NOODOPROEP

Hier komt liefst zo weinig mogelijk in terecht over beestjes die een nieuwe thuis zoeken.
Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 16-02-2013 14:01

Wow, wel heftig voor jullie, zowel voor Bob als opvangers. Hopelijk komt alles goed met Bobke. Hij krijgt nu een nieuwe kans en dan ........... Succes en een dikke proficiat alsook een grote dank u wel voor jullie prachtig werk.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

Yvette
Berichten: 134
Lid geworden op: 05-02-2013 21:58

Bericht door Yvette » 16-02-2013 21:08

Ehum als een hond een kwartier lang bezig is met mij te hypnotiseren om mijn pizza te laten vallen.. kan je hem dan officieel beter verklaren??

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 17-02-2013 08:08

Yvette schreef:Ehum als een hond een kwartier lang bezig is met mij te hypnotiseren om mijn pizza te laten vallen.. kan je hem dan officieel beter verklaren??
:lol: jaaaaaaaa !! zo te lezen wordt Bobke weer zijn eigen grappige zelve thumbsup
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 17-02-2013 12:04

Wauw klinkt goed zeg! Hier ook een groot liefhebber van pizza, dat kun je toch niet weerstaan :oops:
Afbeelding

Loes
Berichten: 847
Lid geworden op: 07-12-2010 11:33

Bericht door Loes » 18-02-2013 11:59

Ah wat fijn om te horen. Geef hem maar een hele dikke knuffel van mij!!!!!!!

Yvette
Berichten: 134
Lid geworden op: 05-02-2013 21:58

Bericht door Yvette » 18-02-2013 23:16

Arme Harfje.. stokkreupel.. Bob heeft hem in zijn poot gebeten. Wel een beetje terecht.. Bob zat ff met zijn liefde in de kennel.. Harvey zat in de kennel er naast en hopte zoals hij wel vaker doet over naar de andere kennel. Tja en Bob wenste geen concurrentie!

Ik had er al AB zalf op gedaan maar nu dus ook maar een AB kuur erbij.

Gevalletje eigenschuld dikke bu.. .ehum poot!

Natuurlijk als wij de honden allemaal 1 op 1 in kennels stoppen loop je dit risico niet. Hier zijn de kennels puppyrennen en tja harvey springt soms wel eens over... in principe loopt de groep honden gewoon samen.. binnen in huis of buiten. Of een deel binnen en een deel buiten. Dat is de kracht van onze opvang. Want sociale honden elkaar leren kunnen wij ze nooit zo goed bij brengen. Dat er dan wel eens een keer een gaatje valt.. tja dat kan. Vervelend maar t weegt mijn inziens niet op tegen de voordelen van een groepshuisvesting!

****

Bob heeft mij gisteren een waarschuwing gegeven. En dat begint er meer op te lijken! Niet gelijk voluit bijten en iemand najagen maar WAARSCHUWEN. Oke het waarschuwen had met een grom of een lip op trekken gemogen maar t begin van de gedragsverandering is er. En vandaag waarschuwde hij Anneke met het optrekken van zijn lipje. Dat is wat hij moet leren! Waarschuwen is oke, bijten is niet de bedoeling. Dit zijn grote stappen voorwaards voor meneer Bob.

( Heel veel mensen straffen een hond die waarschuwt...een hond mag niet grommen of de lip op trekken. Echter dan krijg je een hond die niet meer waarschuwt en gelijk in de aanval gaat. Dat is erg lastig en vaak helaas onmogelijk weer recht te breien.

Waarschuwen is goed. Waarschuwen is veilig!

Daarmee zegt een hond eigenlijk.. ik doe het liever niet hoor maar als je hier mee door gaat, dan dwing je mij jouw te bijten. Sommige honden hebben een heel groot en langdurig waarschuwingsrepertoire bij andere is het maar kort en subtiel. Aan ons de taak de waarschuwingssignalen te herkennen en er op een goede manier mee om te gaan. Je hoeft er geen koekje voor te gegeven maar neem die waarschuwingen serieus en wees blij dat de hond waarschuwt voor hij bijt. Stellen dat een hond niet mag waarschuwen en mag bijten mag mijn inziens alleen door een persoon die zelf ook nooit boos word, nooit uit pijn heftig reageert etc

Net als wij mensen hebben hond gevoel en emoties.)

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 19-02-2013 20:46

Klinkt heel goed zeg! En corgi's met opgetrokken lipjes zien er heel gevaarlijk uit vinden de katten hier. Hoewel mijn siamese heer er meestal niks van aantrekt. Die krijgt ook vaak wat meer dan alleen een grom of opgetrokken lipje van Zoë.....
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 19-02-2013 21:02

Goed zo Bob, dat lijkt er op.

Er komt gewone communicatie aan. Hier werken ze ook met lieve lipjes, ahum, en/of onderaards gerommel. Of een draaiend oor met daarbij een dwingende blik. Is doorgaans voldoende, haha. Niet alleen voor honden, maar ook voor onze katten en de mensen.
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 19-02-2013 21:28

Zo te horen leert Bobje de hondentaal snel :mrgreen:
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 20-02-2013 10:39

Dat is goed zeg van Bob!! Even waarschuwen.........

Wij hebben bij Django nog nooit een grom of lip gehoord/gezien tegen mensen...... wel tegen andere honden, vooral de dominante kleinere hondjes.........

Bij mensen gaat hij heel uitgebreid piepend gapen...... ik zeg dan altijd meteen, hondje is moe, laat hem maar met rust....... dat gapen is ook een uiting van "ik vind het niet leuk wat je doet".... Maar hier weten de kinderen heel goed dat als hij gaap, je hem met rust gaat laten..... Maar ook dit doet hij bijna nooit! We hebben gewoon een hele erge lieverd thuis........ maar soms met buiten wandelen, is het een onbehouwen botte boer :D :D :D dan gaat het wel eens mis....... dan is Django zo enthousiast en dat vind een andere hond, die meestal al heel oud is, niets en dan gaat het mis..... dan krijgt hij op zijn kop..... maar meestal wordt het een ren achter elkaar aan spelletje......

Maar heel goed van Bob...... zo zie je, je bent nooit te oud om te leren!!!

Grtz Daane
Afbeelding

Plaats reactie