Elleboogdysplasie (ED)

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Loes
Berichten: 847
Lid geworden op: 07-12-2010 11:33

Bericht door Loes » 21-07-2012 13:48

Aaaahhh arme lieve Gijs. Is zwemmen goed voor hem? Max zwemt de laatste tijd veel. Hij wordt er lekker moe van en ik ga er van uit dat het goed is voor hem... Sterkte en geef hem maar een mega dikke knuffel.

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 21-07-2012 15:47

Potverdikke Suzan, dit is niet het nieuws wat je hoop te krijgen bij de dierenarts.
Kan me goed voorstellen dat jullie even helemaal uit je huisje zijn.
Gijs heeft toch al genoeg te verstouwen gehad lijkt me zo :cry:

Zijn er alleen foto's van de ellebogen gemaakt of ook de achterhand?
Ik weet dat jullie toen een ontzettende mooie heup uitslag hadden dus dat kan het bijna niet wezen lijkt me zo.

Ook bij mij de vraag waarom er niet geopereerd kan worden?
Geen atrose, geen losse delen lijkt me juist een hondje wat in aanmerking zou kunnen komen voor een operatie.

In ieder geval heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jullie alle drie!
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 21-07-2012 19:21

Sanne, details heb ik nog niet op een rijtje, maar als er geen nette ronde kom is, waar de gewrichten goed in kunnen draaien, krijg je pijn en uiteindelijk artrose.
Een operatie kan dit in sommige gevallen zelfs bespoedigen dus is zeker niet altijd mogelijk!

Bij de symptomen van Gijs past ED, HD en Degeneratieve lumbosacrale stenosis.
Naast foto's van de ellebogen zijn er dus foto's gemaakt van zijn lage rug en de heupen. Dat zag er op zich goed uit, maar.

-op de heupkop nu wel 2 witte slijtage lijntjes te zien (mogelijk door (bot-?)onsteking?)

-de rugfoto was netjes maar kan niet uitsluiten dat er toch een probleem in een laatste regio zit, maar dat komt later weer aan de beurt (hij vond het te vroeg voor bepaalde onderzoeken, we gaan eerst afwachten wat de ontstekingsremmers doen).
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 21-07-2012 20:18

Poe poe, dat is toch wel heftig nieuws, even alles laten bezinken en dan maar weer hergroepen voor de aanval ( tegen ED).
Jammer dat sommige mensen dan een pup kopen bij een fokker en vervolgens de fokker niet meer op de hoogte houden mocht er zich ooit problemen voordoen ( uit het nest van Pippa was dit ook het geval)
Ik zou idd direct contact opnemen met de fokker.
Heel veel succes met de dokterij en hopen dat de pijnstilling zijn werk doet !
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 21-07-2012 20:46

Oh, iedereen is geinformeerd hoor. Eigenaren van beide ouderdieren en de WCCN.

Die pijnstillers lijken wel te werken, hij wordt er vrolijker en wilder van, maar loopt niet beter (eerder slapper). We wachten het een paar dagen af...
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 21-07-2012 21:38

Tjonge jonge, arme Gijssie :cry: .
En al die ellende in één hondje.
Waar in 's hemelsnaam is dit nu zo in de fout gegaan.

Wat zullen jullie inmiddels veel vragen hebben voor de DA's.
Ik vind het ook heel vreemd dat hij van achteren zo slap is, wat moet je daar nu van denken? Zou het bij elkaar horen? Is het neurologisch? Enz. enz.

Geef het manneke maar een dikke knuffel en jullie heel veel sterkte met nadenken over hoe nu verder.
Volgens mij 'lijden' we hier allemaal mee met jullie drieën.
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 21-07-2012 22:14

tja de pijnstillers doen hun werk, maar natuurlijk is het hier weer de moeilijkheid naar zoeken van evenwichten.....Gijs voelt zich beter en doet meer maar daarmee ook meer overbelasting.....en zo ben je vertrokken. Dat zijn nu eenmaal de twee zijden van de medicatie maar zo noodzakelijk.

Ik kan me inbeelden dat er heel veel op jullie afkomt en met mondjesmaat alles moet doorsijpelen en zoeken naar evenwicht ...... succes voor jullie we leven met jullie mee
Afbeelding

rita
Berichten: 62
Lid geworden op: 15-06-2011 21:37

Bericht door rita » 22-07-2012 00:09

Wat een rot nieuws,hopen dat medicijnen helpen. Hoe oud is Gijs eigenlijk?
Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor gijs.

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 22-07-2012 16:01

Bedankt. Gijs is nu 2 jaar (maar liep al wat raar met 4 maanden).

Inmiddels hebben we de foto's vd cd gekregen, ik post ze op de eerste pagina van dit item.
Afbeelding

welshclan's
Berichten: 236
Lid geworden op: 25-11-2010 12:18

Bericht door welshclan's » 22-07-2012 18:39

Wat vervelend nieuws, ik hoop dat Gijs het goed doet op de pijnstillers. ED is niet onbekend in ons ras en komt af en toe voor. Dit is ook de reden waarom ik ben begonnen ook op ED te controleren. Ik zal even zoeken naar de ED foto van Alis kun je deze met Gijs zijn foto vergelijken. Alis is ED vrij.
Afbeelding

Plaats reactie