Rico: Enrico the Dog's Cabaret

Hier komt liefst zo weinig mogelijk in terecht over onze overleden dierbaren.
Elly
Berichten: 476
Lid geworden op: 23-11-2010 16:29

Rico: Enrico the Dog's Cabaret

Bericht door Elly » 20-03-2011 12:48

Vanmorgen is Rico ingeslapen, hij kreeg gisteren pijn en hij heeft het laatste jaar al zoveel in moeten leveren. Hij heeft nu geen pijn meer.


Als 3-jarige kwam hij bij me na het overlijden van zijn baas. Er zijn die eerste jaren (door ziekte bazin) heel wat dingen met hem mis gegaan. Hij reageerde bijvoorbeeld niet op zijn naam en nam nog wel eens de benen. Hij kon alleen aangelijnd uitgelaten worden. Hij kwam met prikband, die meteen de kliko inging.
Helaas bleek hij toch wel wat nare trekjes te hebben. Zo was hij zeer onberekenbaar en kon nogal uitvallen als hij zijn zin wilde hebben en dat niet mocht. Daar hebben we een oplossing voor gevonden, die voor alle partijen (mijn kinderen, ik en Rico) redelijk werkte en de bijtincidenten steeds minder voorkwamen. Hij was onbetrouwbaar met kinderen en kon ook enorm uitvallen naar passerende fietsers. Ik had altijd ogen voor en achter.
We gingen op gehoorzaamheidscursus, waar je erg veel problemen had met de andere reuen in de groep.
Daarna vonden we de ideale cursus: behendigheid. Daar hebben we een band opgebouwd waar we mee verder konden. We hebben nog een cursus doggydance gevolgd, ook dat vond je leuk. Het positieve gevolg was, dat je lekker los kon op de wandelingen, maar wel altijd met ons tweetjes, nooit met andere honden, hoewel je met sommige best kon spelen.
Je werd ouder en milder, mijn dochters gingen de deur uit en je was altijd blij als ze een weekend kwamen.
Je was nooit ziek, tot vorig jaar juni. Vanaf dat moment waren we kind aan huis bij de dierenarts. Maar ook daar gedroeg je je perfect en had je het volste vertrouwen in mij.

Donderdag waren we nog even bij de DA geweest na weer een blaasontsteking. Je urine was weer in orde en je loopje niet verslechterd. Helaas was je door de verlamming in oktober niet meer zo mobiel, maar je hobbelde lekker zonder pijn mee. We zijn zelfs nog samen enkele keren naar het park gewandeld, heel rustig en dat was genieten.

Maar gisteren was het niet goed, je was stil en wilde niet lopen. na pijnstillers leek het de goede kant op te gaan. Maar vanmorgen was het hopeloos.Je had erg veel pijn en gromde zelfs naar me. dit verdiende je niet. Ik heb je laten gaan....


In een karakteristieke houding als 5 jarige
Afbeelding

Stiekem in het konijnenhok
Afbeelding

zo lag je ook graag, tot vrijdagavond toe.
Afbeelding

Afbeelding

Je mooie koppie
Afbeelding

Afgelopen winter
Afbeelding

Een maand geleden in het park
Afbeelding

Dag Rico, dag stoere vent!
Afbeelding

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 20-03-2011 13:13

Elly
als ik dit zo zie en lees dan is er geen twijefel dat Rico een zeer goed leven heeft gehad!

En jammer dat je afscheid van hem hebt moeten nemen!
Het doet steeds pijn om een trouwe vriend te moeten laten gaan, en er is dan ook veel moed voor nodig!

Rust zacht lieve Rico
Veel sterkte Elly
Afbeelding

hannabelgje
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15-11-2010 21:50

Bericht door hannabelgje » 20-03-2011 13:36

Wat heeft hij bij jullie een heerlijk leven gehad tot het einde toe. Je hebt de juiste beslissing genomen. Heel veel sterkte.
Afbeelding

leontine
Berichten: 1015
Lid geworden op: 15-11-2010 22:03

Bericht door leontine » 20-03-2011 14:10

als ik het allemaal lees heeft hij een goed leven gehad
van begin tot het eind
afscheid nemen doet pijn, maar je weet dat t gebeurd
hij leeft voort in je hart

Elly heel veel sterkte

Marjolein
Berichten: 156
Lid geworden op: 24-11-2010 22:35

Bericht door Marjolein » 20-03-2011 14:42

Heel veel sterkte Elly

Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

Bericht door Chefke » 20-03-2011 18:52

Sterkte Elly...
Afbeelding

ine
Berichten: 456
Lid geworden op: 16-11-2010 16:39

Bericht door ine » 20-03-2011 19:05

MEMORIES

" Not the least hard thing to bear when
they go from us, these beloved friends,
is that they carry away with them so
many years of our lives. Yet, if they
find warmth therein, who would
begrudge them those years that they
have so guarded?
And whatever they take,
be sure they have desurved."



Ik voel de pijn.......
Sterkte Elly!
Dag lieve Rico xxx
1 corgi is leuk,2 corgi`s nog leuker,
Blue Merls waanzinnig leuk!
Afbeelding

Elly
Berichten: 476
Lid geworden op: 23-11-2010 16:29

Bericht door Elly » 20-03-2011 19:52

Bedankt voor al jullie lieve woorden en mooie gedichten.
Afbeelding

Au3
Berichten: 1737
Lid geworden op: 16-11-2010 13:38

Bericht door Au3 » 20-03-2011 20:45

Dag lieve Rico, je was en blijft een hele speciale hond !
Heel veel sterkte !
Afbeelding

welshclan's
Berichten: 236
Lid geworden op: 25-11-2010 12:18

Bericht door welshclan's » 20-03-2011 23:19

Lieve Elly,

Nogmaals heel veel sterkte toegwenst.


Afbeelding

Plaats reactie