Denemarken

Op reis met je trouwe vriend(en).
Plaats reactie
Michiel & Esther
Berichten: 495
Lid geworden op: 10-01-2011 19:01

Denemarken

Bericht door Michiel & Esther » 06-08-2011 14:15

Op zaterdag 23 juli zijn wij met Cooper, in de auto, voor 2 weekjes naar Denemarken gegaan.
Heerlijk weer, mooie natuur, leuke huisjes en een zeer hond vriendelijke bestemming.
Een zeer geslaagde vakantie! Denemarken is een aanrader!

Via onderstaande site hebben we alles geregeld.
http://www.dfb.nl/
In de zoekopdracht even aangeven dat je een hond hebt en je krijgt alle huisjes waar een hond welkom is.
Wij zijn in Jutland geweest.

In de eerste week verbleven wij in dit huisje.
http://www.dfb.nl/vakantiehuis/18672/Vo ... arken.html

In Nationaal Park Thy, strand, bossen, meren en Deense stadjes. Overal zijn honden welkom. Op vele plekken zijn honden uitlaatgebieden, maar mogen verder overal naar toen, aan de lijn. Cooper heeft eigenlijk de hele reis aan een hele lange lijn gelopen... :lol:
We hadden een grote tuin, wat zeer interessant was...fazanten, konijnen, hazen, salamanders en spinnetjes. Cooper heeft het allemaal in de gaten gehouden. Met al dat beestenpret kon hij niet altijd los in de tuin. Maar we mogen niet klagen, hij heeft zich netjes gedragen. :wink:

In de tweede week verbleven wij in dit huisjes.
http://www.dfb.nl/vakantiehuis/12394/Vr ... arken.html

In het kustplaatsje Vrist, wat minder variatie in natuur, maar het strand om nog geen 5 minuten lopen! En een Deens strand...geweldig. Als het druk is staan er eens stuk of 20 auto's op de parkeerplaats. Zo veel ruimte...Super.
In zee gaat Cooper niet, maar het zand is vooral leuk. Wij kunnen ook gewoon op het strand liggen. Parasol mee, Coop gaat direct eronder, graaft een kuil en gaat liggen. Even een wandelingetje maken en weer terug in zijn kuil. (Toch Duits...?? :wink: )

Wij zijn lekker bijgekomen en Cooper kan, nu we weer thuis zijn, bijkomen. Cooper is vooral veel bezig geweest met van alles en nog wat...Bij thuiskomst eerst zijn plekjes af en vervolgens voor het raam, de straat in de gaten houden. De reis bedroeg zo'n 900 km (en weer terug natuurlijk) Cooper in zijn transport bench. Geen piep, helemaal niets. Cooper heeft rondgekeken en vooral geslapen. Brave hond.

Afbeelding

PS. Morgen een fotoverslag bij beeldmateriaal.
Afbeelding

Hanne
Berichten: 1518
Lid geworden op: 28-03-2011 20:44

Bericht door Hanne » 06-08-2011 14:20

klinkt fijn :)
Afbeelding

Diana
Berichten: 339
Lid geworden op: 27-12-2010 16:12

Bericht door Diana » 06-08-2011 18:02

Knappe Cooper!
Denemarken staat ook nog op ons verlanglijstje!! Ik ga zeker ff
kijken naar je links!!
Wij zijn afgelopen week met Owain een paar daagjes naar Duitsland geweest en meneer heeft zich ook voorbeeldig gedragen!!!
Wij zaten in een hotel waar honden toegestaan waren en hadden direct vanuit onze kamer toegang tot het dakterras.. Ideaal voor Owain natuurlijk! Hij heeft heerlijk bij ons in bed geslapen (wat thuis niet mag) en heeft zich in restaurants en op terrasjes ook uitmuntend gedragen!
Hij mag vaker mee!!! Hihi

Roosje
Berichten: 2928
Lid geworden op: 15-11-2010 21:43

Bericht door Roosje » 06-08-2011 18:47

Leuke vakantie en heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel brave Cooper.
Desh en Buffa : thanks for bringing such joy in our life

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 06-08-2011 18:55

Nou dat ziet er een supervakantie uit! DK is een heel mooi land en leuke huisjes :lol:
Wij willen er ook wel nog eens heen gaan !!
Afbeelding

Anne-Marie
Berichten: 918
Lid geworden op: 16-11-2010 23:41

Bericht door Anne-Marie » 06-08-2011 21:39

Dat klinkt als een heerlijke vakantie. Wat goed dat Cooper zich zo flink gedragen heeft. thumbsup Ik ben benieuwd naar de foto's!
Afbeelding

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 07-08-2011 11:21

Hey,

Ik heb net onder beeldmateriaal de foto's bekeken, het ziet er leuk uit!
Altijd fijn he, ff ertussenuit!

Heb je nog langer vrij of is het nu weer 'duty calls' ?

Grtz. Margreet
Afbeelding

Max&Willem
Berichten: 931
Lid geworden op: 30-05-2011 21:28

Bericht door Max&Willem » 07-08-2011 11:41

Oh, klinkt als een super vakantie!

Denemarken staat bij mij ook heel hoog op het verlanglijstje, maar Jeroen was niet te overtuigen dat het een leuke bestemming is met honden. Jullie verslag gaat daar zeker bij helpen!

Wel heel grappig dat ik op de link van het eerste huisje klik en daar dan staat "huisdieren NIET toegestaan". Ze hebben het toch niet aangepast nadat jullie zijn geweest? :lol: Zonder gekheid, de huisjes zien er erg prettig uit! Ik wil ook!!

Ben benieuwd hoe de temperatuur was, was het niet te warm voor Cooper?
Afbeelding

Michiel & Esther
Berichten: 495
Lid geworden op: 10-01-2011 19:01

Bericht door Michiel & Esther » 07-08-2011 11:57

MaxAmy schreef: Wel heel grappig dat ik op de link van het eerste huisje klik en daar dan staat "huisdieren NIET toegestaan". Ze hebben het toch niet aangepast nadat jullie zijn geweest? :lol: Zonder gekheid, de huisjes zien er erg prettig uit! Ik wil ook!!

Ben benieuwd hoe de temperatuur was, was het niet te warm voor Cooper?
Nou ja zeg! Dat huisdieren niet zijn toegestaan! Dat zie ik ook nu pas! Ik hoop niet dat wij de schuldige hieraan zijn. :oops: (Genant...) Bekijk net even de papieren van het huisje, daarin staat 2 huisdieren toegestaan. Maar de eigenaar van het huisje heeft zichzelf ermee, want 80% van de vakantiegangers hebben hun hond mee...
Maar goed wij hebben toch echt met Cooper in dit huisje gezeten.
Denemarken is echt een hond vriendelijk bestemming. Mogen overal mee naar toe (Legoland mogen ze ook in!) en de Denen zelf hebben ook veel honden.

Het is de hele vakantie zo tussen de 20 en 24 graden en zonnig. Nu moet is toegeven dat Cooper het sowieso snel warm heeft hoor. Hij zoekt altijd de koelste plekjes. Bovendien hebben we aan de kust gezeten en daar is altijd wind en dat scheelt. Daarnaast vinden Michiel en ik de hitte ook niet prettig en functioneren ook niet optimaal bij temperaturen boven de 25 graden. Maar in Denemarken was het qua temperatuur prima vertoeven.
En Denemarken is groot, dus keuze genoeg!
Afbeelding

Michiel & Esther
Berichten: 495
Lid geworden op: 10-01-2011 19:01

Bericht door Michiel & Esther » 07-08-2011 12:01

Chefke schreef:Hey,

Ik heb net onder beeldmateriaal de foto's bekeken, het ziet er leuk uit!
Altijd fijn he, ff ertussenuit!

Heb je nog langer vrij of is het nu weer 'duty calls' ?

Grtz. Margreet
Michiel heeft nog een weekje vrij.
Mijn lessen beginnen pas weer op 5 september. Ga volgend schooljaar op een andere school beginnen en die valt in een andere regio. Oude school had vroeg zomervakantie en de nieuwe school laat...mijn zomervakantie is dus 9 weken vrij. Heb ik ook een keertje mazzel! :D
Afbeelding

Plaats reactie