gedrag naar vreemde honden.

Hier willen we alles te weten komen over hoe een cardigan manieren kan bijgebracht worden.
Ciske
Berichten: 74
Lid geworden op: 22-10-2011 18:23

gedrag naar vreemde honden.

Bericht door Ciske » 25-10-2011 18:18

Als wij met Ciske aan de wandel zijn dan reageert hij verschillend tegen vreemde honden.
Tegen jack russels en kleine witte hondjes is het altijd grommen en blaffen en labradors beagels en meer van dat soort maat honden gaat het perfect en is gaat het alleen maar vriendelijk een speels.

Zou het dominant gedrag kunnen zijn tegenover die kleine hondjes?
Afbeelding

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 25-10-2011 18:35

Dominant, geen idee.
Onze Desh is reeds 3 maal aangevallen waarvan 1 x door een duitse herder en 2 x door een flatcoated retriever. Nu Desh zelf heeft daar niets aan overghoudn, hij gaat nog steeds al kwispelend bij elke hond op visite. Maar Buffa die het dus telkens zien gebeuren heeft, begint al van ver te grommen als ze een zwarte hond ziet. De eerste maal hebben we haar dat toch kunnen afleren, door het telkens te verbieden en Desh te laten spelen met die hond. De 2de keer : tja, ik denk dat Buffa denkt : vriendelijk zijn helpt toch net, ze vallen Desh nog steeds aan, ik moet mijn grote broer beschermen ....

Heeft Ciske misschien nare ervaringen met dergelijke hondjes? Mss is't ook uit zelfverdediging?
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 25-10-2011 18:56

Dat is wel heel moeilik zo te stellen.
Sky heeft het meer andersom (lees maar bij het topic Sky "gecastereerd").
Hij heeft het niet zo op grote honden en niet op mannetjes :wink:
Alhoewel hij heel leuk speelt met de reu van mijn zwager (die heeft een cairn) dus ook wij zijn nog aan het zoeken welke hond juist wel en welke hond niet.......

Kleine hondjes zijn superleuk dat gaat eigenlijk altijd prima.
En hij heeft geen nare ervaringen met grotere honden gehad.
Maar naar ik begrepen heb kan het ook gewoon een blik, houding of iets dergelijks wezen van de andere hond.
En cardigans regelen natuurlijk wel graag :wink:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 25-10-2011 19:08

Onder de kleine witte hondjes zitten ook veel pittige terriers verstopt. Het lijkt klein, pluizig en onschuldig, maar intussen :?
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 25-10-2011 19:26

Zou het kunnen dat hij het alleen doet naar honden die niet onzeker zijn en dus niet stabiel? Misschien heeft het niks met formaat te maken?

Hier doen ze het ook, maar dan alleen naar honden die niet sporen :mrgreen:
is de hond oké dan hoor je niks en willen ze liever spelen met elkaar!
Afbeelding

Ciske
Berichten: 74
Lid geworden op: 22-10-2011 18:23

Bericht door Ciske » 25-10-2011 19:36

Ciske heeft zoizo geen nare ervaringen met andere honden.
Toen we hem net hadden was er in de buurt nog een jong klein wit terriër hondje(reu).
qua leeftijd scheelde het een maand en ze konden oneindig blijven spelen.
als ze elkaar nu zien gaat het niet meer goed en moeten we ze uit elkaar halen.

op de honden training gaat het weer perfect en jagen Ciske en Chef lekker samen op andere honden.
we zullen het gedrag nog eens goed uit leggen op de training, misschien dat ze daar een idee hebben wat we er het beste mee kunnen doen.
Afbeelding

Anne-Marie
Berichten: 918
Lid geworden op: 16-11-2010 23:41

Bericht door Anne-Marie » 25-10-2011 20:40

Joey doet ook alleen raar tegen honden die niet sporen, haha.

Ohwja, vorige week was hij boos op een Stabij. We liepen 's avonds op een donkerpadje en toen kwam er een jongen op de fiets aan. In de verte zagen we een lichtje dansen. Dit was de Stabij. Volgens mij kon Joey de hond niet goed zien. Hij rook hem wel maar zag hem niet. (lichtje was ook wel fel) Joey begon te grommen, ik kon hem bijna niet houden. Gelukikig is het goed afgelopen. De Stabij liep snel door.

Voor de rest gaat het goed met andere honden. Wel speelt hij liever met een teefje dan met een reu.
Afbeelding

Dreamer-Francis
Berichten: 533
Lid geworden op: 02-07-2011 19:27

Bericht door Dreamer-Francis » 25-10-2011 20:53

Hoi hoi,


ik herken het wel een klein beetje..;

Toen ik tiener was ging ik vaak (bijna dagelijks) met de hond, Golden Retriever, van een dorpsgenoot uit wandelen..
Later kreeg een vriendin thuis een pupje, ook een Golden Retriever,en ging ik met de pup naar de andere Golden.
Het was erg leuk om te zien hoe goed deze twee het samen konden vinden en hoe veel plezier ze hadden.
De grote Golden was een soort van voorbeeld voor de kleine, erg mooi om te zien.
De grote hield ervan om in de modder/ blubberplassen te gaan rollen.ik weet nog goed, een keer dat dat ook gebeurde, de pup keek ernaar, ik zag m denken en ging daarna ook rollen in die plas.. fantastisch!
Dagelijks haalde ik dus beide reuen op en gingen heerlijk lange wandelingen maken, liet ze los zodat ze konden rennen, ravotten en spelen.

Op een gegeven moment ging ik niet zo vaak meer heen en later zat er een hele periode tussen..
Maar goed, ik haal de inmiddels grote, bijna volwassen Golden op voor een wandeling met zijn grote vriend, net als altijd..
Ik kwam daar aan, liet de "kleine" los en pakte de riem van de "grote"..
Ineens hoorde ik een grauw, een piep en gejank..
Waren ze aan het vechten, echt heel eng!!
De "grote" had een gaatje van een tand in zijn neus maar het was niet heel ernstig geloof ik.
Het is eigenlijk ook wel te verwachten..als ze elkaar zo lang niet hebben gezien en ondertussen de kleine, groot geworden is en ook zijn mannetje wil staan en de reu wil uithangen.. tsja.. dat kan dan veranderen.

Misschien is dit ook wel het geval bij Ciske en de witte terrier reu..??
Zou kunnen..??


Groetjes
My dream will not only be a dream someday,
it will happen however, they say.
Then, I will have a Cardigan pup in my arms,
enjoying the company, friendship and
Cardigan charms!
I can't hardly wait,
to finally meet my Cardigan soul mate! ♥

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 25-10-2011 21:20

Dat is het :!:
Sky pakt alleen de honden die niet sporen........... :mrgreen: :mrgreen:
zie je wel ik wist wel dat ik me druk maakte om niets donald_D

maar goed even een serieuze noot.
Het is gewoon lastig te zien in een hond wat onze honden erin zien.
Zo ben ik er eindelijk achter wat er misging tussen Sky en die grote hond in het bos........
(jaa het heeft me heel wat hoofdbreker gekost).
Afgelopen week kwamen we deze hond nogmaals tegen in het bos.
Hond liep weer los, sky zat deze keer aan de lijn sjon had hem vast en gaf het doorcommando wat hij nestjes opvolgde.
maar goed...
Normaal zouden honden elkaar met een soort van bochtje moeten benaderen.
Dat deed deze hond dus (weer) niet.
Hij kwan in een rechte lijn op mij (en ik denk dat dit het dus is , een bedreiging voor het vrouwtje) af.
weer de kontharen omhoog, borst vooruit en recht op mij af.
Misschien is dit voor een andere hond (in dit geval Sky \) bedreigend en wil dan beschermen....
Ik weet het niet maar ga toch maar eens een hondenhoudings boek bestellen :mrgreen:

Dus wie weet Joyce en Renee.
Schelden die hondjes Ciske wel uit met hun houding??
Tja liet ik ook niet op me zitten :mrgreen:
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 04-08-2012 08:11

Chef heeft inmiddels ook dit probleem. Eigenlijk sinds Lieve loops is, is het verergerd. Gisteren heeft hij een grote hond in zijn Wang gebeten, met succes want de hond droop af. Ik ben me de rambam geschrokken, Lieve deed onderdanig en draaide zich weg.
Ik heb de situatie nog eens geanalyseerd en vond de volgende belangrijke punten.
Chef en Lieve liepen aan de lijn.
We waren met trainen bezig, er mochten geen auto's achtervolgd worden en er kwamen 2 auto's aan, de eerste was al voorbij, tot frustratie van Chef..
Andere hond liep los naast de fiets en kwam in rechte lijn, voor auto 2 langs met staart omhoog op ons af. Werd bijna aangereden.
Baas in paniek, gilt met paniekstem, zo'n 200 m. Verder al doorfietsend naar zijn hond.
Hond ruikt aan Loopse (wk 3) Lieve. Ruikt aan Chef, en die zegt hap in de bovenwang vd andere hond.
Baas gilt: die van mij doet niets hoor. Auto 2 rijdt inmiddels door. Hond ziet baas, baas roept rustig zijn hond, beest komt zowaar en ze lopen verder. Baas gilt nog, niks aan de hand, kan die wel tegen, potdorie. Maar Chef heeft wel met wanghappen succes gehad, wie weet wat hij de volgende keer doet. Ik laat ze deze week niet meer samen uit. Dan hoeft Chef ook niet de beschermheer te spelen.

Zo de situatie tergkijkend denk ik niet dat Chef nu ineens vals is. Maar door dit succesje moet ik het wel ff in de gaten houden.

Schrok me de rambam, auto's en loslopende hond en Loopse Lieve sucks
Afbeelding

Plaats reactie