Nekpijn

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Plaats reactie
courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 17-12-2011 14:08

Suzan schreef:Nee, de officiele dosering is 4 mg/kg lichaamsgewicht. Dus 1 zo'n 100 mg pil is genoeg voor een hond tot 25 kilo dus we zitten ruim ;-)

Ik heb hier niet zo'n ervaring mee, gistermidag heeft 'ie 1 hele gekregen en vandaag doen we 2 halve. Even aanzien maar.
*edit* toch de 2e helft maar alvast gegeven want hij liep alweer te hinken.
Luister in dit geval nu even naar de DA en blijf hem de volle dosis geven, het is namelijk niet alleen een pijnstiller maar er zit ook wat ontstekingsremmer in. Effe luisteren naar baasje DA :wink: .
En sluit hem 's nachts maar ergens in op waar het klein is, kan hij gaan slapen en dan hoeft hij niet te lopen.
Afbeelding

ine
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 16:39

Bericht door ine » 17-12-2011 16:19

courtly schreef:[Luister in dit geval nu even naar de DA en blijf hem de volle dosis geven, het is namelijk niet alleen een pijnstiller maar er zit ook wat ontstekingsremmer in. Effe luisteren naar baasje DA :wink: .
En sluit hem 's nachts maar ergens in op waar het klein is, kan hij gaan slapen en dan hoeft hij niet te lopen.




okokok
1 corgi is leuk,2 corgi`s nog leuker,
Blue Merls waanzinnig leuk!
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 17-12-2011 16:32

Jaahaaaa :lol:

2 halve = even hoge dosering als 1 hele, alleen meer verspreid. (Niet dat het nuttig bleek, dus. maargoed).

Helaas hebben we de bench niet meer maar wel een goed idee; ik doe de slaapkamerdeur wel dicht. Hij slaapt naast het bed (alhoewel hij gisteravond opeens kwispelend aanstalten maakte er op te springen :mrgreen: )
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 17-12-2011 17:27

Als er een wervel scheef zou zitten, kan Gijs misschien baat hebben bij chiropractie. Toen Max ongeveer een half jaar was, gaf hij pijn aan in z'n nek. Onze toenmalige DA kwam niet verder dan pijnstillers, dat gaf wel verlichting maar om hem nou zo lang op pijnstillers te laten staan terwijl hij zo jong was.... Na een aantal maanden (!) kwamen we bij een DA terecht de ook chiropractor is. Wat een wereld van verschil toen hij daar eenmaal was geweest: wat had hij veel energie!

Het is maar een suggestie, ik snap dat jullie een heel traject bewandelen. In ieder geval zit er nu weer schot in, nu ze toch iets gezien hebben. We duimen dat het allemaal snel goed komt voor Gijs!
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 17-12-2011 18:46

Suzan schreef:Jaahaaaa :lol:

2 halve = even hoge dosering als 1 hele, alleen meer verspreid. (Niet dat het nuttig bleek, dus. maargoed).

Helaas hebben we de bench niet meer maar wel een goed idee; ik doe de slaapkamerdeur wel dicht. Hij slaapt naast het bed (alhoewel hij gisteravond opeens kwispelend aanstalten maakte er op te springen :mrgreen: )
Mocht hij niet genoeg hebben aan 1 volle dan kun je altijd nog overleggen om hem voor de nacht ook een volle te geven.
Eh, opsluiten met mand en speeltje in de badkamer of bijkeuken? Welterusten..................... :wink:
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 17-12-2011 19:18

courtly schreef:
Suzan schreef:Jaahaaaa :lol:

2 halve = even hoge dosering als 1 hele, alleen meer verspreid. (Niet dat het nuttig bleek, dus. maargoed).

Helaas hebben we de bench niet meer maar wel een goed idee; ik doe de slaapkamerdeur wel dicht. Hij slaapt naast het bed (alhoewel hij gisteravond opeens kwispelend aanstalten maakte er op te springen :mrgreen: )
Mocht hij niet genoeg hebben aan 1 volle dan kun je altijd nog overleggen om hem voor de nacht ook een volle te geven.
Eh, opsluiten met mand en speeltje in de badkamer of bijkeuken? Welterusten..................... :wink:
dat zou ik niet doen, behalve als je maagproblemen wil creëren :wink:
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 17-12-2011 19:33

Nu snap ik het niet helemaal hoor.

@ Ati Uiteraard moet Suzan naar haar dierenarts luisteren!
(het was ook niet mijn bedoeling te suggereren dat niet te doen).


@ Hanne Maar even buiten Gijs om, waarom zou twee halve pijnstillers niet mogen en 1 hele wel?
Wat betreft het maagprobleem dan.
Ik snap de ontstekingsremmers, en de afname in het bloed maar wat dit met de maag te maken heeft daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Temeer omdat mijn vriendin haar hondje pijnstilling kreeg na een kruisband operatie en zij deze dus gewoon in twee keer mocht geven.
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 17-12-2011 20:49

Sanne en Sky schreef:
@ Hanne Maar even buiten Gijs om, waarom zou twee halve pijnstillers niet mogen en 1 hele wel?
Wat betreft het maagprobleem dan.
Ik snap de ontstekingsremmers, en de afname in het bloed maar wat dit met de maag te maken heeft daar ben ik wel nieuwsgierig naar.
Temeer omdat mijn vriendin haar hondje pijnstilling kreeg na een kruisband operatie en zij deze dus gewoon in twee keer mocht geven.
Het probleem is niet 2x een halve hoor Sanne...
Ati schreef: "Mocht hij niet genoeg hebben aan 1 volle dan kun je altijd nog overleggen om hem voor de nacht ook een volle te geven. "
dus dat zou zeggen dat Gijs een dubbele dosis krijgt dan dat hij zou mogen hebben :wink:
onstekingsremmers zoals Rimadyl (NSAID) remmen oa de synthese van prostaglandines...
een van de prostaglandines (PgE2) zorgt dat maagzuursecretie daalt en er voor een stijging van de maagslijmsecretie.
dus door een NSAID wordt de maag minder goed beschermd tegen het maagzuur (die dan nog eens meer gesecreteerd wordt dan normaal) en heb je grotere kans op een maagzweer

als je de gewone dosis geeft, heb je dat risico dus veel minder...
1 of 2x daags, zoveel maakt het niet uit
persoonlijk geef ik het liever 2x daags en samen met eten (die reden zal je nu ook wel duidelijk zijn :wink: )
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 17-12-2011 23:11

Suzan, Stijn, Gijs, allen spoedig herstel.
Enerzijds goed dat men toch 'iets' meent gezien te hebben, anderzijds Rimadyl lost het probleem niet op, maar wel goed dat Gijs even pijn-vrij is.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 18-12-2011 12:30

@ Amy dat soort artsen zijn top, maar er zit (helaas zou ik bijna zeggen) hier niks scheef.

@ Ati & Hanne: hij doet het maar met de aangegeven dosering, het gaat wel zo dus gelukkig geen reden voor paniek & extra doseringen.

@ allen nog steeds bedankt voor het meeleven :)
Afbeelding

Plaats reactie