Hernia

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 25-07-2011 17:27

Een vol kratje bier weegt ook meer dan 16 kilo, heb ik tegen Stijn gezegd :mrgreen:
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 25-07-2011 17:34

rollsmile
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 25-07-2011 17:41

Da's er wel een om te onthouden Suzan!!!

Bij ons mogen de honden ook geen traplopen. Max heeft natuurlijk ook een lange rug en bij teckels komt hernia nog wel eens voor. Max mag tegenwoordig wel op de bank, en springt er zelf af mits er een kleed ligt. Anders wordt hij er af getild. Ook in de auto worden ze getild. En buiten op plaatsen waar je niet om een trap heen kunt, is het ook altijd tillen.

Max heeft als jonge hond ooit een poging gewaagd de trap op te gaan, terwijl hij wist dat het niet mocht. Maar onze held durfde bij de vierde of vijfde trede niet meer verder en ook niet meer er af. Piepen. Ik heb hem zeker 10 minuten laten liggen, hoewel ik gek werd van zijn gepiep. Toen eraf getild. Nooit meer gedaan!
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 25-07-2011 22:48

Hier wel negatieve ervaringen met hernia. Niet van de hondjes maar van de mensjes. :?
Wat de hondjes betreft proberen we het in- en uitspringen zo veel mogelijk te beperken. Hier mogen ze wel in de zetel (bank) maar via het door Jan gemaakte anti-slip glijbaantje. En da's heel gemakkelijk aan te leren. Zelfs Frodo wist het meteen hoe hij bij ons in en uit de zetel mocht.
Uiteraard durven de hondjes nog wel eens in- en uit de zetel te springen, maar als het al 90% kunt vermijden dan ben ik al blij. Toen Buffa s avonds haar zotte kuren kreeg, dan kon ze wel eens aan je oog/verbod ontsnappen en ging ze wel in sneltempo via het glijbaantje in de zetel, maar sprong er langs de andere kant weer uit. (Grijs haar kreeg ik ervan :twisted: ). Maar nu zijn die kuren al enige maanden voorbij (zeg maar bijna 2 jaar)
Trappen kan Desh heel goed doen en Buffa helemaal niet. Uiteraard laten we dat zo weinig mogelijk toe, maar soms moet Desh de 1ste verdieping eens gaan verkennen, kwestie van te weten of er daar niets nieuws te ontdekken valt. :)
Ook in- en uit de auto springen mag niet, we laten de voorste pootjes op de bumper plaatsen en dan heffen wij de achterste pootjes op. Uiteraard kan dit niet met elke wagen, maar wij hebben bij de aankoop van onze auto destijds rekening gehouden met de hondjes (alé met Desh, toen was Buffa er nog niet). We rijden met een VW Caddy met 2 deuren achteraan (zo gevraagd en extra kost, maar 10 keer veiliger vind ik) en da's heel handig : 1 deurtje gaat open en we kunnen de hondjes tegenhouden en dan worden ze 1 voor 1 uit de auto getild. Ik moest geen caddy hebben met slechts 1 achterdeur(-klep) die in de hoogte omhoog gaat. Zo konden de hondjes voor jou uit de wagen springen terwijl jij nog die klep aan't omhoog doen bent.
Wat betreft opspringen tegen kinderen of volwassenen is telkens bij elk bezoek verboden geweest. Da's aan te leren. Ze doen het niet, maar 100% zekerheid heb je nooit, meestal met mensen die zelf ook honden hebben, durft er wel eens eentje hoger gaan snuffelen dan toegelaten :lol: maar da's niet echt tegen aan springen.
Wij hebben hier onlangs veel bezoek gehad, waarvan ik wist dat 1 tante bang is van honden en ook zij heeft geen last van de hondjes ondervonden.
t is maar hoe je't aanpakt en dan doe je voor 95% je best, soms heb je het toch niet in de hand. Als je weet dat een simpele niesbui een hernia teweeg kan brengen bij een mens, met alle gevolgen vandien, dan ............. :cry:
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 26-07-2011 07:27

Roosje heb je een foto van die bankglijbaan, het klinkt nl erg goed. Ik had bij mijn kangoo wel een klep maar Zoë lag altijd vast in de auto aan een tuigje, dan kunnen ze ook niet uit de auto springen.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 26-07-2011 08:17

Wij hebben een bench in de auto (de doggyride ) zo kan sky ook niet uit de auto spingen.
Ook hebben wij kleden in huis liggen zo kan hij niet uitglijden als hij van de bank spingt.
Ik wil ook graag z'on plankje bij de bank als roosje heeft...maar mijn man vind dat rollsmile
Tja ben niet alleen he :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 27-07-2011 19:32

Een foto van het zogenaamde opstapje naar de zetel (anti-slip)

Afbeelding Afbeelding

Oorsponkelijk was dit een gewoon hellend vlak, maar het bleek te glad te zijn. Jan heeft dan een oud keukentapijt versneden in allemaal kleine stukken en dat op het hellend vlak gekleefd ==> ant-slip. Desh gebruikt dit al vanaf zijn puppy-leeftijd, evenals Buffa. En ons bezoek: die zijn dat bankje gewoon. Als er nu nog iemand daar ene vraag of opmerking op geeft dan weten wij direct, 'ah, nieuw volk over de vloer'. En dan doen we even de uitleg van corgi-lange rug- niet springen - hernia en iedereen begrijpt dat. :)
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 27-07-2011 20:03

Ok bedankt voor de foto, us kijken of ik mijn pa zo ver krijg om iets voor Zoë te maken.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 27-07-2011 20:59

Nou sjon is inmiddels om, ook sky krijgt zijn "glijbaan"dit weekend :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 28-07-2011 18:37

:wink: heel handig
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Plaats reactie