Giardia

Hier vinden we alles over de gezondheid van jouw vriend.
Plaats reactie
Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Giardia

Bericht door Dreamer-Francis » 27-02-2012 22:41

Hoi hoi,

Komt Giardia veel voor ?
Wat is het precies?

Ik heb ergens gelezen, iemand zegt dat het veel voor komt bij pups, ook bij goede fokkers?

Is dit zo?

Wat kun je doen om dit te voorkomen en tegen te houden?
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

nancy
Berichten: 207
Lid geworden op: 16-11-2010 20:40

Bericht door nancy » 28-02-2012 19:46


courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 28-02-2012 19:54

Het is geen dadelijkse kost, maar het kan af en toe voorkomen.
Julie heeft het vorig jaar gehad. Die reist nogal wat door Europa en heeft het waarschijnlijk ergens in Frankrijk opgelopen.
Inmiddels is alles allang weer vernietigd. Maar uit voorzorg krijgt ze begin april nogmaals een panacur-wormkuur voordat ze gedekt wordt.
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 28-02-2012 20:02

De hond van mijn zwager heeft het toentertijd gehad.
(hij kwam als 1 jarig hond als herplaatser bij mensen vandaan net over de grens bij Duitsland).
Hij had verschrikkelijk veel, draperig ontlasting en een hele nare geur.
Gelukkig is onze dierenarts heel allert op giardia en heeft hem dan ook gelijk laten testen.
(mijn zwager heeft nog wel een maandje gewacht met naar de dierenarts gaan omdat hij eerst dacht dat het door voer verandering kwam of de stress van een nieuw huis) maar daar bleek hij giardia te hebben.
Mack heeft een panacur kuur gehad, maar daar waren we er niet mee.
alles moest gewassen worden op 60 gr en het hele huis moest twee keer schoongemaakt worden met Dethol.
Omdat Lacy er toen nog was (sky was er nog niet) en mack veel bij lacy kwam moest ook mijn huis een hele schoonmaakbeurt.
En ook had Lacy het niet toch bij voorkeur een panacur kuur.
Tjonge wat een werk.
Na de kuur een weekje wachten en daarna weer getest en toen was hij schoon.
Voor de zekerheid na een maand herhaald en ook schoon dus Mack was er vrij snel af.
Ik ken verhalen van honden die er zeer hardnekkig last van hebben gehad.

Het schijnt zo te wezen dan honden het uitscheiden via hun ontlasting daar zit dan een soort blaas in met eitjes.
Honden die dan aan die drol ruiken krijgen de eitjes binnen en Bingo.
Zeer besmettelijk dus.
Je moet ook de ontlasting laten testen van drie dagen (een klein schepje van de ontlasting drie dagen achtereen) omdat het niet bij elke keer mee naar buiten komt.

Dus het lijkt me niet waarschijnlijk dat een pup er mee te maken krijgt, gewoon omdat deze niet in aanraking komen met de drollen van vreemde honden.
Wel hebben wij Sky geleerd niet te ruiken aan andermans ontlasting...... dat gaat 9 van de 10 keer goed , Tja het blijft een hond he :mrgreen:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 28-02-2012 23:10

Niets zo lekker als de drol van de andere hond, en dan vooral die de goedkoopste brokken voorgeschoteld krijgen, hahahahaha.
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 29-02-2012 11:32

Max heeft giardia gehad als pup. Niet uit het nest, maar een paar weken daarna. Hij moet het dus hebben opgelopen van het snuffelen aan besmette ontlasting. Pups kunnen veel hebben, hij was heel levendig en vrolijk terwijl het er als water uit liep aan de achterkant. Met medicatie was het snel over. Wel moet je er goed opletten dat ze niet uitdrogen.
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 02-03-2012 15:36

@Nancy;

bedankt voor de link!
Erg interessant! :D

Ok dus besmetting via ontlasting..

@Sanne;
Hoe heb je Sky geleerd niet aan hoopjes te mogen ruiken??
Aangezien vele hondjes idd de hopen van anderen zelfs eten..

Als de hond is aangelijnd is er controle over het snuffelen en kan je de hond in de gaten houden, maar wat als de hond los loopt en dan lekker aan de snuffel gaat..??
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

nancy
Berichten: 207
Lid geworden op: 16-11-2010 20:40

Bericht door nancy » 02-03-2012 20:58

:wink:

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 02-03-2012 21:48

Wij hebben vanaf pup bij elke drol die hij wilde besnuffelen gezegd Sky bah bah (tja later dacht ik misschien had ik beter een ander iets kunnen verzinnen en is het bah dat is vies geworden) en zodra hij naar mij keek en niet naar de drol kreeg hij een koekje.
Als hij los loopt heb ik het inderdaad niet altijd in de gaten maar ik moet zeggen dat het toch wel 9 van de 10 keer goed gaat, zo ook met paardedrollen.
Hij weet dan drol= koekje bij het vrouwtje.
van de week liepen we langs een knort van een paardedrol (en die had ik niet in de gaten, keek juist de andere kant op) komt Sky in een keer naast me lopen maar ik reageerde waarschijnlijk niet snel genoeg dus kreeg ik een klein bijtje in mijn knieholte zo van HALLOOOO zag je wel waar ik langs liep :mrgreen: :mrgreen:
Zo maken we er gewoon een spelletje van.
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 02-03-2012 21:51

thumbsup Had ik Arwen ook beter aangeleerd, die wordt lievere oostindisch doof als ze een paardendrol spot :mrgreen: en ze neemt er liever een hapje van dan er gewoon langs te lopen duh
Afbeelding

Plaats reactie