Clooney en zijn grote mond!

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Clooney
Berichten: 222
Lid geworden op: 04-11-2012 15:35

Bericht door Clooney » 07-04-2013 15:50

Suzan schreef:Herkenbaar reuendrag. Castreren hielp hier goed, Gijs doet weer vrij relaxed naar de meeste reuen.

'Achter' misschien door een snoepje in je hand, en dan je hand naar achter houden?
Fijn dat castreren bij Gijs goed hielp :D , maar ik wil Clooney eigenlijk niet laten castreren als het niet nodig is. Hij vertoond dit gedrag echt alleen aan de riem, als ze vlak langs elkaar af moeten en dan maakt het niet uit of het een reu of teef is.
Ik ben ervan overtuigd dat het eruit te trainen is, omdat hij als hij weer uit zijn ''bubbel'' is, dan ook weer helemaal ontspannen is. Hij blijft niet gestressed gelukkig.
Als het er niet uitgaat, dan is castratie natuurlijk wel te overwegen. Maar ik wil het eerst zo proberen :)
Afbeelding

Clooney
Berichten: 222
Lid geworden op: 04-11-2012 15:35

Bericht door Clooney » 07-04-2013 15:54

Django schreef:Heel herkenbaar idd..... achter dan kent Django dan ook heel goed, die manier van "aanpakken" die doe ik ook en dat gaat ook heel goed.... maar..... bij Django is het "probleem" dat als hij dan mag gaan van me... mijn comando is "ja zachtjes".... dan gaat hij als een kanonskogel...... dus werkt dat weer averechts....... :oops:

Bij manlief luistert hij stukken minder, dus heeft hij regelmatig een Django dan die met de rug hoog, staart hoog, oren vooruit, al grommend en blaffend, trekkend mee gaat.... als ik er dan bij ben en alleen al in mn vingers knip... dan staat hij achter mij.......

We hebben naast ons een king charles speniel wonen en sinds Jimmey hier was, moest Django haar domineren (springen, poot op haar rug, happen in haar bil)...... ook nu nog ookal in Jim niet meer hier.... ik leg Django nu gewoon op zijn rug....... en laat haar dan rustig snuffelen.... hij kijkt me dan zo aan met zo een blik van..... shit...... maar daarna als hij weer rechtop mag staan, dan is hij heel lief en rustig naar haar toe......

Tja het is en blijft een sterk ras...... en wij moeten als baas daar goed een stuk boven staan.....

Succes met Clooney!!!

Grtz Daane
Bedankt! haha, ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben met dit ''probleem''.
Ik ben blij dat hij zich voor de rest gewoon heel netjes gedraagt naar andere honden toe. Want als hij wel mag snuffelen, doet hij dat altijd netjes en beschaafd.

En het gekke is, er loopt hier in de buurt een hond-agressieve hond rond en als we die tegen komen, dan houdt hij wijselijk zijn mond. Dus het ligt er ook een beetje aan wat voor hond we tegenkomen. Maar ik wil het gewoon niet hebben. Hij kan gewoon langslopen, zonder meteen zijn tetter open te trekken. En dat moet hij nog even gaan begrijpen. Maar dat komt wel :D
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 07-04-2013 17:31

Ik denk dat het ook een beetje afhangt van de hond, en van hoe je woont.

Hier in de stad hebben we met heel veel (ook loslopende) onbekende reuen te maken.

En training werkte niet. Gijs luistert goed naar 'nee' , maar dan ging ie bij elke hond naar mij kijken met een soort zielig protesterend gepiep, waaruit bleek dat de onrust bleef.
Hij werd ook vaak aangevallen omdat 'ie wat stijf loopt.
Dat is nu ook een stuk minder, zo ook het kwijlen, markeren, grommen etc.

We hebben wel gewacht tot 'ie volwassen was hoor, om zeker te weten dat het niet uit onzekerheid kwam oid.

Gijs op de grond drukken bij andere honden heb ik trouwens nooit gedaan.
Hij is echt een goeierd. (En zelf mis ik zeker de helft vd communicatie tussen 2 honden, dus zou niet weten wat ik dan precies aan het afstraffen ben :mrgreen: )
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 07-04-2013 18:40

Suzan schreef:
Gijs op de grond drukken bij andere honden heb ik trouwens nooit gedaan.
Op de grond drukken doen wij ook nooit....... het is puur op de grond leggen, op zijn rug...... iets wat een dominante hond ook zou doen.... aan aangezien wij de dominantste hier thuis zijn..... doen wij dit ook, maar alleen als hij zich echt misdraagt.....

Daane
Afbeelding

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 07-04-2013 19:41

en dat doet ie vast nooooooit.

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 07-04-2013 20:27

nou....... :oops: :oops: ja dus helaas wel en altijd bij dezelfde hond...... en dan weer op het ruggetje...... en dan zou je denken..... leert hij van..... maar helaas....... en ook weer "grappig" alleen bij haar....... elke andere king charles mag zo voorbij lopen..... geen moeite mee.....

Vandaag in het bos, ging hij uit zichzelf op zijn rug liggen..... voor een 8 mnd jong teefje...... ik stond erbij en keek er naar en dacht wat doe die nou..... daarna heel gezellig samen gespeeld....... heel leuk met elkaar....... running_dog

Daane
Afbeelding

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 07-04-2013 23:50

charmeur!!!
Onze hondjes hebben ook zo hun voorkeuren en soms mogen ze een hondje niet, zonder reden. Beetje menselijk, dus.

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 08-04-2013 08:59

@Django, in de situatie die Clooney schetste (onaardig doen tegen vreemde honden op straat) zou ik het dus niet doen :)

Honden die elkaar niet kennen, hoeven niet vriendelijk met elkaar om te gaan. Voor Gijs is een vreemde reu, die agressief op ons af komt lopen, iets dat gecorrigeerd moet worden. Er zijn hier gewoon erg veel reuen vol territoriumdrift & hormonen ;-)

Ik heb Gijs ook nog nooit een andere hond op z'n rug zien leggen :lol:
Wel gaat 'ie soms zelf op zn rug liggen, maar dat is om de andere hond gerust te stellen. Bij agressief dominante honden doet hij dat nl. absoluut niet (dan maakt 'ie zich zo plat mogelijk en maakt zich zsm uit de voeten haha)

Hebben jullie al geprobeerd om die Spaniel te aaien als Django in de buurt is, en dan Django te negeren/weg te sturen? Dat werkt uitstekend bij Gijs. Die voelt zich dan direct op z'n plek gezet en zo'n hond wordt z'n grootste vriend haha
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 08-04-2013 18:31

Oja....... Django krijgt op dat moment zeker geen aandacht..... en het rare is het is alleen op straat....... we wonen naast elkaar.... we komen bij elkaar mét hond...... en dan is er niets aan de hand...... lopen ze samen vrij in het bos..... niets aan de hand..... spelen ze hier samen op het land..... niets aan de hand....... maar allebei aan de riem en dan elkaar tegenkomen.... dan gaat het mis..... zeggen we niets en lopen we samen meteen door naar binnen, dan gaat het goed...... dus het gedrag snappen...... nee dat doen we niet......

Django is gewoon soms raar......

En we leggen hem alleen bij onze buurhond zo op zijn rug...... omdat ze gewoon anders altijd goed met elkaar om gaan...... alleen dan niet.....
Afbeelding

Clooney
Berichten: 222
Lid geworden op: 04-11-2012 15:35

Bericht door Clooney » 08-04-2013 19:37

Cloon gister even flink aangepakt. Hij snuffelde aan een border. Beiden wel iets gespannen, dus ik wil doorlopen en toen vlogen de twee elkaar in de haren. Vooral veel gegrots en gesnauw en geen echt gevecht. Ondanks dat ik niet kon zien wie er was begonnen, Cloon even flink op zijn plek gezet en hem inderdaad op zijn zij gelegd. Hij was even helemaal beduusd.
Maar de hond die we erna tegenkwamen leverde alleen wat spanning, maar al geen grote mond meer. En de volgende die kwam dichter langs ging eigenlijk nog beter. Meneer gromt 1 keer, ik zeg "eh". Hij gaat zitten en ontspant. Hem toen natuurlijk flink beloond!
Voelde me wel een beul om hem zo aan te pakken, maar dat komt door alles wat ik op het andere forum lees(alleen maar positief, fysiek is slecht enz.). Ondanks dat ik echt geen softie ben, de paarden krijgen wel een mep als ze wagen zich te misdragen. Erg ben ik he!
Ik hoop dat het kwartje snel valt, dat alleen een "eh" al voldoende is. Of eigenlijk, dat hij het zich niet eens meer in zijn hoofd haalt :mrgreen:
Afbeelding

Plaats reactie