leuke wandelplaatsen

Wil je leuke wandellocaties delen met ons allen, dan vind je hier een geschikt plaatsje.
Plaats reactie
Chefke
Berichten: 1082
Lid geworden op: 16-11-2010 17:08

leuke wandelplaatsen

Bericht door Chefke » 29-05-2011 22:35

Is het niet een idee om alle mooie hond vriendelijke wandelplaatsjes in Nederland en Belgie te delen met onze forumvrienden?

Ik wil iig een tip geven.

Jeroen en ik zijn met Chef vandaag gaan wandelen dog in Esbeek. Daar hebben we als strartpunt genomen Herberg 'In Den Bockenreyder'.

Daar is een goede parkeerplaats bij. Leuk terras. Chef mocht ook gewoon mee. Wij hebben gewoon maar als een zotteke rondgelopen omdat we geen duidelijke wandelroute hadden. Ze werken daar met knooppunten. Nu kun je wel een plattegrond in het cafe kopen maar dat lazen we pas toen we aan de borrel zaten....

De vegetatie van het bos is erg gevarrieerd. We zijn 2x het beekje de Reusel overgestoken, we kwamen ook bij een vies stinkend vennetje, nou ja, lees: ven want het is kei groot! (Chef ruikt nu nog als een bunzing, tijd voor een wasje ). We zijn niet verdwaald en hebben zo'n 1,5 uur gelopen.

Echt een aanrader!!! De hond moet officieel aangelijnd zijn. Van de 6 hondjes die we gezien hebben tijdens het wandelen was er niet een vast. Op het terras is een aangelijnde hond ook verplicht (daar zat wel alles vast aan viervoeters.)

Het wandelgebied ligt onder Tilburg in de richting van de dierentuin De Beekse Bergen in Hilvarenbeek.

Als je googled op het restaurant, kun je alvast een adres vinden voor je routeplanner. Verder staat er ook wel info over het gebied op Internet.
Ik heb het linkje ff opgezocht. Maar onderstaande link verwijst je voor de wandelroutes naar de VVV.
http://www.landvandehilver.nl/fietsrout ... rabant.htm

Dus zijn jullie een keer daar in de buurt, ga eens langs! Echt leuk!
Groetjes.
Afbeelding

Loes
Berichten: 847
Lid geworden op: 07-12-2010 11:33

Bericht door Loes » 30-05-2011 11:06

Leuk, daar gaan we ook een keer heen als we op bezoek zijn bij de familie in Brabant. Wat ook heel leuk is, de lange duinen in Soest. Echt een aanrader!

Lousanne
Berichten: 2995
Lid geworden op: 15-11-2010 21:48

Bericht door Lousanne » 31-05-2011 21:06

De Zandebos in Nunspeet is ook geweldig om te lopen :D
Afbeelding

----------------------------------------------------
http://lousanne.webklik.nl/page/welkom

Stijn
Berichten: 28
Lid geworden op: 05-07-2011 22:14

Bericht door Stijn » 28-07-2011 19:07

Ook wij hebben wat leuke wandelplekjes:

- Hoorneboegse heide bij Hilversum; relatief klein heidegebied ten zuiden van Hilversum. In het weekend veel leuke hondjes waarmee gespeeld kan worden. Lopen aantal Schotse hooglanders rond, die wil je liever vermijden :)

- Hondenstrand bij Bloemendaal aan Zee (opgang Parnassia). Je kunt daar een heel stuk je hond los laten lopen. Ook meestal leuke honden. Leuk ook om halverwege op het strand te gaan zitten en toe te kijken hoe je hond het strand in de gaten houdt en op leuke hondjes afstuift :)

- Bos Pijnenburg bij Lage Vuursche. Zit een een restaurant/cafeetje 't Hooge Erf aan de rand van het bos waar je halverwege de wandeling koffie en iets lekkers kunt eten. Ook leuk is het om na je wandeling naar Lage Vuursche zelf te rijden (het dorp), en daar een pannenkoek eten bij t Jagershuys (honden welkom!).

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 28-07-2011 19:10

aha die laatste met dat restaurantje/café lijkt mij wel wat :lol: :wink:
Afbeelding

Stijn
Berichten: 28
Lid geworden op: 05-07-2011 22:14

Bericht door Stijn » 28-07-2011 19:30

Oh in dat geval kun je bij Parnassia ook je lol op: lekkere muffins, maar ook friet en andere lekkernijen. En ook nog een mooi uitzicht vanaf de duinen op de zee!

elsje
Berichten: 5096
Lid geworden op: 15-11-2010 18:33

Bericht door elsje » 28-07-2011 22:00

wooohooo wat hou ik van wandelen :lol: :lol:
Bedankt Stijn :wink:
Afbeelding

Plaats reactie