(

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 21-12-2011 17:07

Suzan schreef:Nou de rontgenfoto die (nogmaals) opgestuurd is naar Utrecht zwerft al 4 dagen rond tussen de kerstpost.
Geheel volgens Murphy's law ontraceerbaar, want speciaal aangetekend verstuurd :|
Denk niet dat we dit jaar jaar nog veel te weten gaan komen maar wel een grote nieuwe pot Rimadyl gekregen.

Als het niet zo ergerlijk was, was het komisch.
Die foto ligt vast bij mijn kerstkaarten die zijn ook al zoek :evil:
Maar dat is natuurlijk wel minder erg, ik hoop toch zo dat het jullie nu eens meezit!
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 12-01-2012 08:49

Update voor onze trouwe lezers ;-)

De onderzoeksafspraak van morgen hebben we verzet naar vrijdag over 2 weken.
Door alle Rimadyl, fistel-rust en medicatie is er nl. nogal weinig te zien aan Gijs op het moment (of het moet een licht trekken zijn met zijn andere pootje - het fistelpootje).

Omdat die onderzoeken ook geen pretje zijn, is de boel dus maar vooruitgeschoven.

Tot zover maar weer!
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 12-01-2012 09:07

zo blijven jullie wel nog even bezig hé, maar beter opschuiven dan weer zonder antwoorden naar huis moeten.
succes voor Gijs met de onderzoeken
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 12-01-2012 10:42

Ach zo is dat ook wel eens leuk dat je iets kan vooruitschuiven :wink: ik hoop voor jullie dat jullie mogen blijven vooruitschuiven, dan heb je wel geen antwoorden maar dat wil dan ook zeggen dat het probleem weg is :wink:

Ik duim alvast voor jullie en lieve Gijsertje thumbsup
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 14-01-2012 20:02

Kan me voorstellen dat je het onder deze omstandigheden vooruit schuift. Ben heel benieuwd of de artsen iets kunnen ontdekken over twee weken. Ondertussen maar weer sterkte voor jullie en Gijs!
Afbeelding

Plaats reactie