Nekpijn

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Plaats reactie
Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 05-12-2011 12:15

@Suzan en Stijn : veel beterschap.
En wat Gijs betreft : een 2de opinie kan nooit kwaad. Ik vind het ook wel raar dat hij 'niets ziet'

@Ingrid : kinkhoest is hier sinds vorig jaar schering en inslag. Niet dramatisch uiteraard, maar vrienden, familie, collega's .... er is altijd wel ergens een slachtoffer.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 05-12-2011 12:25

Suzan schreef:Hahaha, ja hij zal bedoeld hebben ' ik weet het niet'.
Sommige mensen zeggen dan ' ik zie niks' ;-)

Het zal hoe dan ook nog even moeten wachten, want ik kreeg vanochtend een officieel telefoontje vd GGD dat bij ons allebei kinkhoest is vastgesteld. En ik ben nog 1,5 week besmettelijk...
Kinkhoest?? jeetje dat is ook wat...
hebben we daar allemaal al niets eens een enting voor gehad?
Beterschap in ieder geval!

En er zijn zat goede dierenartsen in nederland (waaronder die van ons) dus een second opinion zal vast wel lukken.
Ik hoop gewoon dat er duidelijkheid komt, voor jullie maar ook zeker voor Gijs!
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 05-12-2011 13:08

Onze huisarts was ook nogal van z'n apropos, hij vond dat we geen kinkhoest konden hebben namelijk en blijft nog steeds volhouden dat dit allemaal heel uniek is :?

Terwijl ze bij het bloedpriklab meteen al vertelden dat steeds meer volwassenen het krijgen, de mevrouw die mij prikte had het samen met haar man ook gehad. En ook de mevrouw vd gemeentelijke gezondheidsdient bevestigde dat het vooral onder volwassenen voorkomt de laatste jaren.

De Kinkhoestbacterie is inmiddels wat veranderd en onze generatie schijnt vroeger een zwakke enting gekregen te hebben. Het vaccin biedt sowieso geen levenslange bescherming.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 05-12-2011 13:34

aii wij zijn van dezelfde generatie :wink:
Krijgen jullie speciale medicijnen?
En besmettelijk zei je,ook voor Gijs?
Of gaat het alleen van mens tot mens.........
In ieder geval kan Gijs nog minstens 1,5 week genieten van de baasjes beide thuis :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 05-12-2011 14:49

Ja Sanne, laat je niet afschepen door de huisarts als jullie ooit de (toch kenmerkende) symptomen krijgen! Vooral die gierende ademhaling na hoesten is vrij apart (al heb ik dat dan weer niet, ik klink meer als een zeehond) en als je test dan weet je het tenminste.

Ik krijg sinds vandaag (heb ik gevraagd op advies vd GGD) specifieke antibiotica (Erythrocine) (gelukkig had ik die andere antibiotica nog niet ingenomen!). Die zorgt ervoor dat ik dan over zo'n 5 dagen niet meer besmettelijk ben. Verder doet het niks. Stijn krijgt niks, want die is deze (besmettelijke) fase al voorbij.

Is niet besmettelijk voor dieren (een soortgelijke bacterie veroorzaakt wel kennelhoest geloof ik, maar dat is dus een andere bacterie).
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 05-12-2011 18:53

Ik had al eens eerder gehoord dat Kinkhoest weer in opkomst is. Hetzelfde verhaal als wat jij hoorde.

Nou, zit je mooi met de gebakken peren :wink: , maar zodra de AB aanslaat ga je je weer een mens voelen.

Sterkte en ik straal genezende (ahem :wink: ) krachten in :lol:
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 05-12-2011 19:30

courtly schreef:
Sterkte en ik straal genezende (ahem :wink: ) krachten in :lol:
We hebben een "Jomanda" onder ons :lol:

Zeg, Jomanda, stuur ook even deze kant wat van jou genezende krachten op. Er is hier een manspersoon met een soort van spit.

Beterschap met de kinkhoest en een second opinion kan nooit kwaad.
2 weten er altijd meer dan 1.
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 05-12-2011 22:10

Marjo schreef:
courtly schreef:
Sterkte en ik straal genezende (ahem :wink: ) krachten in :lol:
We hebben een "Jomanda" onder ons :lol:

Zeg, Jomanda, stuur ook even deze kant wat van jou genezende krachten op. Er is hier een manspersoon met een soort van spit.

Beterschap met de kinkhoest en een second opinion kan nooit kwaad.
2 weten er altijd meer dan 1.
Hier Jomanda uut Grunn :wink: . STRAAL, STRAAL en voor de rest een recept voor alle zieken en snotteraars onder ons:
Neem een fles berenburg, giet hiervan ongeveer 5 borrels in één koffiekopje, doe er naar smaak bruine suiker bij en daarna wat heet water, ga je klaarmaken om te gaan slapen, ga op bed zitten en drink dit heerlijke mengsel op. Val daarna achterover, snurk de hele toko bij elkaar, zweet die nacht het bed uit en je zult die nacht genezen 'zei Jomanda uut Grunn' :mrgreen: :wink: .
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 06-12-2011 10:22

wooohooo alleen zal het hier met andere drank moeten gebeuren :mrgreen:
Afbeelding

Mandy
Berichten: 594
Lid geworden op: 12-07-2011 08:42

Bericht door Mandy » 06-12-2011 13:37

Hier Jomandy uut den Achterhoek.

Volgens mij kan het ook met een of ander kruidig bittertje (schipperbitter) of met cognac Elsje. :P Dat hebben jullie zuiderbuurtjes ook vast wel. Toch?
Ik heb ook wel eens gehoord dat er een rauw ei in gaat............................maar dat weet ik niet helemaal zeker........... sCo_hmmthink dus doe toch maar niet. Straks worden jullie nog zieker. sick

Suzan en Stijn in ieder geval heel veel beterschap toegewenst en doe je goed aan de receptjes, hopelijk voelen jullie je dan gauw weer wat beter.

Plaats reactie