Nekpijn

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Plaats reactie
Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 29-11-2011 13:17

Ik moest met Sky een rondje lopen voor onze dierenarts zowel links als rechtsom (misschien handig om ook als filmpje te maken.) en dan rechtuit zodat hij de achterkant kon zien, en dan naar hem toe komen lopen.
En een stuk recht zodat hij de zijkant kon zien zeg maar en ook in tegenovergestelde richting.
(een volleerd handler had het niet beter kunnne doen :wink: )

Is hij wel eens getest op de ziekte van Lyme? die kan ook zulke rare klachten geven bij honden en mensen.
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 29-11-2011 13:19

Suzan schreef:Oja Sanne, hij heeft een uitgebreid neurlogisch onderzoek gehad, 2x zelfs ;-)
En hij reageert op alles.

Al zag ik zelf wel dat de reacties aan een kant van z'n lichaam een tikje trager kwamen dan aan de andere kant, maar dat telt niet he.

Daarom zijn filmpjes zo belangrijk, Gijs uit z'n pijn ook niet, hooguit een heel zacht piepje en een hartslag van 140.
nee dat is cardi eigen, bikkelhard.
Moest ik erg aan wennen, die andere twee van mij gilde al als ze al een haartje dwarszaten :mrgreen:

Twee neurologische testen en een scan waarop niets te zien is, en toch heeft hij duidelijk pijn.
Jongens wat een raadsel, kan me voorstellen dat jullie er een beetje wanhopig van worden.
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 29-11-2011 14:03

Het onderzoek bestond uit 2 delen, zegmaar. Eerst gingen de studenten hem neurologisch onderzoeken, en daarna hun begeleider nog eens he dus dat is 2 ;-)

Wij moesten ook lopen ja. En Lyme heb ik gevraagd, heeft andere symptomen (en dat hadden ze bovendien in de eerdere bloedtest kunnen zien).

Ik vind het frusterend. We kunnen zo weinig met hem doen op deze manier, het is erg benauwend. En ik ben al zo benauwd , haha.
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 29-11-2011 15:20

Ik kan me voorstellen dat het erg frustrerend is dat de oorzaak niet gevonden kan worden. Na al die onderzoeken die Gijs al heeft gehad, pfff...

Wat ik herken is het 'door de voorpoot zakken'. Willem heeft dat ook af en toe. Bij hem lijkt het samen te hangen met (over)belasting, bijvoorbeeld na een dagje spelen met een broertje/zusje. Daar houd ik het voorlopig op. Half december heb ik een afspraak voor Max bij Leida Visee (holistisch dierenarts tevens chiropractor), daar worden 2x per jaar Max z'n nek- en rugwervels gecheckt. Willem mag dan "als nieuwe" ook mee voor een check-up. Ik ben benieuwd of daar iets uitkomt.

Succes met jullie zoektocht naar de oorzaak!
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 29-11-2011 15:46

Suzan schreef:De opvallendste punten in filmpje 1:
in het eerste filmpje zie je hem b.v. plassen, en als hij dan wegloopt 'verstapt' hij zich. Eerst met zn ene achterpoot en direct daarna met de andere. Het oogt wat schokkerig, alsof 'ie tijdelijk onder stroom staat. Hij wil daarna op straat ook vaak niet meer lopen, luistert niet meer, blijft eindeloos staan snuffelen, kijkt zielig en gaat vreselijk hijgen. Dat gebeurde vroeger nooit, en tegenwoordig steeds vaker, en ook gewoon spontaan tijdens het wandelen op straat.
Verder zie je dat hij afwisselend heel breed en heel smal loopt achter.
En aan het eind vh filmpje zakt hij het tijdens het lopen door zn linkervoorpoot. Je ziet het bijna niet, want hij corrigeert het zeer snel.
(Dit doet hij al sinds hij 4 maanden is. Groeipijn, zei men, maar die duurt dan wel erg lang hoor!)


En filmpje 2:

Los van het verkrampte lopen, het half omvallen bij elk klein rukje aan de riem en de (te) kleine pasjes achter, wilde ik laten zien hoe hij zn rechter achterpoot beweegt. Hij draait hem soms iets naar binnen tijdens het lopen, z'n heupen draaien vervolgens naar links en dan loopt hij dus wat scheef (zoals een krab, jawel).
Is inderdaad hier niet heel goed te zien. De nagels van deze rechterachteroot zijn ook een stuk minder afgesleten dan die van de linker, dus blijkbaar ontziet hij hem stiekum een beetje.

En filmpje 3:

Nee hij heeft geen gevoelige poten en er zat ook niks in. Het heeft de hele avond geduurd, ik mocht wel aan z'n poot komen, maar voor de rest absoluut niet aan z'n dij/heup/achterlijf. Dat trilde helemaal, alle spieren op z'n heupen keihard. Zn tenen waren ook helemaal verkrampt; inderdaad Sanne, dat spreiden daarvan zag er niet vrijwillig uit, zal ik maar zeggen.
Bovendien toen we hem verboden aan die poot te likken, begon hij gewoon aan de andere. Het lijkt mij een pijn/stress reactie. (De vorige keer met zn nekpijn heeft hij dagenlang aan zn voorpoten liggen likken).

Z'n nek voelt prima op het moment, kan best zijn dat dit weer iets heel nieuws is. Kan ook zijn dat het hetzelfde acherliggende probleem is, en dan ben ik bang dat het iets ie swat zich uitbreid omdat het toeneemt in frequentie. Hij loopt nu al een paar keer moeilijk na een half uur wandelen en eerst was het na een uur.

Maar zeer bedankt voor jullie reacties tot nog toe! Als iemand nog meer dingen herkent horen we het graag natuurlijk

thumbsup
Wat heb jij dit uitstekend beschreven. Met deze info erbij kan ik een beetje zien wat je bedoeld. Het is niet te begrijpen dat er niets uit de onderzoeken gekomen is. Hersenpijn? Een raadsel is het, maar ik kan me goed begrijpen dat je erg bezorgt bent, zou mij ook zo gaan.
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 29-11-2011 16:07

jouw beschrijving is inderdaad verduidelijkend.

Wat mij opvalt(maar nogmaals ik weet niet hoe Gijsje anders loopt) is dat hij 'aarzelt' om op een hoger wandeltempo te gaan, loopt dan wel effe een heel klein beetje(filmpje1) maar houdt zich dan precies weer in.
Dat naar links uitzwaaien na een tijdje, valt ook op en ik dacht aan Bo op de loopband....; na een tijdje lopen(en zeker in het begin) begon hij ook zijn achterhand uit te zwaaien naar rechts.

het blijft voor jullie natuurlijk zoeken en raden.... sneu dat na alle mogelijke onderzoeken er nog geen verlossend antwoord is, en dat het met zo'n tussenpauzes verloopt.....
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 29-11-2011 19:11

Met de beschrijving van Suzan is het iets gemakkelijker te bekijken.
Zelf heb ik zoiets bij ons 2 nog niet gezien.
Hopelijk wordt het snel duidelijk wat het is. Ben zelf ook wel benieuwd.
Succes Gijs; we duimen voor jou.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 29-11-2011 20:02

Dan zal ik ook nog even een duit in het zakje doen.

Het lijkt alsof hij zijn linkerachterpoot ontziet, hij maakt volgens mij kleinere en snellere stapjes met zijn rechterachterpoot om zijn linker te ontzien, waardoor hij met zijn achterhand wat meer uitzwaait.

Als er sprake is van nekpijn, draaien ze hun kop minder naar links of rechts, afhankelijk aan welke kant de nek pijnlijk is en slepen ze af en toe met een voorpootje over de grond. Alsof ze telkens struikelen.
Pootje geven gaat wat moeizamer of doen ze niet omdat het pijnlijk is.

Ik hoop dat er snel iets gevonden wordt, nu blijft het allemaal maar gissen.

Hou hem vooral rustig zolang er nog niet bekent is wat er aan scheelt.

kissss voor Gijs
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 29-11-2011 21:32

Als er sprake is van nekpijn, draaien ze hun kop minder naar links of rechts, afhankelijk aan welke kant de nek pijnlijk is en slepen ze af en toe met een voorpootje over de grond. Alsof ze telkens struikelen.
Pootje geven gaat wat moeizamer of doen ze niet omdat het pijnlijk is.
Bovenstaande deed sky ook, behalve het draaien van de nek (dat kan hij namelijk bijna 180 graden :mrgreen: ) bij hem was dat dus de schouder.
Hij kan ook de ene voorpoot hoger optillen als de ander wat natuurlijk weer logisch is.

waarneer hebben jullie weer een afspraak suzan?
Kan me voorstellen dat dit niet makkelijk is zo.
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 29-11-2011 22:30

Hey Suzan,


Met je uitleg erbij zie ik het ook. Ik zou echt niet weten wat het is, sorry te weinig ervaring met hondjes.
Ik kan je alleen maar heel veel succes wensen. En ik duim heel hard dat de oorzaak en remedie snel gevonden wordt, want dit is geen pretje voor Gijs.

Groetjes Miranda
Afbeelding

Plaats reactie