Nekpijn

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 20-10-2011 22:48

Allemaal bedankt! Okee, ik begin even bovenaan :)

@Sabine: Wij zijn verzekerd (voor 70 %) dus de kosten zullen meevallen.
Voor bedragen boven de 750,- moet je weliswaar op tijd toestemming vragen maar als een DA dit nodig acht wordt het dus vergoed (heb ze eerst even gebeld vanmiddag).

Ik heb groot vertrouwen in die DA, maar hij heeft de vorige keer een rontgenfoto gemaakt, en aangegeven dat hij daar geen hernia op zag, maar iets anders. Nu blijkt dat het weer de kop opsteekt, heb ik hem gevraagd om uitgebreidere foto's. Die contrastfoto's kan hij gewoon in z'n praktijk doen.

Maar omdat Gijs nu minder symptomen heeft dan toen, lijkt het me gewoon niet logisch dat hij nu opeens wel een hernia gaat ontdekken. De DA om de hoek hier constateerde ook dat Gijs wel pijn aangeeft, maar alle bewegingen gewoon zonder problemen kan maken.

Dus dacht ik heel simpel: op een MRI zie je meer 'weke delen' (alles behalve bot?) en als er iets in z'n zenuw drukt, dan zie je dat daar ook wel op. Plus eventuele spier/pees/longgezwellen/wat-dan-ook...

En ik vind het geen prettig idee dat, als iets in zijn halsregio druk uitoefent op zijn ruggemerg, daar dan ook nog 's vloeistof ingebracht gaat worden (dat heeft ook massa), terwijl er blijkbaar een alternatief is.

@Sanne: zijn halsband zit opeens veel strakker (zonder dat we die bijgesteld hadden). De bovenkant van z'n nek voelt ook harder aan, continu gespannen.

Tijdens het wandelen trok hij opeens kort met z'n linkerachterpoot (alsof er iets in zn pootje zat, maar dat was niet zo) en vlak daarna precies hetzelfde met zn linkervoorpoot (met die poot begon het alemaal dus toen was ik gealarmeerd). Direct daarna zwikte hij er een keer doorheen. Zijn achterhand stond ook iets breder dan normaal, en hij leek een beetje te zwalken. Een paar meter verderop was er niks meer aan de hand, maar was 'ie wel opeens veeeeel vrolijker en gezelliger dan daarvoor.

Qua gedrag is hij minder blij en enthousiast, maar wel veel opgefokter en heeft vanmiddag een buurman de dierenwinkel uitgeblaft :oops: ('t is ook een rare vent, en hij staarde steeds naar Gijs, maar toch).

@Ingrid: omdat Gijs er weinig last van heeft (die loopt in huis vrolijk rond te springen met zijn speelgoed) is voor nu een beetje rustig houden genoeg. Dus uitlaten aan de lijn en weer niet rennen en spelen met honden :?

@ Hanne het kost hier iets van 800,- geloof ik. Narcose vind ik minder eng klinken dan die vloeistof eigenlijk :)
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 20-10-2011 23:34

doe jij hem altijd een halsband om?

Ik zou met een hond met nekpijn de halsband sowieso achterwege laten en momenteel enkel met tuig gaan wandelen
op een gewone RX kan een hernia gemist worden

een contrast klinkt eng, maar als het uitgevoerd wordt door iemand met ervaring vallen de risico's vrij goed mee
weke delen worden inderdaad niet/amper gezien daarmee
in ieder geval fijn dat je verzekerd bent!
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 21-10-2011 07:28

Oooo Gijsje, we wensen je veel beterschap en we duimen hier dat je je vlug weer beter mag voelen!

Sterkte met de onderzoeken en een grote knuffel van ons hartjes
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 21-10-2011 08:03

@ Hanne: voor wandelingen aan de lijn gebruiken we een tuigje, maar als we naar de auto lopen (waar hij in z'n autogordeltuigje gaat) of als we ergens heengaan waar hij los mag een halsband.

Maar we laten hem nu niet loslopen, dus ook geen halsband.

Ik zal jullie op de hoogte houden. We zijn er vroeg bij, dus 't kan nog alle kanten opgaan.
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 21-10-2011 09:43

ik hoop dat er snel aan het licht komt wat er gaande is, voor Gijs in de eerste plaats en ook voor jullie
het doet wat met je hé als viervoeter niet welletjes is :?

in elk geval succes volgende week met de onderzoeken en je zal waarschijnlijk wel vlug de resultaten krijgen ...dan hoef je niet zenuwslopend lang te wachten

dikke knuf voor Gijs en voor jullie ook nog effe doorbijten tot aan de onderzoeken....het beste daar

we duimen in elk geval mee.....
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 21-10-2011 12:00

Oh wat naar voor Gijs zeg! En voor jullie, want hou 'em maar eens rustig... Ik hoop dat snel duidelijk wordt wat er precies aan de hand is. Dikke knuffel voor Gijs
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 21-10-2011 12:01

Jee Gijs dat is wel even schrikken, BETERschap !
Hopenlijk komt er wel een antwoord uit de evt onderzoeken, dan kun je ook naar een oplossing zoeken ...
We DUIMEN !!!
Afbeelding

ine
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 16:39

Bericht door ine » 21-10-2011 16:26

Hallo Susan

Ik heb jaren geleden een C.T. scan laten maken van de nek bij een van mijn vorige cardi`s.
De verdenkingen voor een nekhernia was al aanwezig, en door de scan
ook bevestigd.
De fractuur was zeer miniscuul, en mij werd verteld dat deze fractuur
op een andere manier niet aan het daglicht was gekomen!

Voor mij was het ook belangrijk om een bevestiging te krijgen.
Of te weten te komen wat het uberhaubt zou kunnen zijn.

Ik ben benieuwd of bij Gijs ook iets ontdekt gaat worden!
Heel veel sterkte, en hou hem toch maar aan de rustige kant voor
alle zekerheid!
De tip van Hanne betreffende de halsband: mee eens.

Ik heb hier thuis enkele tuigjes liggen.....daar heb jij niks aan, weet ik,
maar om even aan te geven.....!

Succes!
Ine.
1 corgi is leuk,2 corgi`s nog leuker,
Blue Merls waanzinnig leuk!
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 21-10-2011 19:14

Kan het ook een spier zijn? Ik bedoel die verrekt is of in de knel zit?
Gewoon een ideetje hoor, schoot door me heen.
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 23-10-2011 09:20

Suzan hoe gaat het eigenlijk met ons vriendje Gijs? Wanneer gaan jullie op OZ?
Afbeelding

Plaats reactie