Nekpijn

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Plaats reactie
Rietepiet
Berichten: 567
Lid geworden op: 15-11-2010 22:05

Bericht door Rietepiet » 13-11-2011 17:27

Heerlijk Gijsje dat het weer beter is met je, gr.Riet

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 15-11-2011 14:46

Supernieuws voor Gijs :D :D
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Mandy
Berichten: 594
Lid geworden op: 12-07-2011 08:42

Bericht door Mandy » 15-11-2011 19:29

Wat fijn voor jullie en laat het ajb zo blijven.
Wij verheugen ons er op om jullie vrijdag te gaan ontmoeten. :D

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 29-11-2011 11:28

Even een update:
De verzekering belde ons nog wel even persoonlijk over de MRI-declaratie, maar heeft inmiddels eea netjes vergoed.

Gijs loopt helaas af en toe weer moeilijk. We proberen steeds een camera mee te nemen en het te filmen, maar het begin missen we uiteraard altijd.
Voor de geinteresseerden, onderstaande hebben we inmiddels (hoe hoger de resolutie waarop je het bekijkt, hoe minder schokkerig):

http://www.youtube.com/watch?v=uWJd2BTniJM

http://www.youtube.com/watch?v=Tr-Kzn9m-q8

http://www.youtube.com/watch?v=Xhz7X-UDCuw

Voor de komische noot: Stijn gisteravond dacht dat Gijs weer last van zn voorpoot had, eenmaal thuis bleek meneertje in de poep gestaan te hebben en ging daarom heel raar met z'n poot zwaaien om het eruit te krijgen :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 29-11-2011 11:51

De eerste twee filmpjes zie ik niets op, ja wel Gijs, maar waar het om gaat kan ik er niet uit opmaken.

Op de derde lijkt het wel of hij iets tussen de teentjes heeft.
Dit gedrag heb ik wel eerder gezien bij een hond die gevoelige voetzooltjes had en door de jonge brandnetels gelopen was.
Of het dat is weet ik natuurlijk niet, maar het lijkt er verrassend veel op.
Iets heeft hem in/aan de zooltjes geirriteerd, vanuit het gras, vanaf het pad?
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 29-11-2011 12:06

Op het laatste filmpje lijkt hem idd iets te irriteren aan de L achterpoot
(toch niet die drol?)
En als hij verder stapt gebruikt hij het pootje wel!?
Zou hij geen kramp in of tussen de teentjes kunnen hebben?
:? weet het verder eigenlijk ook niet hoor!
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 29-11-2011 12:15

Dat "doorzakken" van de voorpoot doet sky dus ook.
inmiddels minimaal maar ik herken het wel.
Bij hem komt dat dus van de schouder, deze probeert hij op deze manier te ontzien.

Wat mij verbaasd bij Gijs is dat het elke keer niet even iets anders is.
Dan voorpoot, dan achterpoot, dan bolle rug, het is niet 1 specifiek ding.
Nou moet ik echt heeeeel goed kijken wil het zien want op het eerste oog loopt hij prima.
Alleen dat pootje was duidelijk te zien, en dat hij onvast staat op achterhand ook.
Maar de keer erop is dat weer prima.
Als het een pup was zou ik bijna zeggen dat het veel weg heeft van groeipijn.

Ik weet niet of ik nu iets stoms zeg, maar uit de scan is niets gekomen zei je, is er al eens neurologisch onderzoek gedaan?
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 29-11-2011 12:26

voor ons is dat natuurlijk moeilijk oordelen, optisch bedrog door het filmen kan soms ook een foutief beeld geven.
Maar ik had de titel van je filmpjes niet gelezen en bij het tweede filmpje dacht ik...tjiens ik zou zeggen dat ie behoorlijk waggelt met z'n achterhand, inderdaad de indruk geeft wat onstabieler te staan en zijn rechterachterpoot maakt soms toch een rare beweging.
nogmaals kan een vertekend beeld geven, maar toch..

jullie kunnen natuurlijk het best vergelijken met vroeger en het best beoordelen....

ik hoop van ganser harte dat jullie antwoorden krijgen op je vragen en de onrust zo kan stoppen....... het beste daar voor jullie en Gijsje
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 29-11-2011 12:55

Ja daar was ik al bang voor, het is slecht te zien.
Misschien nog maar wat extra filmpjes maken voor we de arts weer bezoeken.

Twee vd filmpjes zijn op HD kwaliteit en volscherm te bekijken en dan zie je het beter (maar niet elke computer trekt dat).

De opvallendste punten in filmpje 1:
in het eerste filmpje zie je hem b.v. plassen, en als hij dan wegloopt 'verstapt' hij zich. Eerst met zn ene achterpoot en direct daarna met de andere. Het oogt wat schokkerig, alsof 'ie tijdelijk onder stroom staat. Hij wil daarna op straat ook vaak niet meer lopen, luistert niet meer, blijft eindeloos staan snuffelen, kijkt zielig en gaat vreselijk hijgen. Dat gebeurde vroeger nooit, en tegenwoordig steeds vaker, en ook gewoon spontaan tijdens het wandelen op straat.
Verder zie je dat hij afwisselend heel breed en heel smal loopt achter.
En aan het eind vh filmpje zakt hij het tijdens het lopen door zn linkervoorpoot. Je ziet het bijna niet, want hij corrigeert het zeer snel.
(Dit doet hij al sinds hij 4 maanden is. Groeipijn, zei men, maar die duurt dan wel erg lang hoor!)


En filmpje 2:

Los van het verkrampte lopen, het half omvallen bij elk klein rukje aan de riem en de (te) kleine pasjes achter, wilde ik laten zien hoe hij zn rechter achterpoot beweegt. Hij draait hem soms iets naar binnen tijdens het lopen, z'n heupen draaien vervolgens naar links en dan loopt hij dus wat scheef (zoals een krab, jawel).
Is inderdaad hier niet heel goed te zien. De nagels van deze rechterachteroot zijn ook een stuk minder afgesleten dan die van de linker, dus blijkbaar ontziet hij hem stiekum een beetje.

En filmpje 3:

Nee hij heeft geen gevoelige poten en er zat ook niks in. Het heeft de hele avond geduurd, ik mocht wel aan z'n poot komen, maar voor de rest absoluut niet aan z'n dij/heup/achterlijf. Dat trilde helemaal, alle spieren op z'n heupen keihard. Zn tenen waren ook helemaal verkrampt; inderdaad Sanne, dat spreiden daarvan zag er niet vrijwillig uit, zal ik maar zeggen.
Bovendien toen we hem verboden aan die poot te likken, begon hij gewoon aan de andere. Het lijkt mij een pijn/stress reactie. (De vorige keer met zn nekpijn heeft hij dagenlang aan zn voorpoten liggen likken).

Z'n nek voelt prima op het moment, kan best zijn dat dit weer iets heel nieuws is. Kan ook zijn dat het hetzelfde acherliggende probleem is, en dan ben ik bang dat het iets ie swat zich uitbreid omdat het toeneemt in frequentie. Hij loopt nu al een paar keer moeilijk na een half uur wandelen en eerst was het na een uur.

Maar zeer bedankt voor jullie reacties tot nog toe! Als iemand nog meer dingen herkent horen we het graag natuurlijk

thumbsup
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 29-11-2011 13:01

Oja Sanne, hij heeft een uitgebreid neurlogisch onderzoek gehad, 2x zelfs ;-)
En hij reageert op alles.

Al zag ik zelf wel dat de reacties aan een kant van z'n lichaam een tikje trager kwamen dan aan de andere kant, maar dat telt niet he.

Daarom zijn filmpjes zo belangrijk, Gijs uit z'n pijn ook niet, hooguit een heel zacht piepje en een hartslag van 140.
Afbeelding

Plaats reactie