BLAF!

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

BLAF!

Bericht door Suzan » 22-12-2012 10:29

Sinds een half jaar blaft Gijs ENORM. Niet uit stress, maar om aandacht oid. Het begint standaard met 1x een keiharde blaf. (Daarna is 'ie helemaal in zn nopjes, speels gaan rennen , in de riem bijten etc.)

Mensen die hem ook maar het allerkleinste beetje aandacht geven op straat: BLAF.

Mensen die goedemorgen tegen mij zeggen: nog voor ik kan antwoorden: BLAF.

iemand die hem negeert maar wel een knisperend zakje heeft: voor zn voeten gaan zitten en BLAF.

Als ik in slaap val op de bank 's avonds: BLAF , recht in m'n gezicht.

De leverancier vd bakker, die aan een kindje uitlegt dat er ETEN in de kratten zit: in de remmen, en BLAF naar die man.

Iemand die tegen z'n vriendin zegt: zullen we even KAAS kopen. BLAF.

Als ik hem 's ochtends vroeg uitlaat, BLAF in de hoge trappenhuizen (galmt nogal, bewoners schrikken zich rot).

Als er na die blaf leuke actie volgt (aandacht, mensen die tegen hem gaan praten) dan blaft 'ie gewoon nonstop door.
Soms gooit 'ie er nog wat gepiep en gegrom doorheen, hele verhalen!

Een aantal buren vermaakt zich hier wel mee, die roepen hem op straat al van afstand. Want Gijs reageert zo leuk he. Bij bekenden is het een stuk erger dan bij vreemden.

Het lijkt alsof 'ie zich uitstekend voelt, dus ik mag niet klagen he :|
Afbeelding

karen
Berichten: 345
Lid geworden op: 18-11-2010 11:04

Bericht door karen » 22-12-2012 11:05

Euhms ja... dat ken ik...
en inderdaad hoe beter Sam zich voelt (ook ivm zijn pootjes) hoe erger het wordt...
Ik weet nog Marc (mijn vriend) zijn reactie:
enkele maanden voor wij elkaar leerden kennen begon het slechter te gaan met Sam zijn pootjes. Ik had het niet meteen in de gaten, hij werd gewoon "rustiger" en "stiller" maar ja, je denkt... hij wordt ook al 5...

Marc had Sam dus nooit gekend zoals ie voorheen was met zijn gebrabbel en verhalen. De eerste keer dat ik hem zijn maandelijkse pil gaf zei Marc nadien: "zeg, met die pillen kan je wel stoppen, wat is me dat hier in huis" :mrgreen:
Ik was juist dolblij dat mijn mannetje zich weer beter voelde :D

Maar inderdaad... soms is het wel eens vervelend...
Maar ja, als ze zich goed voelen, wie zijn wij dan om ze continu het zwijgen op te leggen? 8)

Bij ons is het niet zo heel storend, waar wij wandelen komen we niet zoveel mensen tegen (en dan valt het ook best mee). Bij ons thuis hoort geen mens het als hij blaft, alleen is het soms vervelend als er bezoek is. Maar na een strenge "in je mand" houdt hij er dan toch wel mee op. Als hij buiten overdrijft... ja, dan is het uit met de pret en moet hij binnenkomen.

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 22-12-2012 14:17

karen schreef:Euhms ja... dat ken ik...
en inderdaad hoe beter Sam zich voelt (ook ivm zijn pootjes) hoe erger het wordt...
Ik weet nog Marc (mijn vriend) zijn reactie:
enkele maanden voor wij elkaar leerden kennen begon het slechter te gaan met Sam zijn pootjes. Ik had het niet meteen in de gaten, hij werd gewoon "rustiger" en "stiller" maar ja, je denkt... hij wordt ook al 5...

Marc had Sam dus nooit gekend zoals ie voorheen was met zijn gebrabbel en verhalen. De eerste keer dat ik hem zijn maandelijkse pil gaf zei Marc nadien: "zeg, met die pillen kan je wel stoppen, wat is me dat hier in huis" :mrgreen:
Ik was juist dolblij dat mijn mannetje zich weer beter voelde :D

Maar inderdaad... soms is het wel eens vervelend...
Maar ja, als ze zich goed voelen, wie zijn wij dan om ze continu het zwijgen op te leggen? 8)

Bij ons is het niet zo heel storend, waar wij wandelen komen we niet zoveel mensen tegen (en dan valt het ook best mee). Bij ons thuis hoort geen mens het als hij blaft, alleen is het soms vervelend als er bezoek is. Maar na een strenge "in je mand" houdt hij er dan toch wel mee op. Als hij buiten overdrijft... ja, dan is het uit met de pret en moet hij binnenkomen.
Tante Hanne is nochtans altijd dolgelukkig als Sammeke me verwelkomt met zijn tarzangroet hoor Afbeelding
Afbeelding

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 22-12-2012 15:50

Hier ook een echter prater in huis, Sky babbelt ook zeer graag :mrgreen:
Om aandacht, omdat hij zijn zin niet krijgt, omdat hij blij is, omdat hij boos is
En het mooiste om 6 u morgens tijdens de ochtendwandeling als de buren nog liggen te slapen even blaffen naar de buurkat :P zooo leuk.
En bryn doe doet vrolijk mee. :D

Het voordeel van het gebalf is een blije Gijs Suzan, is veel waard :D :D
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 22-12-2012 16:13

Mmmmmmm klinkt zeer herkenbaar! Onze dametje durft ook nogal eens haar klepje open te trekken :mrgreen:
Altijd om aandacht of omdat ze ergens per vergissing in een kamer is achtergebleven en de deur dicht is. (Dan krijgen we 1 hoog schel blafje te horen ) :lol:

Of als het vrouwtje aan het werk is en Arwen heeft andere plannen :mrgreen:

Frodo blaft nooit om aandacht, heel zelden krijgen we een zware 'woef' te horen :lol:

Maar Suzan, Gijsje wil feest dus.......... Een liedje hoort erbij :mrgreen:
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 22-12-2012 17:46

Hier heb ik ook wel 2 blaffers, maar niet om aandacht. Hier is het meer : hela van mijn grondgebied af. Soms is dit ook wel storend, zeker als er een zweefvlieger boven ons hoofd vliegt (aanhoudend geblaf) of als de buren op straat (net voor ons hekken) een praatje maken = aanhoudend geblaf. Of als er buiten bezoek is : een luid en blaffend welkomstcomité :lol: Maar da's ook handig voor ons, zo weten wij dat er iemand is (geen bel meer nodig)

Maar wat ik leuk vind is dat ze verschillende blaftonen hebben, vooral Desh. Sommige herken je heel goed, ook al ben je in ene andere kamer.
- een lichte blaf = ik wil een knuffeluurtje
- de dessertblaf = na zijn eten krijgen ze hier iets lekkers
- de strijkblaf = als ik begin te strijken is Dehs van kleinsaf gewoon iets te krijgen en da's nu nog altijd zo :lol:
- de mijn water is op blaf
- de doe de deur eens open blaf
- hela slaapkoppen, ik moet even naar buiten om te plassen (deze week gebeurd s nachts)
- mijn 'glijbaan' staat niet goed, ik geraak niet in de zetel (op de bank)

Buffa kan heel goed janken, zij kent enkel de doe de duer eens open blaf
Voor al het andere waarvoor Desh blaft zal zij janken, dara is zij number1

En Suzan als je dan moet vergelijken tussen een blaf en een gejank, kan ik je verzekeren dat je in veel gevallen nog het geblaf verkiest, maar ik begrijp wel dat de buren hier ook last van hebben. Ik vind het zelf ook vervelend als we op reis zijn in een appartementsblok en er gaat er eentje van de onze blaffen. Je hoort dat idd in gans het gebouw.
Zelfs thuis (vrijstaande woning) : s morgens doe ik de hondjes even buiten om een plasje te doen en haal ik ze dan weer binnen. We hebben nog al veel buren die recentelijk gepensioneerd zijn en die slapen nogal lang i vgl met een werkende mens :) . Dus probeer ik ons hondjes zo lang mogelijk binnen te houden tot na de ochtendspits.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 23-12-2012 10:31

Mooi die reacties. Ik kon me nooit zoveel voorstellen bij dat geblaf maar nu dus wel 8)

Ik verbaas me wel over al die dingen waar nu blijkbaar op gereageerd moet worden. Gijs is een enorme theemuts, die vind allerlei dingen interessant waarvan je denkt: moeten we hier nou echt bij stilstaan?

Waaksheid in huis valt nog mee. Bij onrust gromt 'ie eerst. Misschien 1 a 2x per dag dat hij echt even aanslaat.
Maar spelletjes in huis moet ik wel vaak afbreken wegens blaffen!

We laten hem bezoek maar gewoon even begroeten. Als 'ie ze niet leuk vind valt de herrie mee, en als 'ie ze wel leuk vind is het vaak wederzijds (bovendien, als we dat overslaan, is er kans dat hij op een later moment b.v. bij iemand op schoot gaat springen om alsnog z'n aandacht te halen).
Roosje schreef: - de dessertblaf = na zijn eten krijgen ze hier iets lekkers
Na het lekkers NOG iets lekkers?? :lol: :lol: :lol:
Afbeelding

Loes
Berichten: 847
Lid geworden op: 07-12-2010 11:33

Bericht door Loes » 23-12-2012 12:26

Grappig. Zo herkenbaar. Heb ook het idee dat max het meer doet sinds de medicijnen. Als dat betekent dat hij zich lekker voelt... Moeten we daar maar blij mee zijn... Maar als we het zat zijn zeggen we dat hij naar zijn mandje moet en dan wordt hij weer rustig. Een dreigement is vaak al genoeg. Haha

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 23-12-2012 18:37

Tja, Noa slaat aan en Pippa doet mee :oops:
Een stil of naar je mand helpt hier niet. als noa buiten te gek doet, is het ook hier afgelopen en naar binnen.
Echter binnen zet hij gewoon de poten tegen de verwarming en "kijkt" rustig verder.
Bij bezoek laten we ze gewoon snuffelen en is alle commotie binnen 5 min tot rust. Op mijn werk ligt het eraan wie binnenkomt, als Noa hem niet vertrouwd, dan zet ik hun vaak even in een andere ruimte, omdat ik anders nog geen normaal gesprek kan voeren en meestal komen die toch alleen maar binnen voor wat info en zijn ze binnen 5 min weer weg.
Pippa blaft/praat niet voor aandacht, die duwt je gewoon net zo lang aan met haar neus ttodat ze haar zin krijgt.
Noa heeft een heel eigen taalje, voor elke activiteit is er wel een aparte blaf grom of piep.
*Naar buiten
*ik wil geaaid worden
* ik wil spelen
*honger
*bezoek

Maar afgelopen week maakte ie het weer bont, heeft weer 3 dagen op rij 's nachts liggen zingen, nou zeg maar dag tegen je nachtrust, want dat is een loeibeer !
Waarom ????????? we gokken dat er ergens een loopse of bijna loopse teef woont en dat meneer ludevedu heeft gehad.
Buiten zetten of stil manen werkt voor 5 min en dan gaat de joedel er weer op. hij heeft dit al 2x eerder gehad en de laatste keer is volgens mij ongeveer een half jaar geleden, vandaar onze gok.
Overdag deed hij dit niet, tot eergisteren ging ik rijden en omdat de herderteef daar zo leuk met hem wilde spelen en Noa het ook het einde vond, heb ik zowel Noa en Pippa vast gezet in een stal terwijl ik op mijn paard zat ( ter voorkoming van evt ongelukjes). Nu daar heeft meneer ook eens even de sirene aangezet :oops: :mrgreen:
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 24-12-2012 13:29

Ik lig hier helemaal plat van alle verhalen van jullie. Sommige dingen zijn echt hilarisch!!! Of ik er zelf zo blij van zou worden betwijfel ik. Hummer blaft alleen als hij iets eng vindt en uit waaksheid in huis. Ik heb dus geen grappige blaf verhalen :D
Afbeelding

Plaats reactie