Verzekering??

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 09-08-2012 08:31

Wie zegt dat je die verzekering jaren aan moet houden?
Het jaar dat ik de kosten er niet meer uithaal, zet ik hem stop hoor.
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 09-08-2012 12:11

Ja, maar dat is toch het logische van een verzekering afsluiten ? Ik heb geen glazen bol waar ik vooraf kan zien of ik komend jaar wel of geen DA kosten maak....
Maar daarom heb ik dan ook geen verzekering, mede ook de argumenten van Hanne en Roosje ( alhoewel wij niet nog eens een aparte spaarpot hebben gemaakt voor de dieren)
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 09-08-2012 13:10

Ik heb ook geen glazen bol Au3, maar niet elke verzekeraar hanteert een wachttijd hoor.

Wij konden 's avonds online de verzekering afsluiten, en konden de volgende ochtend naar de DA, verzekerd voor foto's, medicijnen en onderzoeken.
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 11-08-2012 10:51

Dreamer-Francisca schreef: En als ook bv consulten van de DA onder de verzekering vallen dan is al helemaal handig, want alleen het pand binnenstappen kost al geld!
Bij ons kost de dierenarts geen consult als je de hond komt inenten! Dan rekenen ze bij die van ons dus niets en dat is wel zo lekker!
Voor Django vallen inentingen en castratie niet in zijn verzekering, tenminste niet sinds dit jaar! Hiervoor was castratie er gewoon bij, dus Django is toen op de kosten van de verzekering gecastreerd, nu moest dat ineens apart, wat ik vreemd vond, maar goed hij was al geholpen, dus dat kon eruit blijven, Als ik hem voor inenten mee wou verzekeren, koste me dat per jaar ruim € 70,- meer, terwijl onze dierenarts voor alles inenten € 46,- berekend, dus dan ben ik niet gek, dat verzeker ik dus dan niet mee!
Maar hij is wel verzekerd voor alle gewrichtsproblematiek, foto's ed, wel voor een maximus van € 5000,- per jaar......

Tja ik vind dat ieder het voor zich moet bepalen wel of niet verzekeren....... een hond kost gewoonweg geld en als je het niet hebt, tja laat het dan maar...... ik hoor nml mensen vaak zeuren dat een hond in de aanschaf al zo duur is, ik denk dan tja als je dat al duur vind, wacht dan maar af als het beestje wat heeft...... dat kost vaak nog veel meer!! Wij hebben Django verzekerd voor het geval dat..... het geval dat we het ooit niet zouden hebben om voor hem iets belangrijks te moeten bekostigen...

Grtz Daane
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 11-08-2012 19:52

Suzan schreef:Ik heb ook geen glazen bol Au3, maar niet elke verzekeraar hanteert een wachttijd hoor.

Wij konden 's avonds online de verzekering afsluiten, en konden de volgende ochtend naar de DA, verzekerd voor foto's, medicijnen en onderzoeken.
Oei dan zie je maar hoe goed ik me heb ingelezen( niet). Bij de paarden wordt vrijwel altijd een wachttijd gehanteerd EN een medische screening.
Nooit bij stilgestaan dat je zoiets online vooraf aan een consult kon afsluiten. Weer wat wijzer, wie weet hoef ik die kennis nooit te gebruiken , maar toch bedankt ! :wink:
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 11-08-2012 20:48

Hummer is verzekerd bij petplan met de meest uitgebreide dekking. Ik heb het de eerste 2 jaar zeker eruit gehaald. Nu de afgelopen jaren gelukkig niet.
Ik vind het zelf een prettig idee, dat ik altijd alles kan betalen wat nodig is en ik krijg jaarlijk 110 euro voor ontwormen, ontvlooien en enten.
Afbeelding

Plaats reactie