Clubfokkers

Welk hondje heeft het met welk hondje gedaan en wat heeft het aan puppies opgeleverd?
Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 13-12-2010 18:45

Lynn schreef:
Sanne en Sky schreef:waar komt Hester vandaan dan?
Als ik zo brutaal wezen mag?
En stel stel stel dat je ooit nog een pupje erbij zou nemen zou je dan juist wel voor een rasverening kiezen of juist niet?
(ook erg brutaal ik weet het en respecteer het feit als je geen antwoord wil geven;))
Gevaarlijke vraag, die laatste. Het ligt meestal nogal gevoelig he :lol:
Maar Hester komt van een particulier nestje in Brugge. Ik was toen eerlijk gezegd nog niet goed genoeg op de hoogte van fokkers enzoverder enzovoort. Ik had toen een goed gevoel bij de mensen, en bij moeder en vader. En nog altijd, want Hester is mijn supercardigan :lol:
Ondertussen heb ik mij serieus verdiept in het ras en zal de volgende pup niet uit Nederland komen. Ik sta nu op lijsten in Denemarken/Zweden en Belgie. Net nog een aanbod gehad van een Belgische fokker dat ik zeer leuk vond, maar heb het toch niet gedaan. Mijn zwak voor de blue merle is veel te groot 8)
Ik heb bij een aantal fokkers nu een goed gevoel, hoewel ik ook weet dat zo'n long-distance contact anders is dan een face to face contact. Maar daar moet ik de sprong in het duister dan maar wagen. Ik heb niet zo'n rasvereniging-gevoel, maar eerder een gevoel bij de fokker individueel. Wat ik heel erg meeneem in mijn zoektocht, zijn pups die ik al eerder gezien heb op shows ofzo. Als die qua type en karakter leuk zijn, zal ik eerder geneigd zijn om die fokker te contacteren. Maar er speelt zoveel mee... Dan moet ik hier een heel boekwerk neertypen :wink:

Ahja, nog even toevoegen: Hester heeft wel een stamboom en komt niet van een broodfokker.
tja gevaarlijke misschien wel 8) maar door de openheid op dit forum durfde ik heb toch te stellen.
Want misschien is niet iedereen het altijd met elkaar eens, een ieder mening wordt wel gerespecteerd hier. :D :D

Jouw antwoord geeft aan dat je/jullie hier goed over nagedacht hebben.
En het belangrijkste is dat je er zelf 100% achter staat.
Dus ik hoop dat alles op zijn plekje valt straks :D :D

Voor ons was het juist wel duidelijk dat we gingen voor een pup van een fokker bij de aangesloten rasvereniging.
Omdat ons vorige hondje bijna 13.5 jaar gezondheidsproblemen gehad heeft.
Deze kwam van een boederij.
Ook een particulier nestje maar dan een kruising.

Voor ons was juist de gezondheidsverklaring en het feit dat de ouderdieren op de meeste dingen getest zijn een gerust gevoel.
En natuurlijk kan niemand garanderen dat sky nooit wat krijgt maar dat kan een dokter bij een mens ook niet :D

Daar komt bij dat je gewoon gelijk hebt dat je ook een goed gevoel bij de fokker moet hebben.
En ik moet eerlijk wezen door het forum had ik al een beetje een idee een aantal fokkers te kennen en dat was wel erg prettig.
Toen we dus uiteindelijk bij de Tichelaar corgi;s op visite gingen klopte voor ons het hele plaatje.
Super papa en mama hondjes en geweldig lieve mensen dus voor ons was dit de beste keuze en we zijn stapelgek op Sky.

Ik ben zeer benieuwd wat het uiteindelijk bij jou gaat worden :D
Hou je ons op de hoogte?
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Gast

Bericht door Gast » 13-12-2010 18:50

Doe ik zeker Sanne :wink:
Op z'n tijd kunnen er dan fototjes komen :mrgreen:

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 13-12-2010 18:57

Lynn schreef:Doe ik zeker Sanne :wink:
Op z'n tijd kunnen er dan fototjes komen :mrgreen:
Ohhh foto's................ zucht...zwijmel...zucht hartjes
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 13-12-2010 19:11

Ik zal ook een duitje in het zakje doen. Lynn, beste meid, er is een wezenlijk verschil tussen de fokkers van de nwcc en de wccn. En ik heb het nu niet over diegenen die bij beide verenigingen staan :lol: .
Uitleggen ga ik je dit niet doen, maar geloof me...............als hond ben je doodgelukkig dat je bij een fokker woont van de WCCN. Daar laten we het even bij.

Fijn dat je goede gevoelens hebt over fokkers in ieder ander buitenland dan Nederland. Dat doet me goed. Is het de bedoeling dat je een blauwe pup wilt hebben of een gezonde pup? Ik ga er van uit dat je je goed hebt laten informeren naar de gezondheidseisen wat in die landen verplicht is en hoe belangstellend de fokkers er zelf mee bezig zijn.
Geweldig, ik ben reuze benieuwd wat je gaat importeren.
Altijd fijn als er nieuw bloed binnengehaald wordt waar wij nog niets van af weten.

Tja, en wij weten veel hoor :wink: , zou je niet zeggen van die Hollandse kaaskoppen die zo eigenwijs zijn en de gezondheid zo hoog houden :wink: .

Ga zo door :wink:
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 13-12-2010 19:24

Lynn schreef:En dan gewoon uit curiositeit, wat gebeurd er nu stel dat een pup epilepsie blijkt te hebben? Wordt dan tussen gekomen in de kosten of...? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
En hoe zit het met de contracten in NL? Zijn die wel rechtsgeldig? Want ik heb al gehoord dat de B contracten, als het er op aan komt, absoluut niet bindennd zijn, zolang er geen notaris aan de pas komt. Puur uit curiositeit, absoluut niet om iets in twijfel te trekken.
Ik trek ook jullie bekwaamheid absoluut niet in twijfel met mijn punt dat er geen uit NL komt, bij mij.
Geen idee Lynn. Ik neem aan dat als ik iets met iemand afspreek hij of zij dit ook doet, contract of geen contract.
Weet je, als ik jou was zou ik niet op zoek gaan naar een blauwe pup, aussie of cardigan want zoiets levends kan ook eens iets krijgen.
Gewoon een leukerd van pluche halen, kun je de kleurtjes zelf kiezen.

Lynn, als je domme vragen stelt krijg je van mij een dom antwoord.
Curioos waar..................nou mag je boos op me zijn, maar dit soort praat daar wordt ik helemaal niet goed van.
Rasverenigingen zijn niet goed, iedereen over één kam scheren, naar een kleurpup op zoek in landen die helemaal niets aan gezondheid doen en dan ook nog met droge ogen zeggen dat je onze bekwaamheid niet in twijfel trekt. Bah en nog eens bah.
Onze kennis delen we altijd graag met anderen, in het belang van hond en mens, maar daar vraag je niet naar. Onze ervaringen delen we altijd met iedereen uit ieder land en dit wordt in 9 van de 10 keren niet geloofd en iedereen gaat opnieuw het ronde wiel uitvinden.
Veel succes en zorg dat de velg voor het ronde wiel niet vierkant is.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 13-12-2010 19:28

Ik snap echt niet waar jullie het lezen dat ik zeg dat WCCN en NWCC hetzelfde zijn... Maar jij bent nu al de tweede, dus ik denk dat ik ergens niet duidelijk ben geweest. Het is dus absoluut niet hetzelfde. Dat besef ik maar al te goed.

Ik snap heel goed dat er problemen zijn tussen de fokkers onderling, van de verschillende verenigingen, maar daar wil ik me absoluut niet in mengen. Dat de honden bij jullie gelukkig zijn geloof ik goed. Dat zie ik wel aan de foto's. Ik weet niet, maar het is precies altijd alsof ik eruit kom als anti-WCCN. Dat is helemaal niet waar, ik ben niet anti-WCCN maar ook niet anti-NWCC. Daar ken ik de fokkers niet goed genoeg voor.

En iedereen die mij kent weet dat het niet gaat tussen blauwe pup of gezonde pup... Het moet beide zijn, en dan gaat gezondheid voor op kleur. Maar ik heb tijd, dus ik wil wachten tot ik denk dat beide eisen voldoen.

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 13-12-2010 19:30

courtly schreef:
Lynn schreef:En dan gewoon uit curiositeit, wat gebeurd er nu stel dat een pup epilepsie blijkt te hebben? Wordt dan tussen gekomen in de kosten of...? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
En hoe zit het met de contracten in NL? Zijn die wel rechtsgeldig? Want ik heb al gehoord dat de B contracten, als het er op aan komt, absoluut niet bindennd zijn, zolang er geen notaris aan de pas komt. Puur uit curiositeit, absoluut niet om iets in twijfel te trekken.
Ik trek ook jullie bekwaamheid absoluut niet in twijfel met mijn punt dat er geen uit NL komt, bij mij.
Geen idee Lynn. Ik neem aan dat als ik iets met iemand afspreek hij of zij dit ook doet, contract of geen contract.
Weet je, als ik jou was zou ik niet op zoek gaan naar een blauwe pup, aussie of cardigan want zoiets levends kan ook eens iets krijgen.
Gewoon een leukerd van pluche halen, kun je de kleurtjes zelf kiezen.

Lynn, als je domme vragen stelt krijg je van mij een dom antwoord.
Curioos waar..................nou mag je boos op me zijn, maar dit soort praat daar wordt ik helemaal niet goed van.
Rasverenigingen zijn niet goed, iedereen over één kam scheren, naar een kleurpup op zoek in landen die helemaal niets aan gezondheid doen en dan ook nog met droge ogen zeggen dat je onze bekwaamheid niet in twijfel trekt. Bah en nog eens bah.
Onze kennis delen we altijd graag met anderen, in het belang van hond en mens, maar daar vraag je niet naar. Onze ervaringen delen we altijd met iedereen uit ieder land en dit wordt in 9 van de 10 keren niet geloofd en iedereen gaat opnieuw het ronde wiel uitvinden.
Veel succes en zorg dat de velg voor het ronde wiel niet vierkant is.

Hoi Ati,

Ik denk dat Lynn deze vraag stelt omdat Meta aangeeft dat er een koopcontract is waarbij wel degelijk garantie wordt gegeven op erfelijke afwijkingen. ZO gek is de vraag toch niet of vat jij hem misschien anders op dan dat Lynn hem bedoeld?

Groetjes Miranda
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 13-12-2010 19:33

Lynn schreef:Ik snap echt niet waar jullie het lezen dat ik zeg dat WCCN en NWCC hetzelfde zijn... Maar jij bent nu al de tweede, dus ik denk dat ik ergens niet duidelijk ben geweest. Het is dus absoluut niet hetzelfde. Dat besef ik maar al te goed.

Ik snap heel goed dat er problemen zijn tussen de fokkers onderling, van de verschillende verenigingen, maar daar wil ik me absoluut niet in mengen. Dat de honden bij jullie gelukkig zijn geloof ik goed. Dat zie ik wel aan de foto's. Ik weet niet, maar het is precies altijd alsof ik eruit kom als anti-WCCN. Dat is helemaal niet waar, ik ben niet anti-WCCN maar ook niet anti-NWCC. Daar ken ik de fokkers niet goed genoeg voor.

En iedereen die mij kent weet dat het niet gaat tussen blauwe pup of gezonde pup... Het moet beide zijn, en dan gaat gezondheid voor op kleur. Maar ik heb tijd, dus ik wil wachten tot ik denk dat beide eisen voldoen.
Lynn, over mensen die zich niet verweren kunnen wil ik niets zeggen, maar er is zo'n reuzen verschil dat wil je niet weten.
Het heeft niets te maken met een rasvereniging Lynn, dat is nou net de clou. Wij hebben het hier over mensen, mentaliteit en het houden op diverse manieren van honden en DAT is waar de een sterk en de ander zwak in is en DAT is waar onze stekels van omhoog gaan staan :wink:

Heb je m'n stukje dan nog niet goed gelezen? Hierover wil ik best met je praten, maar niet op een forum. Gewoon van mens tot mens.
Afbeelding

Sabine
Berichten: 391
Lid geworden op: 10-12-2010 21:24

Bericht door Sabine » 13-12-2010 22:14

Voel me een beetje schuldig dames! Ik had geen idee.. Blijkbaar is dit een gevoelig onderwerp.. Ik snapte niet hoe het in elkaar stak, en verwachtte dezelfde fokkers op beide sites! maar ik ben er echt niet in thuis, het was niet mijn bedoeling om een negatieve sfeer te creeeren hier. Ik heb alles met veel aandacht gelezen en geleerd dat je goed moet rondkijken en informeren voor je een keus maakt. Wat ik wel jammer vind is dat ik het gevoel soms krijg dat je niet voor een bepaalde kleur mag gaan?.. Wij wachten straks ook liever een jaar langer op een pupje waar we smoor verliefd op worden. Ik begrijp de achterliggende gedachte zeker wel, natuurlijk gaat de gezondheid voor. Maar soms klinkt het net alsof je raar bent als je hardop zegt dat je dolgraag een blue merle in je gezin wilt opnemen!? Maar daar is toch niks mis mee?.. Mits je het natuurlijk bij een goede fokker haalt die goed is voor de beesten, maar dat lijkt mij niet meer als normaal..
Wat ik begrijp is dat de meningen wat verschillen qua wat het verstandigst is, maar denk dat je al snel 'voelt' als je ergens komt en de honden hebben het niet fijn.. Ik heb ooit een van mijn jacky's uit zo'n nestje 'gered' althans dat voelde toen zo, nu zie ik wel in dat je met dat soort akties juist het verkeerde stimuleerd. En om dit weer te voorkomen heb ik me op dit forum aangemeld :wink:
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 13-12-2010 22:22

Sabine voel je vooral nergens schuldig om. JIj bent niet verantwoordelijk voor wat andere mensen schrijven.
Een forum is er juist voor om te discussiëren zolang iedereen maar elkaars mening probeert te respecteren.
Afbeelding

Plaats reactie