hotspot-ellende

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 29-06-2012 07:18

ow ok, ben niet zo'n fan van smuldier. Zit geen bot in, maar een premix en kwalitatief niet super. Maar het is wel betaalbaar, hoewel barf nog goedkoper is. En beter smuldier dan brokjes. Bij mij krijgen ze ook wel ooit brokjes hoor, maar dan in een speelbal ofzo om ze aangenaam bezig te houden, ik doe er dan wel orijen in. Is wat veiliger voor de katten. Katten en graan is een slechte combinatie.
Afbeelding

Catootje
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-06-2012 08:49

Bericht door Catootje » 29-06-2012 08:52

In de rollen van Mulder (1 kg) zit wél bot, dus dat hebben we dan weer mee. Ik ben vlees gaan geven toen hij nog heel klein was omdat hij simpelweg geen brokken wílde eten. Het is een hond die eet wanneer hij dat nodig vindt, hij slaat regelmatig een maaltijd over en in het begin maakte ik me daar druk over. Een hond moest toch eten? Nu haal ik het gewoon weg, meestal zie ik het al aan hem, dan blijft hij gewoon liggen als ik het vlees in de bakken doe. Ik zette hem ook veel teveel voor, hij heeft gewoon niet heel veel nodig. Hij is ook geen fan van (voor andere honden) lekkere dingen. Een kippennek of eendennek wil hij nog wel eens aanpakken. Eten is voor hem bijzaak en dat heb ik nog nooit mee gemaakt. Zijn zus daarentegen wil áltijd wel eten, maar dat pas na de castratie. Bij haar moet ik echt op haar gewicht letten, Prince is altijd perfect op gewicht. Bij de DA en op de shows krijg ik altijd complimenten over zijn gewicht en vooral over zijn gebit. Maar da's eigenlijk niet míjn werk, hij regelt 't allemaal zelf. Geven jullie naast het vlees nog supplementen? Ik las pas op een forum dat je bij vlees altiijd pro-biotica moet geven? Het was een DA die dat stelde.
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 29-06-2012 15:39

Vuile pens zit ook vol bacterien ;-)
Probiotica is volgens mij alleen nodig als het bateriele evenwicht vd hond verstoord is (door gebruik van antibiotica bijvoorbeeld).
Afbeelding

Catootje
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-06-2012 08:49

Bericht door Catootje » 30-06-2012 23:02

Hij heeft net een kuur achter de rug voor die hotspot. Overigens....hij heeft vrijdagavond en vandaag in zee gezwommen en zich volledig uitgeleefd. Wat was hij blij! De plek is schoon, we hebben het gehad!

Afbeelding
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 01-07-2012 08:42

Mooi! Nog snel opgelost zo :)
Afbeelding

Plaats reactie