diep diep diep triest...... Jimmey

Hier komt liefst zo weinig mogelijk in terecht over beestjes die een nieuwe thuis zoeken.
Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

diep diep diep triest...... Jimmey

Bericht door Django » 18-10-2012 22:51

Omdat ik het liever zelf meld, doe ik het maar hier.......

Na 1 jaar hebben wij moeten besluiten dat we voor Jimmey een nieuw thuis moeten zoeken.
Jimmey heeft zoveel hier geleerd, maar zijn rugzakje met problemen is nog steeds gevuld en deze problemen kunnen wij niet aan.

Het is niet zo dat Jimmey een slechte hond is, nee het is juist een enorme lieverd, maar Jimmey blaft verschrikkelijk veel en dat is hier niet meer te houden. Ook volgt hij je overal en is het liefst buiten, maar omdat hij zo waaks is, blaft hij zodra er maar een mier langsloopt.

Jimmey is het beste af op bv een boerderij of bij iemand met een groot erf. Waar Jimmey heerlijk kan rondrennen, blaffen en waken. Als je last heb van mollen, geen probleem want Jimmey graaft ze zeker voor je uit!
Jim moet niet ergens binnen zitten, hij heeft 4 jaar opgesloten gezeten en daarom wil hij zo graag maar buiten zijn....... en dat is niet zo zeer het probleem, als hij maar niet zoveel zou blaffen.

Deze beslissing nemen, is zo enorm moeilijk voor ons geweest, want je houd zo veel van zo een hond....... maar juist daarom moeten wij ons gevoel aan de kant zetten en puur kijken wat voor Jimmey het beste is en dat is dat hij ergens gaat wonen waar hij de hele dag vrij buiten kan zijn.

De herplaatsing van Jimmey wordt geregeld via de corgiherplaatsingsite van Coo, dus als jullie denken te kunnen bieden wat Jimmey nodig heeft, mail dan met Coo!

Jim gaat niet zomaar mee, we gaan er zeker voor waken dat hij een heel goed thuis krijgt en dat hij daar kan blijven tot hij een oude grijze man is!!

We hopen op begrip voor ons besluit van deze zeer moeilijke beslissing......

Grtz Daane :cry:
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 18-10-2012 23:03

als het blaffen het enige probleem is van Jimmey, is een blafband dan geen optie?

Ik veroordeel deze beslissing zeker niet, versta me niet verkeerd, maar ik vraag me af of dit probleem niet op te lossen valt...

in ieder geval veel sterkte met deze zware beslissing
Afbeelding

courtly
Berichten: 3980
Lid geworden op: 15-11-2010 19:21

Bericht door courtly » 18-10-2012 23:34

Dit zijn beslissingen die je niet licht neemt. We zullen uitkijken of er ergens voor hem een fijn plekje te vinden is.
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 19-10-2012 09:56

Hoi Hanne,

Nee het blaffen is niet het enige probleem. We hebben met 2 zeer goede hondentrainers gewerkt en met al die tips/trucs ed lukt het ook niet om dat blaffen af te leren. Dus helaas hebben we een tijd geleden zo een antiblafband aangeschaft, laatste redmiddel, maar ook dat werkt niet, hij blaft, krijgt een schok, piept en blaft verder, krijgt een schok, piept en blaft verder.......... dat vinden wij reinste dierenmishandeling! Ook hebben we de banden met geluid en luchtjes geprobeerd, gevolg daarvan was dan weer dat Django op zijn buik door het huis heen liep....

Jimmey is ook zeer onzeker en wil overal bij je zijn, gevolg is dat je de hele dag een hond hebt die maar opspringt zodra jij je voet verzet en de hele dag je als een schaduw achtervolgt. Dit is vanuit zijn verleden dat hij 4 jaar heeft opgesloten gezeten, daarom blaft hij ook alles bij elkaar als we weg gaan. Dit is gelukkig wel een stuk minder geworden, maar toch die onrust bij Jimmey als we weg gaan, is zo zielig.

En Jim wil de hele dag dus buiten zijn en dat gaat hier niet, omdat hij dus om alles blaft en daar wonen wij niet vrij genoeg voor, de buren hebben heel veel geklaagd en vandaar ook die antiblafband. Maar het gevolg is dus dat hij binnen moet zitten als wij er niet zijn, ook in de zomer en dat we de hele dag hem aan het corrigeren zijn voor het blaffen, hij heeft ook een zeer schelle blaf!

Ondanks dat hij helemaal niet in zijn element op de camping was en thuis daarna in zijn oude gedrag terug viel, zagen we wel dat hij erg genoot van het buiten zijn de hele dag, hij lag maar te draaien in het gras, zelfs in de regen genoot hij nog....... en als hij buiten kan lopen, waken en blaffen wanneer het hem uitkomt, dan is hij de gelukkigste hond op aarde! En dat is niet meer dan begrijpelijk aangezien hij zolang dus opgesloten heeft gezeten!

We hebben er echt een jaar volop met hem eraan gewerkt en veel dingen heeft hij dus geleerd...... maar hier is er niet genoeg "buiten" voor Jim en dan hoeveel tranen en gesprekken er hier thuis over zijn gevoerd, dan moet je jou gevoel opzij zetten en kijken wat voor Jimmey nou het beste is en dat is dus ergens op een boerderij of zo waar hij de hele dag lekker buiten kan ravotten en ergens onder een afdak kan schuilen, het erf voor je kan bewaken en kan blaffen als hij iets hoort. Als hij dat heeft, dan zal denken wij, voor Jimmey het leven een stuk rustiger zijn en duidelijker, want hij doet dan wat in hem zit.

Dit is niet een beslissing van gisteren geweest, want wij hebben juist voor een herplaatser gekozen om hem/haar een beter thuis te geven, dus het voelt echt voor ons als falen aan dat ons thuis niet het thuis is wat Jimmey nodig heeft. We wisten dat we een hondje met een rugzak kregen, dat deze nooit helemaal leeg zou worden dat wisten we, maar dat hij zo vol zou blijven zitten daar hadden we ook niet op gerekend.
We hebben hem heel veel geleerd in dit jaar en er veel meer hond van gemaakt en nu hoe enorm moeilijk het ook is voor ons allemaal, is het tijd voor Jimmey geworden om het thuis voor hem te vinden waar hij helemaal in zijn element is!

Nogmaals het is geen licht besluit geweest en we doen dit ook niet voor ons, maar we zien dat Jimmey gewoon hier niet op zijn plaats zit.

Grtz Daane
Afbeelding

ingrid
Berichten: 1729
Lid geworden op: 12-06-2011 10:16

Bericht door ingrid » 19-10-2012 18:01

ik kan jullie maar al te goed begrijpen, maar inderdaad soms moet je die enige pijnlijke beslissing nemen in het voordeel van de hond zelf.

Ik hoop voor jullie dat hij een zeer goede thuis kan vinden, en er heel gelukkig mag worden......al zal het voor jullie heel zwaar vallen.

Sterkte en succes met de zoektocht en we duimen voor de beste oplossing voor hem
Afbeelding

Django
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-10-2011 16:42

Bericht door Django » 19-10-2012 18:46

Ingrid, Bedankt! Het is ook een loodzwaar besluit....... en we doen dit dan ook puur voor Jimmey....... hij verdient een thuis waar hij helemaal in zijn element is!

Grtz Daane
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 19-10-2012 18:48

Nogmaals, het was zeker geen aanvallende vraag die ik stelde...
ik begrijp maar al te goed wat een moedige en tegelijk pijnlijke beslissing dit is!

zoals jullie Jimmey beschrijven zou hij het fantastisch hebben in een thuis zoals Cadell...
Hele dagen op de boerenbuiten, hele dagen mee "werken", blaffen mag vrijuit en 's avonds bekaf in de zetel...
ik hoop heel erg hard dat jullie ook zo een huisje mogen vinden voor Jimmy!

veel sterkte voor jullie allemaal
Afbeelding

hummer
Berichten: 1732
Lid geworden op: 15-11-2010 18:56

Bericht door hummer » 19-10-2012 18:59

Jeetje dat is geen gemakkelijk besluit. Ik houd mijn oren en ogen open.
groetjes Miranda
Afbeelding

Marjo
Berichten: 1817
Lid geworden op: 15-11-2010 21:56

Bericht door Marjo » 19-10-2012 19:24

Wat een moeilijke beslissing.

Jullie hebben gedaan wat jullie konden.
Erg knap om nu voor Jimmey de keus te maken, wat voor hem het beste is.
Ik duim mee dat hij snel een plekje krijgt waar hij helemaal in zijn element kan zijn.
Afbeelding

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 19-10-2012 20:30

Sterkte en hopelijk is er snel een ander warm nestje voor hem te vinden.
Afbeelding

Plaats reactie