ook op tweedehandsnet een corgi...

Hier komt liefst zo weinig mogelijk in terecht over beestjes die een nieuwe thuis zoeken.
Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

ook op tweedehandsnet een corgi...

Bericht door Django » 02-04-2013 16:58

http://dieren.tweedehands.net/honden-pu ... corgi.html#

mannetje 10 maanden oud...... zoekt nieuw baasje ivm zware zwangerschap en ed bij baasje..... zit in Belgie...

Daane
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 02-04-2013 17:52

Niet te geloven amper 1 jaar oud, en echt raszuiver ziet het hondje er niet uit. Hopelijk vindt hij snel een gouden en definitief mandje!
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 02-04-2013 20:18

Ach, weer een slachtoffer van Marktplaats. Hij/zij ziet er uit als een slachtoffer van de aanbieder Danielle of een van de broodfokkers die een blue merle reu op alles zetten wat op een corgi (cardigan en pembroke) lijkt.

Hier kan je toch wel om huilen :cry: . Hoeveel zullen er nog van die prijsvechters volgen?

Het 'redden' van deze honden is hopeloos als je het niet bij het begin aanpakt. Het begin zijn die broodfokkers. Nu lachen ze zich in hun vuistje, hoppa, weer een nest produceren want ze zijn al weer uitverkocht.
Of snel bellen met een oostblokland, "laat nog even wat van die uitgemergelde en verwaarloosde teven dekken, in Nederland kopen ze wel wat er uit komt, ......KASSA".
Dit bedoel ik nu met 'koop NOOIT bij die mensen, dit is het gevolg er van'. Als je het blijft kopen dan blijven zij produceren. Het is hard, maar de enigste weg.
Hoe hard het ook is, laat ze er mee zitten!
Afbeelding

Suzan
Berichten: 2833
Lid geworden op: 16-11-2010 09:08

Bericht door Suzan » 02-04-2013 20:54

Gek genoeg is er een enorme markt voor bange, zieke pups uit het oostblok.
Ik vind het echt gek dat mensen vrijwillig voor allemaal gedoe kiezen hoor.

En dat terwijl de asiels hier ook steeds voller zitten!
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 02-04-2013 20:55

Ziet eruit als een kruising corgi X jack russel.
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 02-04-2013 21:15

hannabelgje schreef:Ziet eruit als een kruising corgi X jack russel.
Je haalt me de woorden uit mijn mond.

Maar hopen dat ook deze hond weer een warm mandje vindt.
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 02-04-2013 21:56

hannabelgje schreef:Ziet eruit als een kruising corgi X jack russel.
Hanna, ik sluit het niet uit, maar ik heb al meer cardigans uit het broodfok-millieu gezien die nog amper lijken op cardies.
En toch waren de grootouders en ouders raszuiver. Er vind nope selectie plaats en ze worden dan steeds onrastypischer.
Het zal me niet verbazen als er ook nog een ongezonde vracht dichtbij inteelt in zou zitten.
Wat ze daar allemaal uitspoken is me een raadsel, maar de kopers geloven alles als er maar een gek kleurtje op zit.
Hoeveel ik ook waarschuw op Marktplaats, ze willen eerst lesgeld geven voor ze er wat van opsteken.
Tja, daar doe je niets aan. Ik hoop altijd dat er zoveel problemen zijn, zowel lichamelijk als geestelijk, dat ze na een hoop getob duizenden euro's kwijt zijn en uiteindelijk er wat van leren.
Misschien hoort dit hard, maar bedenk dat je hiermee honderden pups een kwelling kan besparen en dat vind ik het belangrijkste.
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 03-04-2013 08:55

Ik sluit me hier helemaal bij aan........

Natuurlijk verdienen dit soort hondjes ook een gouden mandje..... maar weet wel dat ze van broodfok vandaan komen en dan zit jij, die met zoveel goede bedoelingen zo een hondje hebt overgenomen, mooi met de gebakken peren en een gepeperde dierenarts rekening!
De eerste eigenaren die daar hebben gekocht doen niets voor niets zo een hondje weg, het is altijd, geen tijd, zwanger, scheiden, of noem maar op.... maar volgens mij is er veel meer aan de hand....... het pup zijn is er af, niet meer leuk en schattig....... maar een 4 voeterige pubber....... en dan hopla weg...... en een maand later weer op naar de broodfok voor weer een ander schattig pupje.......

Ik wordt om me heen doodgel*** met van die mensen die in Haarlem bij een dierenwinkel zooooo een leuk pupje hebben gekocht, waar echt helemaal niets mis mee is en zeker niet van de broodfok is...... ja en waar komen die vandaan dan???? Heb je de moeder gezien... en dan soms zo een pupje, doodsbang..... maximaal 6 weken oud..... zo zielig!!! Helaas zijn er vele van dit soort gezinnen bij mij in de familie.... en dan maar klagen als het beestje wat mankeert..... tja ze wilde zelf geen erkende fokker pup..... want die zijn zo duur en zo streng enz..... ja en dan nu wel zeuren....... BAH!!!

HAHAHAHA.... jullie lezen dit zit me hoog!!!!! Ja en ik weet heel goed dat Django geen stamboom heeft...... en van een 1malig oeps nestje is gekomen en een mama heeft die fluff is.... en dat we er heel veel mazzel mee hebben dat hij zo gezond, lief ed is.......maar we weten ook dat zijn mama nadat het nest is "uitgevlogen" ze meteen gesteriliseerd is en dat het nooit had mogen gebeuren...... dat weten hun ook heel goed..... daarom moesten wij beloven om Django zo snel mogelijk te laten helpen zodat er geen nageslacht meer van kon komen en ook de rest van het nest is geholpen......

En waar zit nou de "fout"...... gaan kijken he, nadat we de eigenaren met mama hond tegen waren gekomen toen we daar in de buurt waren aan het wandelen waren, de mensen heel aardig vonden en toen we hoorde dat ze zwanger was...... we gewoon even puppies gingen kijken..... ja toen ging het fout......

En nu....... heel graag een "officiele" pup...... bij een fokker van hier..... geen broodfok, geen MP modelletje meer...... geen herplaats...... tja tenzij een pup bij een fokker van hier terug komt....... dan misschien wel....

Nou ja..... t is iig wel duidelijk hoe ik er in sta....... maar ik zal zeker blijven posten hier als ik er weer eentje tegen kom..... want Coo doet goed werk.... en ze verdienen een gouden mandje.... bij iemand die wel alles voor ze over hebben..... want ook zij kunnen niet kiezen waar geboren te worden..... dat is de andere kant dan weer.....

Daane
Afbeelding

Coo
Berichten: 433
Lid geworden op: 08-12-2010 10:21

Bericht door Coo » 03-04-2013 14:40

ik heb ze aangeschreven, hoop dat ze reageren.
er komt nog zo'n geval aan....

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 03-04-2013 19:39

Goed werk Coo!!! Duimen dat ze met jou in zee gaan....!!!!
Afbeelding

Plaats reactie