resultaat botverlengende operatie RCS

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 12-11-2012 19:53

Dat blaffen van Joep naar alles en iedereen hebben we afgeleerd door te begrenzen. Je gaat zijn zicht op wat de blafreactie uitlokt blokkeren, d.w.z. voor Joep gaan staan zodat hij niet meer naar dat blafopwekkende geval kan kijken. Doet hij een stapje naar rechts om langs je benen te kijken, doe jij dat ook. Zijn uitzicht belemmeren. Je kunt hem dan kort houden tot hij rustig is. De riem inkorten of bij de halsband vastpakken.
Duurt even, maar het werkt echt. En je hebt niets gezegd of een voor de hond nare houding aangenomen.

Heel veel honden bij ons in de buurt blaffen. Loop je langs, vliegen ze naar de omheining en gaat te keer als idioten. Onze honden blaften terug. En dan maar rukken aan die riem, ze jutten elkaar op.
Van Marianne geleerd: Je gaat je hond begrenzen (zie boven), je laat hem zitten en blijven zitten en op een moment worden ze rustig, niet alleen je eigen hond maar ook het hondje aan de andere kant van de omheining. Zo leren beiden dat het ook zonder blaffen kan.

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 13-11-2012 07:16

Superfijn Coo dat het zo goed gaat met Joep!:D :D

Joep had toch verwaarloosde radius curvus?
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe ze nu precies een bot verlengen :oops:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 13-11-2012 14:13

dat is ongelofelijk simpel, Lousanne. Het kortste bot zagen ze door midden of eigenlijk halen ze daar een stukje uit, simpel gezegd. Onze dokter heeft een pin in de twee doorgezaagde uiteinden gezet, maar dat kan tegenwoordig ook zonder, heb ik gehoord. Er gaat zich dan vrij snel botweefsel vormen. Er wordt een foto tussendoor gemaakt om te zien of dat goed gaat. Was prachtig om te zien, je zag een soort spinnenweb en dat gaat verdichten. Al met al een niet al te ingewikkelde ingreep.
Maar het kan wel tot een half jaar duren voor het hondje niet meer mankt. Is ook een beetje aangeleerd gedrag.

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 13-11-2012 18:57

Wat fijn voor Joep! (en voor jullie). Ik heb zoiets ooit gehad aan mijn onderkaak :lol: Doet inderdaad een paar weken pijn, maar al je spieren/pezen moeten zich ook aanpassen en daar had ik meer last van...

Mooi verhaal over jullie roedel. Wij zitten toevallig ook bij een Gaus-school nu, en ik ben erg onder de indruk van hun enthousiasme & hondvriendelijke benadering! Dat is erg stimulerend.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 13-11-2012 20:23

Bedankt voor de uitleg Coo :D
Echt geweldig dat Joep zo goed hersteld is :D
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 13-11-2012 21:12

Ai, griezelig aan je kaak, je gebruikt die zo veel, eten, praten etc.

Bij de MG hondenschool leer je samenwerken met je hond en dat is toch veel leuker! Je hond leert dat op een positieve manier iets te verdienen valt.
Ik vond de KC ook wel goed maar daar was geen plaats voor buiten-de-boot vallers. Er was een meisje met een hondje die zij uit het asiel had gehaald (bravo!) en het beestje had moeite met zich aanpassen aan het groepje. Zij moest dus apart gaan staan en niemand deed wat met haar of het hondje. Vind ik niet kunnen.
Wij hebben het bij de MG hondenschool heel goed getroffen met alle extra aandacht voor het gedrag van Joep, was heel fijn. Hij blafte tegen alles en iedereen en overal. Nu niet meer ( in drie weken afgeleerd op een positieve manier ). Er was altijd iemand bij ons tijdens de training.

Plaats reactie