Clooney en zijn grote mond!

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 09-04-2013 21:38

Goed bezig hoor. JIJ bent de baas en HIJ het onderdeurtje, hihi.
Zodra hij dat snapt heb je veel meer plezier van Clooney.
Afbeelding

Clooney
Berichten: 222
Lid geworden op: 04-11-2012 15:35

Bericht door Clooney » 09-04-2013 22:11

Bedankt Ati :D Haha, hij snapt het best, maar hij moet natuurlijk wel even proberen of die positie niet om te draaien valt. Niet dus :mrgreen:
Afbeelding

Sjanet
Berichten: 107
Lid geworden op: 31-03-2013 19:44

Bericht door Sjanet » 10-04-2013 07:47

thumbsup
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 10-04-2013 15:53

Kijk dat gaat dus goed!!!!! Super!!! Hier ook beetje vooruit gang.... buurhond kwam vanmorgen weer aan, ik goedemorgen gezegd en wat doet Django..... op zijn rug liggen....... :D :D Semmy, even snuffelen aan Django en hij bleef liggen..... ik zeg, zachtjes..... en hij staat op en begroet haar heel netjes met een kwispelende staart en onderwijl naar mij kijkend van goed zo he baas....... de baasjes waren beide verbaast!!!!

Heerlijk!!! Twee corgies aan de move...... om het beter te gaan doen!!!! :D :D
Afbeelding

Clooney
Berichten: 222
Lid geworden op: 04-11-2012 15:35

Bericht door Clooney » 10-04-2013 16:41

Super zeg! thumbsup
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 10-04-2013 16:57

Allebei goed bezig hoor :lol: .
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 10-04-2013 17:03

Clooney schreef:Gister hem op de cursus nog een keertje goed moeten aanpakken. Daar is een hondje, die hem altijd triggert. Die is tegen geen enkele hond vriendelijk. Cloontje aangepakt en daarna ging het super! Er hoefde niet eens meer een heel veld tussen hen in te zitten. Vlak naast elkaar, gaat nog niet. Maar er is al vooruitgang haha! En Clooney reageerde niet eens meer iedere keer op hem.

En vandaag tijdens de avondwandeling 2x een hond tegengekomen waar niet aan gesnuffeld mocht worden. En hij keek wel, maar liep gewoon netjes langs!! Ik ben super trots op hem! :D
thumbsup
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 10-04-2013 18:47

Zo,knap gehandeld hoor met Clooney!
Ook ik ben van mezelf niet zo voor het hard zijn,fysiek zijn enzo maar als het 1 of 2x f f moet en het gaat dan al beter,sja dan was het toch nodig!

De Cardigans (vooral reuen,maar teven kunnen er volgens mij ook wat van!) kunnen tegenover andere honden behoorlijk fel zijn,lees en merk ik,weet niet of het echt bij alle Cardigans,stuk voor stuk zo is..
Dus in zo'n situatie dat er fel gereageerd wordt toch blijkbaar ff goed contact maken en aangeven dat dat niet de bedoeling is!
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Clooney
Berichten: 222
Lid geworden op: 04-11-2012 15:35

Bericht door Clooney » 11-04-2013 15:06

Dreamer-Francisca schreef:Zo,knap gehandeld hoor met Clooney!
Ook ik ben van mezelf niet zo voor het hard zijn,fysiek zijn enzo maar als het 1 of 2x f f moet en het gaat dan al beter,sja dan was het toch nodig!

De Cardigans (vooral reuen,maar teven kunnen er volgens mij ook wat van!) kunnen tegenover andere honden behoorlijk fel zijn,lees en merk ik,weet niet of het echt bij alle Cardigans,stuk voor stuk zo is..
Dus in zo'n situatie dat er fel gereageerd wordt toch blijkbaar ff goed contact maken en aangeven dat dat niet de bedoeling is!
Bedankt Francis!
Ik probeer ook altijd eerst alles positief op te lossen hoor, maar hierbij zat hij zo in zijn bubbel, dat alleen een fysieke correctie hem weer terug op aarde krijgt.
Alles wat positief kan, doe ik zeker op die manier. Maar soms kun je niet anders!

Pat Parelli zegt altijd; ''zo zacht als mogelijk, zo hard als nodig'' en hier ben ik het zeker mee eens!
Dat in combinatie met Cesar Milans(of in dit geval mijn :mrgreen: ) ''Calm assertive energy'' en dan ben ik er van overtuigd dat Clooney het snel leert!
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 12-04-2013 10:46

Tja het zijn nu eenmaal geen poezen he ;-)
Die kunnen trouwens ook vervelend doen haha

Volgens mij hoort het er een beetje bij op die leeftijd, het zal sowieso minder worden als ie wat ouder is.
Als je hem nou niet kunt afleiden op zo'n moment, en je wilt echt lichamelijk corrigeren, dan kan je ook je hand over z'n snuit leggen he, of de voorhand een klein stukje optillen. Dat doorbreekt ook een moment.

Maar wat ook heel leuk is, is zo'n piepje uit een speeltje slopen en daar hard in knijpen :mrgreen:
Dan heb je gegarandeerd in 1 klap de aandacht van ALLE honden op gehoorafstand :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Plaats reactie