Thuiskomst pup

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Mandy
Berichten: 594
Lid geworden op: 12-07-2011 08:42

Bericht door Mandy » 24-08-2011 15:39

Hoihoi,

Wij hebben maatje 6 (+- 1.20 m) voor Kaïn en wij hebben deze niet verkleind en dat gaat goed. Moet ik wel zeggen dat Kaïn al 13 weken was toen hij bij ons kwam wonen, dus qua zindelijkheid al een wat grotere vent :D . Kaïn gaat zonder probleem in de bench, het is echt zijn eigen 'kamertje', met eigen spulletjes en vetbed en idd ook een kleed er overheen.
Onze Floris ligt ernaast in een heel grote mand van ook zo'n 1.20 m, met een heel dik matras erin, waar ze ook wel met z'n tweeën in liggen te knorren.

Succes met het maken van je keus. :P

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 24-08-2011 18:50

Hoi Mandy,

bedankt voor je reactie!!

Hoe gaat het nu eigenlijk met Kain?
Hoe hebben jullie het geregeld toen hij bij jullie thuis kwam?
Hebben jullie vakantie opgenomen?
Hoe zijn de eerste nachten gegaan?
Heeft hij bij jullie in de slaapkamer geslapen of gelijk in de woonkamer (o.i.d.) en hebben jullie er dan naast geslapen of was dat helemaal niet nodig??
Hoe is jullie dagelijks situatie??

Ik ben ff helemaal niet nieuwsgierig hoor, hihi!!! :D


Vindt het leuk om te weten hoe anderen dit aanpakken, hihi!!

Groetjes
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Mandy
Berichten: 594
Lid geworden op: 12-07-2011 08:42

Bericht door Mandy » 24-08-2011 20:36

Leuk dat je er om vraagt.
Gezonde nieuwsgierigheid, zou ik zeggen. Een goede voorbereiding is het halve werk.

Kain heeft de eerste nacht in de bench een beetje gehuild, ongeveer een kwartier. Daarna niet meer. De bench en de mand van Floris staan beneden in onze bijkeuken. Bij Monique was hij al heel wat gewend en had hij al veel geleerd. Ook van zijn andere huisgenoten, zoals o.a. zijn eigen moeder Bailey en tante Pebbles.
Met zijn komst begon onze vakantie ook. Nu zijn we weer aan het werk en aangezien Harry verschillende diensten heeft zijn de dieren nooit lang alleen hier, we hebben met onze paarden ook een tijdschema. Ik kan zelf ook flexibel zijn tav mijn werktijden. En we hebben hele lieve buurtjes, die evt kunnen bijspringen mocht het nodig zijn.
Het gaat heel goed met Kain, hij gaat naar de puppiecursus waar hij het geweldig doet en het ook geweldig vind en de baasjes worden alsmaar trotser op hem. Het is een echte slimmerd, zoals de meeste corgi's. clever

Mandy
Berichten: 594
Lid geworden op: 12-07-2011 08:42

Bericht door Mandy » 25-08-2011 13:45

Oei ik moet even wat rectificeren :oops: !
Ik heb nog even nagemeten maar onze bench is ook maar 1.07 m dus een maatje kleiner als dat ik eerst beweerde (in mijn gedachte was hij een stukje lomper :mrgreen: ). Neemt overigens niet weg dat deze maat bench wel een ideale is hoor :D .

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 10-09-2012 15:50

Hoi hoi,

aangezien er momenteel meerdere baasjes zijn met een pupje, even een upje in dit topic! :wink:

Even weer de vraag maar dan aan andere baasjes!
Ook de vraag, hoe doen jullie met het werk?
Regelen jullie oppas voor jullie Cardi?
Of een uitlaatservice?


Groetjes Francis
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 10-09-2012 21:32

Dreamer-Francisca schreef:Hoi hoi,

aangezien er momenteel meerdere baasjes zijn met een pupje, even een upje in dit topic! :wink:
Of een uitlaatservice?


Groetjes Francis
Geen puppie hier.

Uitlaatservice???? aycaramba

Een uitlaatservice is goed voor nood.
En anders moet je gewoon geen hond nemen als je er de tijd niet voor hebt.
De hele dag gaan werken en de hond alleen laten????
Aan de andere kant denk ik dan, oke, de eigenaar heeft er wel wat voor over om zijn hond door een ander uit te laten.
Hier rijden ze met een busje en halen de honden thuis op, een stuk of vijftien bij elkaar, groot en klein.
Gaan dan ergens aan de wandel waar ze allemaal los mogen lopen.
Deze honden hebben in ieder geval nog een leuk speeluurtje.
Anderen zitten alleen maar thuis te wachten tot er weer iemand thuis komt.
Nee, koop dan maar een pluche hond, kost niets eet niets en hoeft ook niet uitgelaten te worden.
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 10-09-2012 22:48

Marjo, ik denk er precies zo over als jou!
Daarom hebben wij ook nog hond!

Maar vrijwel iedereen moet wel een paar uren werken neem ik aan, ik ben benieuwd hoe dit geregeld wordt, vandaar!

Fulltime werken en een hond zó lang alleen laten, iedere dag maar weer, nee, dat zou ik niet ééns over mijn hart verkrijgen, zou ik niet kunnen!!
Wat heeft een hond daar aan, helemaal niets en wordt alleen maar stokongelukkig!
Idd waarvoor neem je dan een hond, voor de vrije uurtjes in het weekend?!
Nee, ik vind, een hond is een volwaardig gezinslid, een maatje voor het leven die een sociaal wezen is en behoefte heeft aan gezelschap, zorg, liefde en aandacht en waar je dan ook veel liefde van terug krijgt!!
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 11-09-2012 06:28

Ik werk ook en heb natuurlijk pijnigen praktijk wat iets makkelijker te combineren is en wat meer ruimte geeft.
Hoe doen wij dat:
's ochtends wandel ik of Luc met de honden, meestal heb ik wel eens een huisbezoek tussendoor, maar dan zijn ze max. 1 uurtje tot anderhalf uurtje alleen.
Op de middag zijn ze max 3 uur alleen en als ik terugkom wordt er opnieuw gewandeld!
Dan wordt er gewerkt in de praktijk, dus als het mooi weer is, zitten de hondjes in de tuin. Ze zijn dus niet alleen.
Na het avond eten wordt er ofwel gespeeld ofwel opnieuw gewandeld en daarna samen bankhangen :mrgreen:
Zo gaat dat 5 dagen op 7 en op zaterdag en zondag is het schema iets minder strak :wink:

Ik weet ook wel dat dit een luxe is van het thuis werken, maar ik zou het niet anders willen! Ik wil onze schatjes gewoon niet de ganse dag missen!
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 11-09-2012 07:02

Ik werk s'morgen en ben 1 dag in de week 3,5 weg en de rest van de week tussen de 2,5 en 3 uurtjes.

Wij laten ze s'morgen samen uit en dan gaat sjon naar zijn werk, daarna ben ik nog ruim anderhalf uur thuis en is er tijd om samen te spelen, ze krijgen dan ook eten enz enz.
Zo een half uurtje voor ik wegga laat ik ze nog even plassen.

Als ik terugkom dan laat ik ze samen een grotere ronde uit (nu een van zo ongeveer 25 minuutjes) en dan is het als het mooi weer is tijd om de tuin onveilig te maken.
Als het slecht weer is blijven we natuurlijk binnen :mrgreen:

Geen uitlaat service hier en ook geen oppas :P

Wel wil ik een kanttekening plaatsen bij de stelling dat je beter geen hond kan nemen als je hele dagen werkt.
Want soms is de situatie niet anders.
(en dan ga ik uit van baasjes die wel iets geregeld hebben voor hun honden qua uitlaten ed)

Ik denk namelijk dat het verschil ligt in wat doe je met de hond als je thuiskomt na een dag werken.
Ben je dan moe en duik je op de bank of ga je lekker wandelen/leuke dingen doen met je hond.
Dan heeft de hond dus een heel leuk leven, na de werktijd van de baas.

Nee ik vind niet dat een hond de hele dag alleen moet zitten, maar een baas die de hele dag thuis is en de hond negeert en weinig met de hond doet is deze dan beter als een baas die de hele dag werkt en s'avonds lekker met de hond in de weer is?
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suus
Berichten: 111
Lid geworden op: 01-12-2011 11:56

Bericht door Suus » 11-09-2012 17:17

Ik ben eigenlijk wel heel benieuwd nu naar jullie werk. Wat jullie doen en wat voor werk het is.

Ik werk bij de KPN in de winkel in Deventer, 5 min lopen vanaf ons huisje. Wij gaan tussen de middag altijd naar huis voor Kees. Die overigens niet in de bench zit ;)

Plaats reactie